Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@17:04:33 GMT

ایران پای میز مذاکره خسارت‌بار نمی‌ماند

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۸۶۱۴۱

ایران پای میز مذاکره خسارت‌بار نمی‌ماند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران برای همیشه پای میز مذاکره‌ای که هیچ عایدی برای ما نداشته و فقط خسارت داشته باشد، نخواهد ماند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، با تاکید بر اینکه غربی‌ها نباید در مذاکرات با زبان هشدار و تهدید با مقامات جمهوری اسلامی ایران صحبت کنند، اظهار کرد: غربی‌ها علی‌رغم ادعاهایی که دارند، خودشان دچار بحران‌های شدید هستند و بنابراین نمی‌توانند با زبان زور با ایران صحبت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتربخوانید: دیپلمات آمریکایی: با روسیه و چین درباره برجام هماهنگی می‌کنیم

وی بیان کرد: کسانی که با زبان زور با ما صحبت کردند، مشت‌های محکمی از ایران خوردند و به خوبی می‌دانند که تهدید ایران برای آنان هزینه‌بر خواهد بود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی درباره تفاوت رویکرد تیم مذاکره کننده فعلی ایران با مذاکره کنندگان کشورمان در دولت روحانی، گفت: در دولت قبل می‌گفتند که ما باید مذاکره داشته باشیم و از پای میز مذاکره بلند نمی‌شویم، مگر اینکه در مذاکرات چیزی به دست بیاوریم و همین مسئله باعث شد که مذاکرات کاملاً فرسایشی ادامه پیدا کند.

پژمانفر تاکید کرد: اما امروز مقامات جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات حرف‌ها و مطالبات مهمی را مطرح و منطق، سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران را پیگیری می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از سوی دیگر ما مسائل داخلی کشور را به دلیل مذاکرات متوقف نمی‌کنیم و در کنار پیگیری مذاکرات، ارتباطات خود با مابقی کشورهای دنیا را که در دور زدن تحریم‌ها نقش بسزایی دارد، ادامه می‌دهیم. ما حتماً باید خنثی‌سازی تحریم‌ها را دنبال کنیم.

وی اظهار کرد: غربی‌ها بدانند که جمهوری اسلامی ایران برای همیشه پای میز مذاکره‌ای که هیچ عایدی برای ما نداشته باشد و فقط خسارت داشته باشد، نخواهد ماند و به شرطی پای میز مذاکره می‌نشینیم که برای مردم ما تأثیرات مثبتی داشته باشد و همه تحریم‌ها لغو شود.

پژمانفر بیان کرد: غربی‌ها باید با زبان منطق با مقامات جمهوری اسلامی ایران صحبت کنند و در مقابل امتیازاتی که از ایران دریافت کردند، باید امتیازاتی را که وعده داده بودند، به ایران دهند و به تعهدات خود در عمل پایبند باشند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی دولت روحانی مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام نصرالله پژمانفر پژمانفر ایران قیمت های روز در یک نگاه جمهوری اسلامی ایران پای میز مذاکره غربی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۶۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی: پیشنهادی را به جمهوری اسلامی ایران برای اتخاذ گام‌های جدید ارائه دادم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست خبری مشترک با محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اظهار کرد: در دو روز گذشته مذاکرات مهمی با امیرعبداللهیان و علی باقری کنی داشتم.

وی افزود: بیش از یکسال قبل بیانیه‌ای صادر کردیم که سند مهمی در خصوص سطح همکاری‌های ایران و آژانس در حوزه پادمانی بود. این سند گام‌های اضافی که طرفین باید اتخاذ کنند را تعریف می‌کند. امروز توافق کردیم که این سند ادامه پیدا کند.

گروسی با تأکید بر اینکه سند ماه مارس کماکان معتبر است، بیان کرد: پیشنهادی را به جمهوری اسلامی ایران برای اتخاذ گام‌های جدید ارائه دادم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گروسی: پیشنهادی را به جمهوری اسلامی ایران برای اتخاذ گام‌های جدید ارائه دادم
  • سفیر نیوزلند در ایران: از سفر به قزوین هیجان زده شده ام
  • ۱۰ واگن جدا شده محموله های ترانزیتی افغانستان به مرز رازی رسید
  • سرکوب در دانشگاه، مذاکره در قاهره
  • آغاز مذاکرات پرسپولیس برای تمدید قرارداد بازیکنان
  • بندر جدیدالاحداث بوموسی آخرین بندرگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران
  • مذاکره جمهوری آذربایجان و اروپا برای توسعه کریدور میانه
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ نتانیاهو در تلاش برای اخلال در مذاکرات
  • ساعت‌های سرنوشت‌سازی پیش روی مذاکره‌کنندگان در قاهره است
  • عدم پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس/ گفتگو‌ها به روز دوم کشیده شد