Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، در پنجمین صبح جمعه بخارا در کافه فلسفه کتاب «آموزش عالی فلسفه در ایران، گفتمان‌های فکری، برنامه‌ریزی آموزشی، مهارت و اشتغال» نوشته مالک شجاعی، استادیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با حضور مهدی اخوان و سعید انواری به همراه مولف این کتاب نقد و بررسی و پیرامون آن صحبت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب که به تازگی توسط انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منتشر شده است به موضوع پیدایش رشته فلسفه در ایران به‌عنوان یک رشته دانشگاهی و ارتباط برنامه‌ریزی درسی این رشته و مهارت و اشتغال دانش‌آموختگان این رشته طی دهه‌هایی که از پیدایش این رشته در ایران می‌گذرد، می‌پردازد.

در تلقی رایج، پرداختن به رشته فلسفه، نوعی پرداختن به دغدغه‌های شخصی و به معنایی عمیق‌تر، «وجودی» تلقی‌ می‌شود اما اهداف مورد نظرسیاستگذاران آموزش و پژوهش در نهادهایی چون وزارت علوم یا اساساً چنین اولویتی برای رشته‌های دانشگاهی و از جمله فلسفه قائل نیستند.

علاقه‌مندان بحث آموزش‌عالی فلسفه در ایران می‌توانند این نشست را روز جمعه ۱۹ آذرماه ۱۴۰۰ در ساعت ۱۰ صبح از طریق پخش زنده در اینستاگرام در صفحات @bukharamag و @cafe_philosophique دنبال کنند.

کد خبر 5371674

منبع: مهر

کلیدواژه: نقد کتاب آموزش عالی معرفی کتاب تازه های نشر ترجمه موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران تجدید چاپ پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی رایزنی فرهنگی بازسازی انقلابی عرصه فرهنگ انتشارات سوره مهر نقد کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دفاع مقدس جنگ تحمیلی رونمایی کتاب کانون اندیشه جوان فلسفه در ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۸۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیرترین معلم ایران یک قرن و ۷ سال عمر کرد | از ریاست آموزش و پرورش تا تالیف دو کتاب چاپ نشده

به گزارش همشهری آنلاین قاسم رائر حجازی از اهالی مهاباد در استان آذربایجان غربی، بعد از ۱۰۷ سال زندگی به دلیل کهولت سن درگذشت.

او وقتی جوانی ۲۰ ساله بود سغل معلمی را انتخاب کرد و به عنوان معلم در آموزش و پرورش مهاباد استخدام شد. این‌طور که اسعد رسولی، رییس آموزش و پرورش مهاباد می‌گوید از نخستین معلمان مهاباد بود. قاسم رائر حجازی وقت بازنشسته شد سابقه ۳۴ سال معلمی را در کارنامه خود داشت. هر چند سمت‌های دیگری را هم تجربه کرد اما هرگز گچ و تخته سیاه را رها نکرد و مسئولیت اصلی خودش را آموزگاری می دانست. به گفته رسولی، مرحوم حجازی علاوه بر ریاست اداره آموزش و پرورش، مسئولیت سازمان جوانان و هلال احمر (شیرو خورشید سابق) مهاباد را تجربه کرد.
کتاب خاطرات و دیوان اشعار به زبان‌های کردی و فارسی از این معلم به یادگار مانده که هنوز چاپ نشده‌است. مرحوم حجازی در آرامستان باغ فردوس مهاباد به خاک سپرده می‌شود.
۴۷ هزار و ۳۵۷ دانش‌آموز در مدرسه شهری و روستایی مهاباد در ۹۶۵ کلاس درس و در ۲۷۸ مدرسه شهری و روستایی مشغول تحصیل هستند. از این تعداد ۱۹۰ مدرسه در مناطق روستایی است. ۲۶ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی درس می‌خوانند.

بیشتر بخوانید:
کلاس این آقا معلم در مدرسه تشکیل نمی شود

کد خبر 849143 برچسب‌ها معلمان خبر مهم استان آذربایجان غربی

دیگر خبرها

  • پیرترین معلم ایران یک قرن و ۷ سال عمر کرد | از ریاست آموزش و پرورش تا تالیف دو کتاب چاپ نشده
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها فعال شوند
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها شوند
  • وضعیت لایحه بودجه حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری
  • جنبش‌های سده‌های دوم و سوم هجری بیش‌تر تقابل ایرانی – ایرانی بود نه ایرانی - عربی
  • مرکز مطالعات عراق با ۱۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می آید
  • لزوم تلفیق نظام‌های تربیتی و فناوری در دانشگاه‌ها
  • دانشگاه تهران مأمور تدوین نظام‌نامه دانشگاه تمدن‌ساز شد
  • دکتر جهان‌بین: دانایی که منجر به توانایی نشود، مورد اقبال مردم نخواهد بود
  • دانایی که منجر به توانایی نشود مورد اقبال مردم نخواهد بود