Web Analytics Made Easy - Statcounter

آشنایی با بهترین زبان برنامه نویسی دنیا

قبل از انتخاب زبان پایتون به عنوان زبان برنامه نویسی خود، لازم است آشنایی مختصری با این زبان داشته باشید.

پایتون یکی از زبان های برنامه نویسی است که در اوایل دهه ۱۹۹۰ منتشر شده است و همچنان به عنوان یک زبان ساده و کاربردی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این زبان به "خوانایی و درک برنامه" اهمیت زیادی می دهد و طوری طراحی شده است که کدهای آن حتی برای افرادی که با پایتون آشنایی ندارند و از آموزش برنامه نویسی پایتون استفاده نکرده اند نیز قابل درک است. همچنین این زبان بسیار توسعه پذیر است و کاربردی بودن آن یکی از جذابیت های آن است.

شما به عنوان یک علاقمند به برنامه نویسی یا یک برنامه نویس حرفه ای حتماً در مطالب مختلف دیده اید که پایتون در نظرسنجی های استفاده از زبان برنامه نویسی همه منظوره در جایگاه بالایی قرار دارد و به طور گسترده‌ای در مدیریت سیستم و ابزارها، توسعه برنامه های کاربردی، محاسبات علمی و سیستم های وب استفاده می شود. به خصوص در رونق یادگیری ماشین از حدود دهه ۲۰۱۰، به عنوان یک ابزار محاسباتی علمی و فناوری عالی ارزیابی شد و محبوبیت زیادی به دست آورد. از سال ۲۰۲۰ نیز زبان برنامه نویسی پایتون توانست جایگاه ویژه ای را در صنعت نرم افزار به دست آورد.

کارهایی که می توانید با پایتون انجام دهید:

پایتون یک زبان برنامه نویسی همه منظوره است که به طور گسترده به عنوان یک ابزار مدیریت سیستم برای توسعه برنامه های مختلف استفاده می شود. همچنین از زبان پایتون برای توسعه وب سرویس های مختلف استفاده می گردد. سرویس های معروفی مانند اینستاگرام و یوتیوب از پایتون برای ارائه خدمات استفاده می کنند. اینستاگرام با استفاده از چارچوب برنامه وب پایتون، جنگو، به میلیاردها کاربر خدمات ارائه می دهد.

پایتون همچنین به عنوان ابزاری برای محاسبات علمی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. البته پایتون در محاسبات علمی و فناوری از لحاظ سرعت مانند Fortran و C نیست. با این حال، معماری انعطاف‌پذیر پایتون به شما اجازه می‌دهد تا پردازش پرسرعت توسعه‌یافته در Fortran و C را برای جاسازی و استفاده از آن در پایتون گسترش دهید. با استفاده از این برنامه‌های افزودنی، حتی محققانی که برنامه‌نویس نیستند نیز می‌توانند محاسبات علمی و فناوری را با استفاده از  Python  و پس از استفاده از پایتون انجام دهند.

پایتون در زمینه نرم افزارهای هوش مصنوعی به ویژه نرم افزارهای استفاده از یادگیری ماشین کاربرد فراوانی دارد. نه تنها کدهای آن ساده است، بلکه برای کسانی که در یادگیری ماشین تازه کار هستند نیز زبانی آسان است، بنابراین یک زبان برنامه نویسی اولیه در هنگام یادگیری ماشین است. علاوه بر این، پایتون یک زبان برنامه نویسی است که در پردازش تصویر نیز به وفور استفاده می شود و دارای کتابخانه های قدرتمندی در این زمینه است.

این زبان علاقمندان به بازی های کامپیوتری را نیز فراموش نکرده است. با استفاده از پایتون می توانید در زمینه ایجاد بازی های کامپیوتری نیز فعالیت نمایید.

در مجموع فرقی ندارد که شما یک برنامه نویس مبتدی هستید یا یک برنامه نویس حرفه ای، زبان برنامه نویسی پایتون می تواند نیازهای شما را به خوبی رفع نماید. می توان این زبان برنامه نویسی را مانند دریاچه ای تصور نمود که هر فردی با توجه به نیاز و میزان مهارت خود می تواند در آن ماهیگیری نماید. اگر مبتدی هستید نگران نباشید، زیرا ما آموزش پایتون را در سطوح مختلف برای شما عزیزان در سایت درسمن تهیه نموده ایم.

چرا پایتون اینقدر محبوب است؟

دلایل محبوبیت پایتون  که سبب می شود بسیاری از افراد تمایل به استفاده از پایتون داشته باشند، به طور کلی به شرح زیر است:

دارای سابقه کار طولانی در زمینه های تخصصی است. پر از توابع مفید است. در زبان پایتون به راحتی می توانید عملیات را بررسی کنید. با این زبان می توان به راحتی توسعه را انجام داد. زبان مورد استفاده در بسیاری از مشاغل پرسود مانند تحلیل داده های بزرگ است. همین حالا پایتون را قورت بده:

اگر بنا به دلایل متعدد که برخی از آن ها را در بالا ذکر نمودیم؛ تصمیم به یادگیری زبان پایتون گرفته اید، مرحله بعد یافتن پاسخی مناسب برای سوال "از کجا شروع کنم؟" می باشد.

بسیاری از افرادی که می خواهند یادگیری پایتون را شروع کنند با انگیزه بسیار وارد می شوند؛ اما پس از مدت کوتاهی، بدون رسیدن به هدف در حالی که گیج و سردرگم شده اند، یادگیری پایتون را رها می کنند.

اگر شما بخواهید خودتان به تنهایی وارد میدان شوید به احتمال زیاد موفق نمی شوید. در هر راهی به راهنمایی نیاز است. پیشنهاد ما به شما برای شروع دوره برنامه نویسی پایتون استفاده از مطالب و فیلم های موجود در سایت درسمن (https://darsman.com) است. شما با استفاده از این آموزش ها می توانید پایتون را در زمان کوتاهی قورت دهید.

مطالب آموزشی موجود در این سایت از جمله آموزش کامل پایتون، مطابق با جدیدترین استانداردهای یادگیری بوده و توسط اساتید مجرب و آشنا به فنون تدریس تهیه شده است. دوره مهارت آموزی پایتون موجود در سایت بسیار غنی می باشد و دارای سطوح مختلفی است. این دوره از سطوح مبتدی آغاز می شود و تا دوره استادی پایتون ادامه می یابد.

برای آشنایی با روش آموزش می توانید ابتدا از ویدئو های رایگان پایتون موجود در سایت استفاده نمایید و قسمت های خاصی از آموزش ها را به صورت رایگان ببینید. مطمئناً پس از دیدن آموزش پایتون رایگان، در خرید این دوره درنگ نمی کنید.

مزایای شرکت در دوره های آموزشی پایتون

افرادی که در حوزه کامپیوتر فعالیت دارند بدون تردید روش های مختلف یادگیری کامپیوتر را تجربه نموده اند. از خواندن متن های مرتبط در وب تا دیدن فیلم های آموزشی و استفاده از پرسش و پاسخ های موجود در انجمن ها. اما با شرکت در دوره آموزشی پایتون، تجربه ای متفاوت خواهید داشت. تجربه ای که با یادگیری عمیق و رضایت خاطر آمیخته شده است.

در دوره پایتون که به صورت آنلاین برگزار می گردد؛ شما استادی با تجربه را در کنار خود خواهید داشت. علاوه بر استفاده از توضیحات ارائه شده در کلاس، می توانید پس از کلاس در صورت مطرح شدن سوالاتی در ذهن خود، آن ها را از استاد دوره سوال نموده و توضیحات لازم را دریافت نمایید.

همچنین کلاس های رفع اشکال و حل تمرین برگزار می گردد که کمک زیادی به تثبیت مطالب آموخته شده می‌نمایند.

شما با شرکت در این دوره از آموزشی پروژه محور بهره مند خواهید شد. همراه با کلاس و به صورت گام به گام با انجام یک پروژه کدنویسی در پایتون را فرا خواهید گرفت و در میان انبوهی از مطالب تئوری سردر گم نخواهید ماند.

شما بدون داشتن مشکلات دوره های حضوری، یک آموزش واقعی را تجربه خواهید نمود و به یک متخصص تمام عیار پایتون تبدیل خواهید شد.

نتیجه گیری

زبان برنامه نویسی پایتون به دلیل سهولت نوشتن، تطبیق پذیری و امنیت در بسیاری از برنامه های کاربردی در سراسر جهان استفاده می شود. توسعه دهندگان بسیاری برای توسعه فعالیت های تجاری خود از این زبان استفاده می کنند. به علاوه این زبان بسیار قدرتمند، مبتنی بر اصل سادگی ساخته شده است و یادگیری آن آسان است. حتی افرادی که با هیچ زبان برنامه نویسی دیگری آشنایی ندارند؛ می توانند یادگیری برنامه نویسی را با استفاده از آموزش پایتون شروع کنند. با شرکت در دوره های آنلاین آموزش پایتون می توانید این زبان برنامه نویسی قدرتمند را در زمان کوتاهی فراگرفته و در میان متخصصان این زبان حرفی برای گفتن داشته باشید.

کد خبر 1581039

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: برنامه نویسی پایتون زبان برنامه نویسی استفاده می شود یادگیری ماشین آموزش پایتون محاسبات علمی زبان پایتون عنوان یک یک زبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۵۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره ایرانی یک قدم تا پایان خوش در بهترین لیگ دنیا

به گزارش "ورزش سه" ورونای ایتالیا که در این فصل امین اسماعیل نژاد را در اختیار داشته در آخرین بازی فصل خود برای کسب رتبه پنجم سوپرلیگای ایتالیا باید به مصاف لوبه برود.

تیمی که بتواند پیروز از میدان خارج شود می تواند سهمیه کاپ اروپا را از آن خود کند تا حداقل در یک تورنمنت اروپایی حضور داشته باشند. هر دو تیم برای سهمیه لیک قهرمانان اروپا بسته شده بودند که در گرفتن سهمیه ناکام شدند.

امین اسماعیل نژاد قطر پاسور ایرانی باشگاه ورونا که در این فصل در این تیم فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرد در چند بازی گذشته تیمش عالی کار کرده و حالا میخواهد در آخرین بازی فصل خود با این تیم با خاطره ای خوش به اردوی تیم ملی والیبال ایران بیاید.

امین اسماعیل نژاد احتمالا از فصل آینده در لیگ لهستان و در یکی از تیم های معتبر این لیگ به میدان خواهد رفت. او حالا با تجربه ای که از مسابقات سوپر لیگای ایتالیا به دست آورده می تواند ستاره تیم ملی والیبال ایران را در لیگ ملتهای والیبال باشد.

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • ستاره ایرانی یک قدم تا پایان خوش در بهترین لیگ دنیا
  • معرفی 5 مدل پالت پرفروش و محبوب حتما بخوانید!
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • بهترین سواحل سریلانکا که باید ببینید
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • برنامه‌نویسی، زندگی را هدایت می‌کند | گفت‌وگوی همشهری با مخترع زبان برنامه‌نویسی روبی
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (8 اردیبهشت)
  • شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند