Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- استاندار مازندران کشاورزی استان را ظرفیتی ملی دانست و گفت: شکوفایی کشاورزی مازندران سرمایه‌گذاری برای کشور است.

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درساری، سید محمود حسینی پور در جلسه بررسی مشکلات کشاورزی استان که با حضور رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی و معاونین وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، افزود: اگر مازندران حمایت شود، در سال 1404 جشن خودکفایی برنج را در کشور شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: کشور در حال عبور از اقتصاد بر پایه نفت به اقتصاد کشاورزی است که سیاست گذاری بسیار درستی است و در واقع باید پیش از این ها اتفاق می افتاد.

حسینی پور با بیان این که باید ببینیم اهداف برنامه توسعه بویژه در حوزه کشاورزی براساس سند آمایش تا چه اندازه محقق شده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه سال های سال به این موضوع بسیار مهم، عنایت و اهتمامی نشد و عملا به منافع مردم در این راستا بویژه در دولت گذشته خیانت شده است. انتظار داریم در مجموعه کمیسیون کشاورزی مجلس به این موضوع توجه جدی شود.

وی کشاورزی را مسأله ای استراتژیک و مهم در جهت تامین سلامت و امنیت غذایی دانست و یادآور شد: دولت سیزدهم نگاهی متفاوت به ظرفیت های استان ها به ویژه مازندران دارد، چرا که مساله غذا و تامین آن موضوعی تعیین کننده در سال های آینده است و مازندران در این راستا و صادرات محصولات غذایی، استانی محوری است.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه مازندران علیرغم ارایه خدمات ملی، محروم و بی بهره از توجهات مرکز مانده است، گفت: مدیریت بخش کشاورزی و بالفعل کردن ظرفیت های این حوزه با توجه به چهار فصل بودن استان و امکان برداشت محصولات کشاورزی در همه فصول، موضوعی اساسی است.

استاندار وجود 2 هزار و 800 روستای مستعد در مازندارن برای توسعه باغات را یک فرصت و امکان بزرگ تلقی کرد و افزود: در این زمینه مردم مازندران حرف دارند؛ اگر نصف هزینه هایی که صرف نفت شد در کشاورزی هزینه می شد، اکنون می توانستیم فلکه های نفت را کاملا ببندیم.

حسینی پور، دریای خزر را یک مسیر استراتژیک و کریدوری امن برای صدور تولیدات استان در شرایط ناامن دانست و با بیان این که به این ظرفیت باید از منظر پدافند غیرعامل نگریسته شود، تصریح کرد: اگر مازندران، پایلوت کشاورزی کشور شود، ایران اسلامی شکوفا می شود، اگرچه در سمت دادن محصول برنج به استان های فاقد آب دچار خطا شدیم.

وی بر سیاستگذاری اساسی بر اساس منویات داهیانه مقام معظم رهبری در حوزه کشاورزی با عنایت به استعدادهای شمال کشور تاکید کرد و افزود: ما در سیاست گذاری های اجرایی، بخش کشاورزی را اولویت اول استان قرار دادیم و تاکید کردیم امکانات با همه توان به این سمت سوق داده شود.

استاندار مازندران سیاست گذاری های صادراتی محصولات کشاورزی با توجه به بحران غذایی منطقه ای را نادرست عنوان کرد و گفت: دیپلماسی اقتصادی حوزه کشاورزی بویژه در حوزه اورآسیا با تحرک بیش از پیش وزارت خارجه فعال تر شود.

وی با اشاره به این که شکوفایی در بخش های مختلف بویژه کشاورزی مازندران، سرمایه گذاری برای کشور است، خاطرنشان کرد: براساس برنامه توسعه کشور، ایران اسلامی باید در سال 1404 قدرت برتر منطقه در همه حوزه ها از جمله کشاورزی باشد.

حسینی پور گفت: اگر مازندران حمایت شود، در سال 1404 جشن خودکفایی برنج را در کشور شاهد خواهیم بود. مازندران، آمادگی و استعداد حرکت به سوی این نقطه را دارد، مجلس با تصویب این برنامه ها و کمک های لازم، زمینه ساز این اقدام و دستاورد بزرگ برای کشور باشد.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شکوفایی کشاورزی مازندران سرمایه گذاری برای کشور حسینی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۷۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین روز کاری استاندار جدید مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، استاندار مازندران در نخسین روز کاری خود با حضور در گلزار شهدای ساری، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد. آقای یونس نوری سپس با خانواده شهیدان سروی دیدار کرد.

استاندار مازندران در حاشیه این دیدار با اشاره به ظرفیت های ویژه مازندران در حوزه کشاورزی، گردشگری و دریایی در خصوص اجرای برنامه های کوتاه مدت گفت: مدیریت پسماند، افزایش صادرات محصولات کشاورزی و توجه بیشتر به اقتصاد دریاپایه از مهمترین برنامه های کوتاه مدت در استان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل «مرز صلح» به «مرز شکوفایی»
  • آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • اولویت‌های پیشنهادی مجلس برای شکوفایی اقتصادی کشور منتشر شد
  • نخستین روز کاری استاندار جدید مازندران
  • تودیع و معارفه‌ استاندار مازندران از گلایه‌ها تا مطالبات
  • بیست‌وپنجمین استاندار مازندران معارفه شد
  • رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق : شکوفایی و بالندگی امروز کشور ثمره خون شهدا
  • امنیت سرمایه گذاری نیاز کشور است