Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام «مجتبی ذوالنوری» با اشاره به مذاکرات ایران و ۱+۴ برای رفع تحریم‌ها و رویکرد آمریکا در این مذاکرات، همچنین افزود: آمریکا برای رسیدن به این مقصود، با اعمال فشار و هزینه در مذاکرات می‌خواهد دستاوردهایی از وین داشته باشد البته ما هم می‌خواهیم مردم از مذاکرات منتفع شوند. ولی به نتیجه رسیدن مذاکرات منوط به رفع تحریم‌ها و بازگشت آمریکا به مذاکرات است و به نظرم این مذاکرات در نهایت به نتیجه می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، درباره غیبت آمریکا در مذاکرات و تاثیر آن بر روند گفت و گوها، یادآور شد: ایران اقدامی برای کنار گذاشتن آمریکا از مذاکرات نکرده است. بلکه این رییس جمهوری سابق آمریکا بود که با خروج از برجام سبب شد امروز آمریکا خود را پشت درهای بسته مذاکرات هسته ای وین ببیند و الان هم آمریکا جزو برجام نیست تا بتواند در میز مذاکره بنشیند.

ذوالنوری ادامه داد: اگر آمریکا بخواهد به مذاکرات برگردد، هیچ گونه ممانعتی برای این موضوع وجود ندارد. اما باید ابتدا عهدشکنی گذشته خود را جبران کند و ما هم راستی آزمایی کنیم و اگر برای جمهوری اسلامی ایران صداقت آمریکا محرز شود در این صورت می‌تواند به میز مذاکرات بازگردد.

وی با تاکید بر اینکه موضع ایران در دور جدید مذاکرات، عرفی، عقلی و حقوقی است، تصریح کرد: آمریکا پیش از این در برجام بوده و با خروج خود سبب مشکلاتی برای کشور ما شده است. امروز هم ایران مدعی است پس از برداشتن این تحریم‌ها و یکسان شدن جایگاه دو کشور، آنوقت آمریکا می‌تواند به شکل رسمی در مذاکرات هسته‌ای حاضر شود.

نماینده مردم قم در مجلس یازدهم، خاطرنشان کرد: آمریکا در پی این است امتیاز ندهد یا کم امتیاز دهد و امتیاز زیاد هم بگیرد که جمهوری اسلامی ایران معتقد است در این باره باید حقوق مساوی رعایت شود.

ذوالنوری ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به تکالیف خود در برجام عمل کرده است و باید ابتدا طرف مقابل حقوق رسمی و قانونی ما را بدهد. هرچند استمرار حضور ما در مذاکرات هم منوط به دریافت حقوق برجامی است.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا چاره‌ای جز تمکین از روند مذاکرات هسته‌ای ندارد، افزود: امروز اروپا اصرار به حفظ برجام دارد و آمریکا هم پشیمان است که از برجام خارج شده است.

ذوالنوری درباره مواضع روسیه و چین در مذاکرات هسته ای خاطرنشان کرد: روسیه و چین همراهی خوبی در مذاکرات داشته‌اند و از منطق جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات دفاع کرده‌اند البته اروپایی‌ها هم در مذاکرات از یکدستی و یکپارچگی برخوردار نیستند.

منبع: همشهری آنلاین 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ایران و آمریکا مذاکرات وین هسته ای مذاکرات هسته ای برجام جمهوری اسلامی ایران مذاکرات هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۷۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!

روحانی رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند.

به گزارش سایت رسمی رئیس جمهور سابق ایران، حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، با تأکید بر اینکه اگر مردم از حکومت فاصله گرفتند، اداره جامعه سخت خواهد بود، افزود: ما در دولت دوازدهم با مشکلات ویژه‌ای روبه‌رو بودیم. گویا داعش و ترامپ و کرونا کافی نبود که اقداماتی هم در داخل شد تا دولت را زمین بزنند. در طول ۴ سال دولت دوازدهم به مردم گفتند اگر ما بیاییم مسائل شما را در کوتاه‌مدت حل می‌کنیم. در اقتصاد و سیاست و سیاست خارجی به مردم قول دادند، گفتند برجام دولت قوی می‌خواهد. اما ضربه کاری میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ پس از انتخابات کم‌رمق مجلس در سال ۱۳۹۸ بود. وقتی مردم کنار زده می‌شوند و در امور کشور مشارکت ندارند، چطور می‌خواهند مشکلات را حل کنند؟

او رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند. چون اکثریت مردم پشتوانه برجام بودند، این قانون به تصویب رسید وگرنه نمی‌گذاشتند برجام تحقق پیدا کند. وقتی ۷۳ درصد مردم در انتخابات حضور پیدا کردند معلوم است از دولت منتخب حمایت می‌کنند، وقتی مشارکت زیر ۵۰ درصد شد، مشخص است چه مشکلاتی پیدا می‌کنیم؟ روزی در منطقه افتخار می‌کردیم انتخاباتی با ۸۰ و ۸۴ درصد مشارکت برگزار می‌کنیم، حالا باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم.

دیگر خبرها

  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • حماس: برای رسیدن به توافق به قاهره می‌رویم
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • ایران قوی مدیون خون شهدا
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا