Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس گفت: تلاش شد تا خراسان جنوبی به هاب صادرات فرآورده‌های سوختی به افغانستان تبدیل شود چراکه یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان، ایجاد خط انتقال  فرآورده‌های نفتی ازکرمان به بیرجند بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند، درحالی نشستی صمیمی و صریح نماینده شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس با مدیران و خبرنگاران استان خراسان جنوبی برگزار شد که در این نشست دو ساعته از سرمایه گذاری شستا تا انتقال گاز پارس جنوبی بحث و گفتگو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مصطفی نخعی بعد از پایان سئوال‌ها و موارد مطرح شده از سوی حاضران جلسه صحبتش را با تبریک روز دانشجو آغاز کرد و گفت: فضای دانشجویی و دانشگاهی در تمام دنیا، مظهر عدالت خواهی است  آغاز می کند

نخعی با اشاره به فعالیت‌های مجلس نیز گفت: مجلس یازدهم در یکی از سخت‌ترین برهه‌های زمانی تاریخ جمهوری اسلامی و در شرایط سخت اقتصادی و شرایط سیاسی بعد از اتفاقات آبان ماه 98، تشکیل شد.

وی افزود: این مجلس به عنوان مجلس انقلابی شناخته می‌شود و به همین دلیل هم مقام معظم رهبری در اولین صحبتشان؛ از این مجلس به عنوان مجلس امید و انتظار یاد کردند تا منشا کار و تحولات اساسی در کشور باشد.

نماینده نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنده به عنوان نماینده مجلس شاهد تلاش غالب نمایندگان هستم برای اینکه منشا کار، تلاش و تحول باشند افزود: اشکالی که وجود دارد این است که نمایندگان به صورت منطقه‌ای انتخاب می‌شوند اما باید در سطح ملی کار کنند.

وی اظهار داشت: مردم همه موضوعات از جمله آب، راه، اینترنت و بسیاری از مسائل زیرساختی و ریز و درشت دیگر را از نمایندگان می‌خواهند، در حالی که باید این مسائل را از بدنه اجرایی مربوطه پیگیری کنند.

نخعی با تاکید بر اینکه باید مرزهای فکری نمایندگان ملی و مرزهای پیگیری آنها حداقل استانی باشد که این موضوع مستلزم تغییر ساز و کار است، گفت: در این زمینه موضوعات مختلفی از جمله موضوع دانشگاه صنعتی بیرجند را پیگیری کردم و برای آن وقت گذاشتم، تا بالاخره حل شد.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس گریزی به سفر رئیس جمهور زد و گفت: زیرساخت‌های انرژی استان، هم نفت و هم گاز، خیلی پایین است که یکی از برنامه‌ها در برنامه هفتم توسعه این است که زیرساخت گاز استان دیده شود و در این زمینه حتما کار شود.

وی افزود: هم اکنون یک منبع گاز در سرخس وجود دارد که مناطق شرق و شمال شرق کشور از این مخزن تغذیه می‌شود، اما بر اساس اطلاعات، فشار این مخزن رو به افت است و متاسفانه دولت قبل به دلیل لجبازی آقای زنگنه قرارداد ما با ترکمنستان برای گاز را لغو کرد، در حالی که بخشی از این کسری گاز در این مناطق، از ترکمنستان تامین می‌شد.

نخعی با قدردانی از دولت رئیسی افزود: در همان ابتدای تشکیل دولت جدید، وزیر نفت به ترکمنستان رفت و در دیدار اخیر رئیس جمهور هم قرارداد دریافت گاز از ترکمنستان منعقد شد. از طرف دیگر باز در شمال غرب کشور که زیرساخت‌ ها قوی‌تر است، گاز به آذربایجان صادر خواهد شد که جای تشکر از این اقدام دولت وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه گاز تنها برای گرمایش و سوخت نیست، بلکه برای راه ‌اندازی صنعت و …  هم به گاز نیاز داریم گفت: یکی از برنامه‌ها این است که در برنامه هفتم توسعه، انتقال گاز از پارس جنوبی به خراسان جنوبی را بگنجانیم. برنامه دیگر هم اتصال خط هفتم از سرخس به سیستان و نهبندان و خط دیگری که به زابل آمده که این اتصال می توان کمبود را رفع کند.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس گفت: تلاش شد تا خراسان جنوبی به هاب صادرات فرآورده‌های سوختی به افغانستان تبدیل شود چرا که یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان، ایجاد خط انتقال  فرآورده‌های نفتی از کرمان به بیرجند بود که  از سال گذشته آن را دنبال کردم. این موضوع اتفاق بزرگی برای خراسان جنوبی است و انجام آن مستلزم ایجاد زیرساخت و کارکردن است.

سخنگوی کمیسیون انرژی گفت: انبار نفت بیرجند با مجوزی که در سال گذشته گرفت، به یکی از انبارهای صادراتی کشور تبدیل شد که این هم کاری بود که در حوزه استانی دنبال کردیم و محقق شد. بر این اساس اکنون زیرساخت صادرات در این انبار شکل گرفته و خط انتقال آن هم در حال پیگیری است که این موضوع کمک بزرگی به اقتصاد خراسان جنوبی است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در رابطه با نقش نمایندگان استان در موضوع انتصابات گفت: در انتخاب استاندار یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌ها و انتقادات این بود که چرا افرادی انتخاب می‌ شوند که برای کسب تجربه به استان می‌آیند. اما استاندار فعلی صاحب تجربه است و جمع بندی این بود که او می ‌واند به استان کمک کند و اکنون نمایندگان و رسانه‌ها باید در کنار ایفای نقش نظارتی و انتقادی خود، برای توسعه استان به استاندار کمک کنند.

وی تاکید کرد: در انتصاب مدیران استان هم باید شاخصه‌ها را دنبال کنیم و اگر به دنبال خدمت و آبادانی به عنوان هدف هستیم، نباید این هدف را گم کنیم که در این صورت دچار اشتباه، مطامع و رویکردهای سیاسی و منافع شخصی نخواهیم شد. در این رابطه باید مدیران جوان که حداقل تجربه و توانمندی را داشته باشند، شناسایی و بکارگیری شوند.

نخعی در زمینه اتحاد بین نمایندگان استان با اشاره به اینکه متاسفانه اطلاع رسانی‌ها از نشست‌ها و جلسات مجمع ضعیف است، گفت: همه نمایندگان استان با هم رفیق و همدل هستیم. رفتار نمایندگان در بحث انتصابات هم طوری نیست که هر کدام به دنبال گزینه‌ای باشد، بلکه همه با هم شاخصه‌ها را مدنظر قرار داده و افراد را بر اساس این شاخصه‌ ها سنجیده و معرفی می‌کنیم، اما در نهایت باز هم این بدنه اجرایی است که باید تصمیم بگیرد.

وی با تاکید بر موضع گیری به موقع درباره مسائل استانی و ملی، گفت: در این زمینه  تلاش کردم همیشه به موقع اقدام کنم. مثلا با توجه به موضوع خشکسالی و گرفتاری مردم، حتی در مجلس فراکسیونی تحت عنوان خشکسالی راه اندازی کردم. در زمینه شفافیت آراء هم جزو نمایندگانی هستم که در اولین گام رأی و نظر خود را به صورت شفاف اعلام می‌کنم.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در زمینه طرح توسعه نهبندان اظهار کرد: طرح توسعه نهبندان در سال 1381 و با افق 10 ساله مصوب شد که هم اکنون 10 سال از زمان پایان آن می‌گذرد، اما تنها حدود 30 درصد محقق شده است.

وی افزود: در سفر رئیس جمهور به استان این طرح را مطرح کردم که مقرر شد چندین جلسه در این زمینه برگزار و موضوع بررسی شود که هم اکنون هم طرح نهایی توسعه نهبندان آماده ارسال برای هیئت دولت است که امیدواریم بتوانیم مصوبه هیئت دولت را برای آن بگیریم.

نخعی بیان کرد: در کنار طرح توسعه نهبندان، طرح توسعه برای شهرستان سربیشه را هم مطرح کردیم. چرا که در زمان سفر مقام معظم رهبری به استان، سربیشه هنوز شهرستان نبود که اگر شهرستان می‌بود، قطعا برای این شهرستان هم طرح توسعه مصوب می‌شد و اکنون سند توسعه سربیشه هم برای ارسال به هیئت دولت آماده شده است.

  انتهای پیام/254/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان های نهبندان و سربیشه نهبندان و سربیشه در مجلس سفر رئیس جمهور توسعه نهبندان نماینده مردم خراسان جنوبی طرح توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۶۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پتانسیل تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در نشست با مدیران اقتصادی این استان گفت: حضور سه هزار بازرگان از صد کشور در اکسپو تهران که با فعالیت ۸۰۰ شرکت برتر صادراتی همراه است، می‌تواند نمایشگاهی از توانایی‌های خراسان رضوی و محصولات صادراتی آن باشد.   حسن نوری‌زاده اظهار کرد: اگرچه نمایشگاه‌های ایران اکسپو از سال ۱۳۹۲ شروع به کار کردند، اما این ششمین بار است که این نمایشگاه مهم اقتصادی برپا می‌شود و ما نیز باید حضور درخشان و پرتعاملی را از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت در اکسپو ۲۰۲۴ داشته باشیم.   در این جلسه توانا، سرپرست دفتر سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی جزییات برنامه‌های پیش بینی شده برای شرکت در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ را تشریح کرد.   همچنین مدیران دستگاه‌های اقتصادی و میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز برنامه‌های پیش‌بینی شده برای شرکت فعال در این نمایشگاه را ارائه کردند.   ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO ۲۰۲۴)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور با پیش‌بینی بازدید بیش از دو هزار تاجر و بازرگان خارجی از ۱۱۹ کشور جهان، از تاریخ هشتم تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • کشف و توقیف ۲۵هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • استخراج سالیانه ۳۰ هزار تن ماده معدنی منیزیت در شهرستان سربیشه
  • ادامه ناپایداری‌های جوی تا فردا در خراسان جنوبی
  • آمادگی سه شهرستان خراسان جنوبی برای دور دوم انتخابات مجلس
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • پتانسیل تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی