Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، دستور کار کمیسیون‌های تخصصی مجلس که از شنبه تا چهارشنبه (20 تا 24 آذر) جلسه دارند، منتشر شد.

حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در کمیسیون آموزش برای ارائه گزارش در خصوص آب‌های ژرف و همچنین حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در این کمیسیون برای ارائه گزارشی در خصوص مشکلات و اولویت‌های این وزارتخانه بخشی از دستور کارهای این کمیسیون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان بهزیستی هم سه‌شنبه مهمان کمیسیون اجتماعی است. 

در کمیسیون اقتصادی هم تقاضای تحقیق و تفحص از ساختار و عملکرد گروه صنعتی بارز از سال 1390 تاکنون بررسی خواهد شد ضمن اینکه اعضای هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد بانک‌های دولتی هم انتخاب می‌شوند. نشست مشترک اعضای کمیسیون اقتصادی با رئیس سازمان امور مالیاتی و نشست مشترک دیگری با سازمان تعزیرات حکومتی هم بخشی از دستور کارهای این کمیسیون است. 

استماع رئیس کمیته مرزی کمیسیون امنیت ملی درباره آخرین وضعیت قاچاق در مرزهای کشور و همچنین استماع گزارش رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه بخشی از دستور کارهای این کمیسیون است.

گزارش نظارتی دستگاه‌های امنیتی و انتظامی درباره وقایع اصفهان، بررسی مسائل و مشکلات طرح‌های هادی روستایی بخشی از دستور کارهای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها است.

رئیس بنیاد مستضعفان مهمان کمیسیون انرژی بو ده و درباره عملکرد و نقش هلدینگ‌های انرژی توضیحاتی را ارائه می‌کند. درخواست تعدادی از نمایندگان مجلس جهت اعمال ماده 234 قانون آیین‌نامه داخلی مجلس در خصوص قرارداد فروش نفت به شرکت اماراتی کرسنت و همچنین سؤالات هشت نماینده مجلس از وزیر نیرو بخشی از دستور کارهای کمیسیون انرژی است.

رسیدگی به لایحه بودجه سال 1401 کل کشور مهم‌ترین دستور کار کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در هفته آینده است؛ بررسی آخرین وضعیت تخصیص بودجه بخش سلامت در سال جاری و پیش‌بینی‌های لازم در تأمین منابع این بخش در بودجه 1401 بخشی از دستورکارهای کمیسیون بهداشت و درمان است.

درخواست تعدادی از نمایندگان مجلس در خصوص تحقیق و تفحص از شرکت ملی صنایع مس ایران بخشی از دستور کارهای کمیسیون صنایع و معادن است.

حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی در کمیسیون عمران و همچنین حضور جواد اوجی وزیر نفت در این کمیسیون به منظور پاسخگویی به یک سؤال نمایندگان و ارائه گزارشی در خصوص تهاتر نفت با بدهی‌ پروژه‌های عمرانی بخشی از دستور کارهای این کمیسیون است

آیت‌الله صدیقی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر یکشنبه به کمیسیون فرهنگی می‌رود.

اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی هم در دیوان عدالت اداری حاضر شده و بازدیدی از آن دارند ضمن اینکه نشست مشترکی هم با رئیس سازمان پزشکی قانون و رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور خواهند داشت.

سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی هم مهمان کمیسیون کشاورزی است تا به سؤالات 10 نماینده پاسخ دهد ضمن اینکه جلسه مشترکی هم بین اعضای کمیسیون کشاورزی و وزرای نیرو و جهاد در خصوص انتقال آب‌های بین‌ حوزه‌ای برگزار می‌شود که قالیباف هم در آن حضور خواهد داشت. ضمن اینکه علی‌اکبر محربیان وزیر نیرو هم در ا ین کمیسیون باید پاسخگوی 17 سؤال نمایندگان باشد.

برای مشاهده جزئیات دیگر دستور کارهای کمیسیون‌های مجلس اینجا    را مشاهده کنید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دستور کار کمیسیون های مجلس تحقیق و تفحص شرکت ملی مس ایران بانک های دولتی دستور کارهای کمیسیون تحقیق و تفحص رئیس سازمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۸۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود

آیت الله سیدمحمدرضا مدرسی یزدی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما، گفت که هیئت مرکزی نظارت، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان انتخابات خبرگان، از آنها برای شرکت در افتتاحیه دعوت می‏ کند. رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت که مراسم افتتاحیه در "ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی" برگزار می‌شود. ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری پس از انتخابات ۱۱ اسفند پارسال، نمایندگان خود را شناخت. بر اساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، دوره نمایندگی خبرگان رهبری ۸ ساله است و ۸۸ نماینده دارد. قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را برعهده خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.  قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، خبرگان منتخب مردم، وظیفه تعیین رهبر و همچنین بررسی و مشورت درباره شرایط رهبر را برعهده دارند.  ساختار مجلس خبرگان رهبری از هیئت رئیسه و ۷ کمیسیون از جمله "کمیسیون بررسی راه‏‌های پاسداری و حراست از ولایت فقیه‏، کمیسیون تحقیق و کمیسیون اقتصادی" تشکیل شده است.  رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات همچنین گفت که پیام رهبر انقلاب اسلامی در مراسم افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری خوانده خواهد شد.  آیت الله مدرسی یزدی افزود: در جلسه افتتاحیه اول خرداد، هیئت رئیسه سنی تشکیل می‌شود. هیئت رئیسه سنی ۴ نفر هستند که یک رئیس، نایب رئیس و ۲ منشی دارد و سپس هیئت رئیسه دائم تشکیل می‌شود. هیئت رئیسه دائم مجلس خبرگان رهبری، ۷ نفر است و یک رئیس، ۲ نایب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز دارد.

دیگر خبرها

  • دستور رییسی برای رفع مشکلات درمانی وآموزشی درجنوب غرب تهران
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • کاظم موسوی نماینده مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد