Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: خروجی کنگره شهدا باید ترغیب جوانان به فرهنگ ایثار و شهادت باشد تا زمینه سلامت جامعه فراهم آید.

آیت الله سیدحسن عاملی در مجمع مشورتی کنگره 3400 شهید استان اردبیل در سالن ولایت اردبیل اظهار کرد: برگزاری این کنگره یک جریان فرهنگی است که باید خروجی مشخصی داشته باشد چرا که اگر کار فرهنگی خروجی مناسبی نداشته باشد خطای محض است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دوره آزمون و خطا سپری شده و باید در برگزاری نشست ها و جلسات دنبال نتایج و خروجی مشخصی بود، خاطرنشان کرد: یادواره های شهدا در حقیقت بزرگترین حسنه جامعه اسلامی و زندگی روزمره ماست که می توانیم از این محافل الگوهای شایسته اخلاقی و ادبی را در مسیر توسعه و تقویت فرهنگ اسلامی برداریم.

امام جمعه اردبیل افزود: شهدا جان در طبق اخلاص گذاشتند تا اعتلای کشور رقم بخورد و این شهدا نماد عزت ما در برابر فزون طلبی های دشمنان هستند.

عاملی به ماهیت مذاکرات اخیر ایران با کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت: ما نیازی به این مذاکرات نداشتیم چرا که آمریکا از برجام خارج شده بود و آنها باید خطای خود را ترمیم می کردند در حالی که استکبار جهانی با استفاده از ابزارهای رسانه ای کاری کرد تا ایرانیان را مقصر اصلی جلوه دهد و با روش های مختلف جمهوری اسلامی ایران را تهدید به جنگ کرد.

وی بیان کرد: ما برای ارتقای توان هسته ای کشورمان راه را به درستی پیمودیم و اجازه نمی دهیم تا غرب با تهدید جوانان و اندیشمندان ما در مسیر عزت این کشور خللی را ایجاد کند.

امام جمعه اردبیل ضرورت توسعه و ترویج فرهنگ شهادت را در جامعه یادآور شد و بیان کرد: باید در مدارس در قالب کارهای هنری، نمایشی، تولید فیلم، کتاب و سایر ابزارها نسل آینده را با ماهیت کار ارزشمند شهدا و ایثارگران آشنا کرد.

عاملی گفت: در تاریخ پرفرازونشیب این کشور به دست شاهان بی لیاقت غارت های متعددی انجام شده اما در این مدت و در هشت سال جنگ تحمیلی جمهوری اسلامی ایران اجازه نداد وجبی از خاک این کشور به یغما برود.

وی ادامه داد: به دور از آداب شکلی شایسته است ماهیت دفاع مقدس را که در حقیقت مناسک ارادت و عزت است در قالب چنین کنگره هایی به نمایش گذاشته شود تا خروجی آن ترغیب نسل جوان و نوجوان به فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

امام جمعه اردبیل اظهار کرد: کنگره شهدای استان اردبیل فرصتی استثنائی است تا ما عهد و پیمانی مجدد با آرمان و خواسته به حق شهدا ببندیم و همواره در این مسیر گام برداریم.

در این مراسم معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل نیز گفت: ما امروز از شهدا می خواهیم تا در همه حوزه هایی که کمی و کاستی وجود دارد به داد ما برسند تا با گرفتار نشدن در روزمرگی ها همواره مرهون عزت و عظمت آنها باشیم.

رضا قاسمیان بی تفاوتی نسبت به خون شهدا را غیرقابل جبران توصیف و خاطرنشان کرد: برگزاری کنگره شهدای استان اردبیل فرصتی مناسب است تا ما با ایجاد فضای معنوی و ارزشی آسیب ها و بزه های اجتماعی را در این استان به حداقل رسانده تا افزایش طلاق، نزاع و درگیری و بسیاری دیگر از آسیب ها اسباب سرشکستگی ما نشود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کنگره شهدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امام جمعه اردبیل هشت سال دفاع مقدس استانی فرهنگی و هنری امام جمعه اردبیل کنگره شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۷۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سمیه اسمعیلی اظهار کرد: به‌مناسبت سالگرد شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و یادبود شهدای عملیات ظفرمند «الی بیت‌المقدس»، یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین و حومه برگزار می‌شود.

وی افزود: این یادواره با هدف زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در حسینیه امامزاده حسین (ع) برگزار خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: همچنین همزمان با این یادواره یاد و خاطره والدین شهدا که طی اردیبهشت ماه سال‌های گذشته دار فانی را وداع گفتند، گرامی داشته می‌شود.

اسمعیلی گفت: این یادواره، پنج‌شنبه، بیستم اردیبهشت ماه، از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ با حضور مسئولان استانی و مردم شهیدپرور قزوین و خانواده شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: مدعوین شرکت‌کننده پس از برگزاری یادواره شهدا در گلزار شهدای قزوین حضور می‌یابند و ضمن قرائت فاتحه، با آرمان‌های آنان تجدید میثاق می‌بندند.

جهت دانلود پوستر اعلامیه شهدای اردیبهشت ماه در کانال اطلاع‌رسانی یادواره‌های شهدای استان قزوین عضو شوید.

کد خبر 6098358

دیگر خبرها

  • ۱۰۶۶ ختم قرآن به نیت شهدای قوچان انجام خواهد شد
  • شهادت ۵۲ فلسطینی دیگر در غزه/ شمار شهدا به ۳۴ هزار و ۷۳۵ نفر رسید
  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • انتصاب دبیر اجرایی و دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • رسالت امام صادق (ع) انفجار علمی بود
  • برگزاری یادواره شهدای گمنام شهرستان چاراویماق
  • پاسداری از خون و راه شهدا، رسالت همگانی
  • شهدا بار دیگر با پیام آزادگی در اصفهان تشییع شدند