Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین قربانزاده رئیس سازمان خصوصی سازی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: نگرانی‌هایی درباره پالایشگاه شازند وجود دارد که به حق است. بورسی شدن پالایشگاه شازند و هر شرکت دیگری، حتما به نفع خود پالایشگاه و اقتصاد ملی است. زیرا بورسی شدن به معنی زیر ذره بین رفتن و بیشتر شدن شفافیت است.

قربانزاده بیان کرد: در مورد مدیریت، کارایی و بهره وری پالایشگاه؛ قطعا این موضوعات برای سازمان خصوصی سازی نیز اهمیت دارد و جزء اهداف اصلی سیاست‌های کلی اصل ۴۴ نیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در موضوع مدیریت و بهره وری تمام سعی ما این است که سهام کنترلی و مدیریتی پالایشگاه شازند حتما با حفظ حاکمیت شرکتی و کارایی و بهره وری انجام شود.

او ادامه داد: دغدغه‌ای که وجود دارد، موضوع رد دیونی است که در احکام قانون بودجه به سازمان خصوصی سازی و وزارت اقتصاد تکلیف می‌شود که درباره پالایشگاه شازند نیز این اتفاق افتاده است.

این مقام مسئول گفت:۱۰ درصد در سال گذشته به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد و امسال نیز حدود ۴۵ درصد به صندوق کشاورزان و روستائیان و ۱۰ درصد دیگر نیز به سازمان تامین اجتماعی واگذار شده است. ممکن است که برخی این ادعا را داشته باشند که این سازمان‌ها اهلیت لازم را برای مدیریت پالایشگاه نداشته باشند. اما این تکلیفی است که قانون بودجه بر وزارت اقتصاد بار کرده و دلیل آن نیز وجود کسری بودجه است، علت کسری بودجه نیز، حکمرانی معیوب گذشته اقتصاد کشور است که ریل صحیح خصوصی سازی به صورت یک دفعه اتفاق نمی‌افتد.

قربانزاده گفت: نگاه درآمدی کوتاه مدت به موضوع واگذاری‌ها همواره این آسیب را دارد و ما تلاش می‌کنیم که این نگاه آسیب نزند. از جمله با همین موضوع فروش سهام شرکت‌های بزرگ بورسی دولت که علاوه براینکه حاکمیت شرکتی را به خطر نمی‌اندازد، تامین کننده منابعی برای بودجه نیز است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پالایشگاه شازند خصوصی سازی پالایشگاه شازند خصوصی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۶۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاتکلیفی ۶۰۰ متقاضی اهل خوسف برای واگذاری زمین

شهرستان خوسف در استان خراسان جنوبی واقع شده است. به گفته شهروند خبرنگار ما  قرعه کشی حدود ۶۰۰ قطعه زمین مسکن ملی به انجام رسیده است و وجه مورد نظر توسط متقاضیان پرداخت شده و پروانه ساخت نیز دریافت کرده اند، اما هیچ زمینی به متقاضیان واگذار نشده است.

وی با ارسال پیامی خواستار رسیدگی به این موضوع شد. 

متن پیام شهروندخبرنگار

سلام، یک سال شده به تعداد ۶۰۰ قطعه زمین مسکن ملی در شهر خوسف از شهر‌های خراسان جنوبی قرعه کشی انجام شده است ما نیز واریز وجه را انجام دادیم و پروانه ساخت گرفتیم ولی زمین را واگذار نمی‌کنند. لطفا پیگیری کنید.

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • نحوه واگذاری سهام ترجیحی پرسپولیس مشخص شد
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • اعلام نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • اعلام نحوه واگذاری سهام به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • بلاتکلیفی ۶۰۰ متقاضی اهل خوسف برای واگذاری زمین
  • واگذاری زمین نباید به برخی خوش‌نشین‌ها انجام شود
  • رفع معضل ترافیکی در غرب تهران
  • ایده برای طراحی سایت شرکتی