Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، در چند روز گذشته کشورهای مختلف به تحریم دیپلماتیک المپیک زمستانی پکن پرداختند. چنانچه نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که هیچکدام از وزرای دولت این کشور در المپیک زمستانی پکن حضور پیدا نخواهد کرد. همچنین کاخ سفید اعلام کرد که مقامات دولت آمریکا با توجه به سوابق حقوق بشری چین، المپیک زمستانی را تحریم می‌کند؛ هر چند ورزشکاران آمریکایی برای حضور در این رقابت‌ها به چین سفر خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان کانادا هم به جمع تحریم کنندگان المپیک زمستانی پکن پیوست و این امر سبب شد تا رسانه رسمی سفارت چین در کانادا به تصمیم این کشور برای تحریم المپیک زمستانی ۲۰۲۲ به میزبانی پکن اعتراض کند. پیش از کانادا کشورهای آمریکا، استرالیا و انگلیس این بازی‌ها را تحریم دیپلماتیک کرده بودند.

سفارت چین در بیانیه اعتراضی خود نوشت: هشتم دسامبر جاستین ترودو نخست وزیر کانادا به صورت علنی و به دروغ ادعا کرد که چین حقوق بشر را نقض می‌کند و از این اتهام بی‌اساس به‌ عنوان بهانه‌ای برای نفرستادن نمایندگان خود به المپیک زمستانی پکن بهره برد.

سفارت چین با اعلام نارضایتی شدید مراتب اعتراض خود را به طرف کانادایی اعلام کرد. اقدام کانادا خلاف روح المپیک است. کانادا پیش از این میزبان المپیک تابستانی و زمستانی بوده است و باید از ماهیت و روح این بازی‌ها آگاه باشد. رویکرد کانادا به طور جدی اصل بی‌طرفی سیاسی در ورزش را که در منشور المپیک آمده است، نقض می‌کند.

پیش از این نیز «یائو لی جیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در بیانیه ای اعلام کرد چین مخالف این تحریم است و به اقدام متقابل قاطعانه ای در این خصوص دست خواهد زد. وی همچنین آمریکا را ترغیب کرد تا سیاست را از دنیای ورزش جدا کند و خاطرنشان کرد این تحریم در ضدیت با تمامی اصول المپیک است.

بازی‌های المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ از ۴ تا ۲۰ فوریه ۲۰۲۲ میلادی (۱۶ بهمن تا ۲ اسفندماه ۱۴۰۰) و پس از آن بازی‌های پارالمپیک برگزار می شود.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: المپیک زمستانی پکن کانادا المپیک زمستانی پکن کانادا المپیک زمستانی پکن سفارت چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۵۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم فرهنگی ایرانیان در دوبلین

به مناسبت چهلمین سالگرد افتتاح سفارت ایران در دوبلین با حضور سفرا، اساتید دانشگاه‌ها و فعالان دانشچویی و فرهنگی مقیم ایرلند، مراسمی در کنابخانه دوبلین برگزار شد.

به گزارش ایسنا، سفارت کشورمان در ایرلند در پیامی در شبکه مجازی ایکس نوشت: در این مراسم سخنرانان بر اهمیت تبادلات فرهنگی، پیوندهای ادبی و تاریخی ایران و ایرلند تاکید کردند و بر ضرورت توجه به این مناسبات تاکید شد. هم‌چنین در این مراسم در ویدیویی دانشمندان مشهور ایرانی و اقدامات آنها معرفی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آبشک به‌دنبال اتفاقی شیرین در قلب اهواز
  • ببینید | تصاویری از تجمع دانشجویان استان تهران مقابل سفارت فرانسه
  • مراسم فرهنگی ایرانیان در دوبلین
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • پلیس برزیل برای یافتن بمب وارد سفارت روسیه شد
  • خریدهای زمستانی پرسپولیس برای انتقام در اراک
  • دانشجویان دانشگاه براون در آمریکا نیز به جمع تظاهرات کنندگان علیه رژیم صهیونیستی پیوستند (فیلم)