Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@03:40:33 GMT

رونمایی از کتاب "عقیله" در مشهد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۸۷۰۱۳

رونمایی از کتاب 'عقیله' در مشهد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،کتاب "عقیله" روایتی از زندگی بانوی صبر و شجاعت حضرت زینب (س) به قلم "الهام امین" روز پنجشنبه در مشهد رونمایی شد.

محمد حسین زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این مراسم گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات خوبی در حوزه روایت زندگی اهل بیت (ع) در حال شکل گیری است که باید برای غنای این آثار تلاش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: آستان قدس رضوی می‌تواند جایزه ادبی برای آثار دینی اختصاص دهد که منجر به غنای این آثار شده و در زمینه سبک سیاسی زندگی ائمه (ع) کارهای تاریخی انجام شود.

حسین زاده گفت: رهبر معظم انقلاب برای ترویج کتابخوانی سیره عملی دارند که باید برای افزایش آثار خوب تلاش کرد.

سید احمد میرزاده معاون تولید انتشارات آستان قدس رضوی (به نشر) نیز در این مراسم گفت: تاکنون ١١٤ عنوان کتاب در حوزه دین توسط انتشارات به نشر منتشر شده که در آنها به مباحث مختلف دینی، عقیدتی، اصول دین، احکام شرعی، سیره اهل بیت (ع) و نظایر آن پرداخته شده است. 

او گفت: کار در حوزه ادبیات دینی دشواری های خود را دارد و نویسندگان در مواجهه با پژوهش در ادبیات دینی دو رویکرد دارند، گروهی نظیر نویسنده کتاب عقیله آن را می پذیرند و با پژوهش و استناد تاریخی قلم می زنند و برخی نویسندگان به دنبال گریز از این بخش هستند و این را تئوریزه می کنند.

 میرزاده گفت: پرداختن به پژوهش بخش مهمی از ادبیات و داستانهای دینی است، کتابی که امروز رونمایی می شود از جهت پرداختن به این موضوع اثر مهمی است و نویسنده کتاب، علاوه بر توان ادبی، توان پژوهشی خوبی در این اثر نشان داده است.

حجت الاسلام مجتبی الهی خراسانی منتقد و پژوهشگر علوم اسلامی نیز در این مراسم گفت: زمینه های ادبی خوبی برای پژوهش های تاریخی وجود دارد که باید مورد استفاده قرار گیرد.

او گفت: مدفن حضرت زینب (س) همچنان رمزآلود باقی مانده که از عجایب تاریخ است.

حجت الاسلام الهی خراسانی گفت: مدینه، دمشق و مصر به عنوان محل‌های دفن این حضرت مطرح است و این راز عرفانی و تاریخی از تقدیرهای عجیب تاریخی است.

این پژوهشگر علوم اسلامی گفت: خطبه های حضرت زینب (س) مانند دریاست و آثار مرتبط با جنبه بیانی این خطبه ها باید توسعه یابد.

الهام امین نویسنده کتاب عقیله نیز در این مراسم گفت: نویسنده و مورخ نیستم فقط یک علاقه‌مند و شاعر هستم که به حوزه تاریخ اسلام علاقه دارم و جسارت کردم در این حوزه ورود کنم.

او گفت: این کتاب اولین تجربه جدی من در حوزه نثر است، حضرت زینب (س) شخصیتی بی نظیر هستند و بخش‌های بسیار از زندگی و شخصیت ایشان مغفول مانده که به نظرم آمد باید در حد توان غبار مظلومیت را از این چهره بزرگ بزدایم.:

امین گفت: حضرت زینب (س) هفت معصوم را درک کردند و غیر از بحث صبر و صلابت ایشان در حادثه کربلا به بخشهای دیگر شخصیت ایشان در این کتاب توجه شده است.

نویسنده این اثر گفت: منابع جامع در خصوص تمام جنبه های زندگی این حضرت اندک است، به داستان برای معرفی این چهره های بزرگ نیازمندیم و قصد دارم این سیر را درخصوص زنان صدر اسلام ادامه دهم.

انتهای پیام//ف. ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میلاد حضرت زینب روز پرستار رونمایی کتاب مراسم گفت حضرت زینب او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۷۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ویدیوی جالب آقای خواننده در کنار یک زن؛ رونمایی از عشق زندگی‌اش!

261 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902862

دیگر خبرها

  • کتاب‌هایی که اگر فیلم شوند، پرفروش می‌شوند
  • رمان «تو خواب میکائیل هستی» رونمایی می‌شود
  • کتاب «رضای انقلاب» در حوزه هنری رونمایی می‌شود
  • رمان «تو خواب میکاییل هستی» رونمایی می‌شود
  • انتشارات بین‌الملل با ۶۰ عنوان کتاب جدید در نمایشگاه کتاب
  • رونمایی از کتاب «مثل ابراهیم» در رزن
  • پرفروش‌های داستانی حوزه مقاومت در نمایشگاه
  • رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری
  • ببینید | ویدیوی جالب آقای خواننده در کنار یک زن؛ رونمایی از عشق زندگی‌اش!
  • مشهد در سوگ ششمین ولی مسلمین/عطر شهادت در اجتماع صادقیون پیچید