Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@00:24:06 GMT

تشکیلات اسلامی باید مبتنی بر ولایت الهی باشد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۸۷۴۳۹

تشکیلات اسلامی باید مبتنی بر ولایت الهی باشد

ایسنا/قم عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه هر تشکیلات حزبی باید پیوسته و وابسته به ولایت الهی باشد گفت: اگر تشکیلاتی مبتنی بر ولایت الهی حرکت نکند خواسته یا ناخواسته حرکتش مبتنی بر ولایت دشمنان خدا است.

آیت الله محسن اراکی در سیزدهمین مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی که صبح امروز در سالن همایش های امین دارالولایه برگزار شد، با بیان اینکه از تحلیل خط مکتب زینب(س) می توانیم خط سیر زندگی ایشان را بهتر بشناسیم اظهار کرد: امیدواریم بیش از پیش به خط سیر زندگی این بانوی باکرامت جهان اسلام پرداخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به جوهر، خط سیر و سیاست های موتلفه که برگرفته از بیانات و سیاست های امام راحل(ره) است، اصل کار تشکیلاتی در قرآن کریم را مورد توجه قرار داد و گفت: در قرآن کریم تاکید بر نظام تشکیلاتی حاکم بر جهان شده است؛ بخش مهمی از سوره صافات به نظام تشکیلاتی حاکم بر جهان پرداخته است.

دبیر شورای عالی حوزه ادامه داد: تشکیلات در سراسر بخش های جهان حضور دارد و این نظام تشکیلاتی به گونه ای است که سلسله مراتب در آن وجود داشته و برای هر بخش و نیروی کارگذار جایگاه ویژه ای تعریف شده است.

وی با بیان اینکه کارکرد این نظام تشکیلاتی تسبیح الهی است افزود: در نظام بشری نیز باید همین الگو پیاده شود؛ در تشکیلات ما هم باید تسبیح الهی، عدل الهی، قدرت الهی و... تجلی پیدا کند.

آیت الله اراکی با بیان اینکه تفاوت جامعه الهی و غیرالهی ذکر و غفلت است افزود: تمام بخش های جامعه الهی از ذکر الهی برخواسته و بر مبنای ذکر الهی شکل می گیرد در صورتی که شاخصه اصلی جوامع غیرالهی غفلت است.

وی با بیان اینکه شاید لازم باشد در حوزه ها فقه تشکیلات و احزاب محقق شود تصریح کرد: قبل از اینکه احزاب به وجود آیند باید فقه احزاب شکل بگیرد و پایه تمام این ها فقه الهی است. باید از حوزه ها خواسته شود که به چنین مساله ای بپردازند.

آیت الله اراکی با تاکید بر اینکه هر علمی بر پایه یک پرسش تولید می شود گفت: باید از حوزه ها پرسش شود تا پاسخ علمی و استدلالی در خصوص فقه تشکیلات داده شود.
وی به هویت تشکیلات مبتنی بر قرآن و فقه الهی اشاره کرد و افزود: دو شاخصه اصلی هویت حزب اسلامی را تشکیل می دهد که در دو آیه قرآن کریم به این مساله تاکید شده که بخش مثبت این شاخصه شامل تولی خدا و رسول ائمه معصومین(ع) است. هر نظام حزبی هویت خود را باید از ولایت الهی بگیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه هر تشکیلات حزبی باید پیوسته و وابسته به ولایت الهی باشد اظهار کرد: اگر تشکیلاتی مبتنی بر ولایت الهی حرکت نکند خواسته یا ناخواسته حرکتش مبتنی بر ولایت دشمنان خدا است.

وی بابیان اینکه شاخصه منفی بیان شده در قرآن کریم درخصوص هویت حزب اسلامی این است که باید در برابر کفر و دشمنان خدا موضع داشته باشد تصریح کرد: اگر در هر تشکیلات و نظامی ذره ای از تمایل به طاغوت وجود داشته باشد خارج از ولایت الهی است.

آیت الله اراکی گفت: کسانی که ذکر غیر خدا و دشمنان خدا را سرلوحه کار خود قرار داده اند ممکن نیست ذره ای محبت و طلاقی بین آنها و ولایت الهی وجود داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری مبتنی بر ولایت نظام تشکیلاتی دشمنان خدا ولایت الهی قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۷۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه ایران به آفریقا، راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ در حاشیه دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا، "کنستانتینو چیونگا" معاون رئیس جمهور زیمبابوه با رئیس جمهور کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام رئیسی در این دیدار، نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا را نگاهی راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی دانست و با اشاره به روابط بسیار خوب ایران و زیمباوه بر عزم مسؤلان عالی دو کشور برای گسترش و ارتقا سطح همکاری‌ها تاکید کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشور‌های آفریقایی، شرکت در این اجلاس و بازدید از نمایشگاه اکسپو را فرصتی بسیار خوب جهت آشنایی هرچه بهتر و بیشتر مسئولان قاره آفریقا با ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف دانست و بر آمادگی ایران برای تبادل این ظرفیت‌ها تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمباوه نیز در این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه روابط زیمباوه با جمهوری اسلامی ایران بویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی خواستار گسترش تعاملات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی بیشتر با ایران بر پایه این روابط نزدیک و قدیمی تاکید کرد. 

کنستانتینو چیونگا ضمن تشکر از برگزاری موفق اجلاس بین اللملی ایران و آفریقا، سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال کشور‌های آفریقایی را اصولی، اطمینان بخش و برآمده از ارزش‌های اعتقادی عنوان و بر آمادگی کشورش برای توسعه همکاری‌های ایران تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمباوه با اشاره به عزم مسؤلان این کشور برای اجرای توافقات صورت گرفته با ایران در سفر سال گذشته آقای رئیسی به این کشور، از اجرایی شدن بخشی از این توافقات خبر داد.

دیگر خبرها

  • روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • امیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل است
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • نگاه ایران به آفریقا، راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • وجود تضاد جدی بین دولت‌سازی در توسعه غربی و مدل اسلامی
  • پیوست فرهنگی برای پیشرفت شهری در سمنان تدوین شود