Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، افشین کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه در همایش تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان کرمانشاه در سرسرای دانشکده ادبیات دانشگاه رازی کرمانشاه با تبریک هفته پژوهش و روز دانشجو به پژوهشگران و فناوران و همچنین دانشجویان، افزود: اگر پژوهشی مشکلی از واحد تولیدی، صنعتی و یا پروژه دستگاه‌های اجرایی حل کند، آن‌ها دوباره خودشان به سرغ دانشگاه و پژوهشگران می‌آیند، چون مزه و دستاورد کار آن‌ها را چشیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: اعتراف می‌کنم موضوع پژوهش در استان و کشور ما در جایگاه واقعی خودش نیست، کل اعتبارات پژوهشی استان کرمانشاه در سال یک میلیارد تومان یعنی کمتر از قیمت یک آپارتمان ۵۰ متری است و این اصلا هیچ شور و شوقی برای پژوهش و فناوری بوجود نمی‌آورد.

کریمی بیان داشت:، اما بسیاری از پروژه‌ها و طرح‌های ادارات و دستگاه‌ها دولتی برای اجرا اعتبار دارند، بنابراین با توجه به محدودیت‌های مالی ادرات این دانشگاه و پژوهشگران هستند که باید با ارایه پروپزال و طرح، مدیران و مسئولان را قانع کنند تا سهم کار پژوهشی این پروژه‌ها را دریافت کنند.

او ادامه داد: مدیران و مسئولان کمبود مالی دارند به همین خاطر باید قانع شوند که اعتبارات را به طرح پژوهشی اختصاص دهند که حتما کاربردی باشد و منتج به نتیجه شود.

کریمی همچنین اظهار داشت: برخی از وزارتخانه‌ها مانند وزارت نیرو، برای اجرای برخی از پروژه‌های خود در استان‌ها اعتبارات زیادی اختصاص داده اند، اما متاسفانه دانشگاه‌های استان ما سهم بسیار کمی از جذب این اعتبارات دارند به همین خاطر باید روسای دانشگاه‌های ما و هیات‌های علمی در راستای جذب این منابع مالی برنامه داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود بیان داشت: خیلی از واحد‌های تولیدی و صنعتی خُرد استان در روند کار خود دچار مشکل هستند که با کار پژوهشی و فناوری پژوهشگران می‌شود به راحتی که گره از کار آن‌ها باز کرد، اما نتوانسته ایم از طریق پژوهش‌های دانشگاهی مسائل آنان را حل کنیم و باید به این طرف حرکت کنیم که هم دانشگاه و هم تولید و صنعت از آن منتفع شوند.

انتهای پیام/ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری پژوهشگران کمبود اعتبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۸۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان گفت: دو رشته تحصیلات تکمیلی در این واحد دانشگاهی بر اساس نیاز‌های روز کشورراه اندازی شد. 
محمود حق بجانب افزود: براساس نیاز‌های روز کشور شورای گسترش و آمایش رشته‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد رشته مهندسی کامپیوتر گرایش اینترنت اشیاء در مقطع کارشناسی ارشد و ریاضی گرایش آنالیز در مقطع دکتری را برای قوچان  تصویب کرد.
وی گفت: این واحد دانشگاهی برای اولین بار در سال ۱۴۰۰ میزبان اولین نشست تخصصی اینترنت اشیاء با حضور اساتید دانشگاه‌های داخلی و خارجی بود و هم‌اکنون تنها واحد دانشگاهی در سطح دانشگاه‌های آزاد کشور بوده که این رشته را دارا است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان افزود: قطعاً تأسیس و راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء زمینه‌ساز ورود به انقلاب صنعتی نسل چهارم است و می‌توان امیدوار بود کشورمان در این خصوص دوشادوش سایر کشور‌های توسعه یافته به‌ویژه درزمینه هوشمندسازی حرکت کند.

دیگر خبرها

  • موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند
  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند/اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • امروز نیروی هوایی ارتش، نیرویی آماده و با اقتدار برای حفاظت از کیان کشور است
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید