Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان با بیان اینکه دولت انقلابی که خود را خادم مردم می‌داند عزم خود را جزم کرده تا مشکلات را یکی پس از دیگری مورد رسیدگی قرار دهد، گفت: شرط تحقق این موضوع عمل به مسئولیت‌هایمان و حفظ راه شهدا است.

صادق خلیلیان، استاندار خوزستان در مراسم استقبال از پیکرهای ۵۸ شهید تازه تفحص شده که امروز ۱۸ آذرماه از طریق مرز بین‌المللی شلمچه به کشور وارد شدند، با بیان اینکه امروز به استقبال شهدای گرانقدری آمده‌ایم و از این جهت روز بزرگی به شمار می‌رود، گفت: این شهدا جان خود در راه حفظ ناموس، آب و خاک و نظام مقدس جمهوری اسلامی فدا کردند تا کشور ایران مستقل، اسلامی، آباد و آزاد بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا،  وی ادامه داد: راهی که این شهدا در پیش روی ما قرار دادند مسئولیت‌های سنگینی را بر دوش ما گذاشته است. در این چهل و اندی سال مسیرهای پر پیچ و خمی را در راه اداره کشور در نظام مقدس جمهوری اسلامی طی کردیم؛ دولت‌ها و مجالس مختلفی آمدند و خدماتی را ارائه کردند. در هشت سال گذشته با تفکری مواجه بودیم که چشم به خارج از کشور داشت نه داخل. در حالی که با دستور کار قرار دادن اقتصاد مقاومتی بر اساس ظرفیت‌های داخلی می‌توانستیم بسیاری از مشکلاتی را که الان با آن مواجه هستیم حل و فصل کنیم یا حداقل کاهش دهیم.

خلیلیان بیان کرد: وقتی ۸ سال چشم به دست دشمن دوخته شود تا او برای ما کاری کند نتیجه‌اش برجام بی‌سرانجام بود که ۸ سال فرصت‌های این ملت را معطل گذاشت. اما به حول و قوه الهی این دولت انقلابی که خودش را خادم ملت می‌داند با پیروی از راه شهدا، استعانت از خداوند، رهبری مقام معظم رهبری، حضور مردم در صحنه، مشارکت همگان و هم‌افزایی نیروها عزم خود را جزم کرده تا مشکلات را یکی پس از دیگری مورد رسیدگی قرار دهد و به تدریج مشکلات را حل خواهیم کرد و شاهد ایرانی آباد، آزاد، مستقل و پیشرو خواهیم بود. شرط تحقق این موضوع این است که ما به مسئولیت خودمان عمل کرده و راه شهدا را حفظ کنیم و در آن مسیر حرکت کنیم.

استاندار خوزستان در پایان از دست اندرکاران کمیته جستجوی مفقودین قدردانی کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی اخبار سیاسی خوزستان صادق خليليان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۶۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت حل مشکلات بیمه ای بیماران تالاسمی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مریم خوش‌اخلاق با اشاره به ۸ ماه می‌روز جهانی تالاسمی اظهار کرد: انجمن تالاسمی خوزستان ۲ هزار و ۲۰۰ عضو دارد که ۵۰۰ نفر از این افراد، بیمار سیکل سل هستند. بعد از مازندران، خوزستان دارای بیشترین آمار مبتلایان تالاسمی است.

وی در خصوص مشکلات فعلی بیماران تالاسمی افزود: داروی هیدروکسی اوره برای تعدادی از بیماران تالاسمی به عنوان جایگزین خون استفاده می‌شود، اما متاسفانه حدود سه ماه است که این دارو وارد نشده است.

خوش‌اخلاق با اشاره به تاثیر تحریم‌ها در کمبود داروی بیماران تالاسمی تصریح کرد: در حال حاضر داروی هیدروکسی اوره موجود نیست، در حالی که این قرص جایگزین خون برای برخی بیماران است و این بیماران بدون مصرف این قرص نمی‌توانند حتی فعالیت‌های روزانه خود را انجام دهند. هر چند داروی ایرانی و هندی مشابه این دارو نیز وجود دارد، اما برای بسیاری از بیماران سازگار نیست و به آن حساسیت دارند.

وی بیان کرد: یکی دیگر از معضلات بیماران تالاسمی در خوزستان این است که دستگاه ام آر آی T ۲ star بیمارستان گلستان اهواز که تقریبا مختص بیماران تالاسمی است و میزان آهن قلب و کبد را نشان می‌دهد، حدود چهار ماه است که مشکل دارد و هیچ مرکز دیگری در اهواز وجود ندارد که با بیماران خاص قرارداد داشته باشد تا بتوانند بررسی‌ها را انجام دهند، بنابراین بیماران این بررسی‌ها را انجام نمی‌دهند یا با هزینه‌های زیاد به تهران مراجعه می‌کنند تا این بررسی‌ها را انجام دهند.

مدیرعامل انجمن تالاسمی خوزستان گفت: بدون این بررسی‌ها اگر بیماران دچار عارضه شده باشند، دیر متوجه آن می‌شوند. این بررسی‌ها جزو چکاپ‌های سالیانه بیماران تالاسمی است. اگر این بیماران میزان آهن موجود در قلب و کبدشان را نسنجند، متوجه میزان بار آهن در این اندام‌ها نمی‌شوند و در نتیجه آهن دور قلب و کبد را فرا می‌گیرد و دچار عارضه قلبی و کبدی می‌شوند و دو عضو حیاتی بدن درگیر خواهند شد.

وی با اشاره به مشکلات بیمه‌ای تالاسمی عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات بیماران تالاسمی این است که یکی دو سال است روز به روز تعداد بیشتری از آزمایش‌ها و دارو‌ها از بسته خدمتی بیماران تالاسمی خارج می‌شود و این بسته خدمتی، هم در سازمان تامین اجتماعی و هم بیمه سلامت در حال کوچکتر شدن است. مثلا قبلا چکاپ‌های سالیانه کاملا تحت پوشش بسته خدمتی بود، اما اکنون برخی آزمایش‌ها مانند تراکم استخوان هر دو سال یک بار باید انجام شود.

خوش‌اخلاق گفت: قبلا در بیمارستان بقایی اهواز همه هزینه‌های بیماران سیکل سل رایگان بود، اما اکنون بیمارستان از این بیماران پول دریافت می‌کند و بعد بیماران باید فاکتور‌ها را به بیمه خدمات درمانی ارسال کنند و مشخص نیست درصدی از آن پردخت می‌شود یا نه. بیمار تالاسمی حال خوشی ندارد، اما باید هزینه رفت و آمد را بدهد و پیگیری‌ها را انجام دهد تا ببیند بیمه پول هزینه‌شده را پرداخت می‌کند یا نه.

وی بیان کرد: سال گذشته از خردادماه سقف بسته خدمتی تمام شده بود و گفتند دیگر پول نداریم بنابراین بیماران باید پول پرداخت می‌کردند. بعد گفتند آبان‌ماه به بعد می‌توانیم هزینه فاکتور‌ها را پرداخت کنیم، اما بیماری که در روستا است چگونه با بی‌حالی و سختی خود را به شهر برساند؟ هزینه رفت و آمد را هم باید بدهد تا ببیند فاکتور‌ها را پرداخت می‌کنند یا نه.

دیگر خبرها

  • ضرورت حل مشکلات بیمه ای بیماران تالاسمی
  • رئیسی: از قیمت کالا‌ها و وضعیت سفره مردم مطلع هستم / تورم روز به روز کاهشی می‌شود
  • موشک جواب موشک است/ از قیمت کالاها و وضعیت سفره مردم مطلع هستم
  • رئیسی: موشک جواب موشک است/ از قیمت کالاها و وضعیت سفره مردم مطلع هستم
  • رئیسی: «وعده صادق» از نقاط عطف اجماع‌ساز میان مردم بود | انحرافی در فعالیت‌های هسته‌ای نداریم
  • رئیسی: انحرافی در فعالیت‌های هسته‌ای نداریم/ موشک جواب موشک است
  • رئیسی: ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند | هیچوقت میز مذاکره را ترک نکردیم اما... | موشک جواب موشک است | از وضعیت سفره مردم مطلعم
  • سردار رادان: زن چادری در ایران پرچم است
  • مُلک و مِلک مولود مانای معلم است
  • فعالسازی ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس