Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  از زاهدان ،  زهرا ابراهیمی  مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ارائه تسهیلات برای توسعه کسب‌وکار‌های خرد و رفع مشکلات معیشتی این جامعه با امضای تفاهم‌نامه با سازمان‌های مختلف فراهم و در این راستا تسهیلات روستایی به بخشی از بانوان سرپرست خانوار ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زهرا ابراهیمی گفت: این دفتر با توجه به اینکه شاخص‌های توسعه حوزه زنان و خانواده وضعیت مطلوبی را نداشته و به طور کلی مشکلات و مسائل مربوط به این قشر را بیشتر از دیگر مناطق کرده در تلاش است از ۲ منظر برای توانمندسازی همه‌جانبه و ارتقای وضعیت آنان در شاخص‌های توسعه بکوشد که در این راستا علاوه بر تصویب سند ارتقای شاخص‌های وضعیت زنان به عنوان یک برنامه جامع و راهبردی در برنامه‌های کلان دستگاه‌های اجرایی، برنامه‌های عملیاتی را به صورت جدی و هدفمند دنبال می‌کند.

وی گفت: این هدف از ۲ منظر در حال پیگیری است که یکی از آن‌ها تلاش برای تحول در نگرش به جامعه زنان سرپرست خانوار سیستان و بلوچستان است که متاسفانه عمدتا به آنان نگاهی ترحم‌وار می‌شود و به صورت مشکل دیده می‌شوند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در واقع زنان سرپرست خانوار به خودی خود معضل تلقی نمی‌شوند بلکه قسمت کلانی از جامعه یاد شده از توانمندی مطلوب برای زندگی استاندارد برخوردار نیست و از همین رو برنامه‌های دفتر با تاکید بر حفظ عزت و کرامت، تقویت مهارت‌ها و توانمندسازی آنان تدوین و در حال اجرا است.

وی گفت:توسعه کسب و کار‌های خرد برای زنان سرپرست خانوار که بر اساس آمار‌های منتشره از سوی نهاد‌های مسوول بسیاری از زنان سرپرست خانواده در سیستان و بلوچستان دارای سواد پایین و عدم مهارت هستند و برای حل این مهم طرح‌های کارفرمایی کمیته امداد با ظرفیت‌های مختلف در سطح این استان در حال اجراست که برای نمونه می‌توان به راه‌اندازی نخستین طرح پوشاک کارفرمایی نهاد‌های حمایتی، راه‌اندازی کارگاه‌های راهبری نظیر تولیدی فرش، واحد‌های تولیدی فرآوری میوه و اجرای طرح‌های توانمندسازی، گسترش مهارت‌آموزی مراکز شبه خانواده و مهارت‌آموزی ویژه زنان زندانی رای‌باز اشاره کرد.

وی  گفت: با توجه به اینکه بسیاری از زنان سرپرست خانوار توانایی کافی برای بهره‌مندی از خدمات حقوقی را نداشته و از طرفی از اشکال مختلف خشونت رنج می‌برند، دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان اقدام به تشکیل کمیته‌های حقوقی و احیای دفاتر حمایت از حقوق زنان و دادگستری در سطح شهرستان‌ها کرده و در این نهاد‌ها خدمات حقوقی به صورت رایگان توسط وکلا و مشاورین حقوقی انجام می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: همچنین با افتتاح خانه‌های مهارت‌آموزی در مناطقی مانند حاشیه شهر علاوه بر اینکه برای کودکان و نوجوانان فرصتی جهت بهره‌مندی از خدمات مختلف آموزشی و فرهنگی فراهم شده برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار که مادران این جامعه هدف هستند کلاس‌های آموزشی و برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی تدوین و برگزار می‌شود.

وی  گفت: با توجه به اهمیت نقش‌آفرینی زنان در مدیریت و کاهش تبعات ناشی از بحران‌های مختلف، کارگروه ویژه مقابله با بحران با هدف تغییر نگرش به نقش زنان در مواجهه با بحران‌هایی نظیر کرونا از قربانی به عاملیتی اثرگذار برای کاهش آسیب و تبعات، با تعامل شورای عالی سمن‌های استان تشکیل شد که خوشبختانه علاوه بر تحول در نگرش به جامعه زنان منشا اثر نیک برای کاهش مشکلات آنان شد.

ابراهیمی گفت: همچنین با هدف تقویت کسب و کار‌های خرد بیش از ۳۰۰ کسب و کار به بازار‌های مهم ملی معرفی شد که در این راستا با انعقاد هشت تفاهمنامه با مراکز مختلف مرتبط مانند انجمن ایرانیان خارج از کشور، تعامل با مدیران پلتفرم‌های فروش آنلاین نظیر دی جی کالا و باسلام، محصولات مختلف به آنان جهت فروش و معرفی و اتصال بازار محلی به ملی و حتی بین‌المللی انجام شد.

وی گفت:با توجه به اینکه بخشی از این گروه توانایی کافی برای پرداخت هزینه‌های درمانی را ندارند، از طریق انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با بیمارستان پیامبر اعظم (ص)، ارائه خدمات مختلف و تخصصی درمانی به آنان میسر شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: همکاری با سازمان UNDP به منظور حمایت از طرح‌های کسب و کار‌های خرد زنان سرپرست خانوار ساکن در شهرستان‌های شمال سیستان و بلوچستان نیز در حال انجام است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری سیستان و بلوچستان ارائه تسهیلات زنان سرپرست خانوار کار های خرد کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۰۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تقویت فرهنگ کار تیمی در سیستان و بلوچستان

 رضا شریفی در مراسم گرامیداشت هفته کار و کارگر اظهار کرد: سیستان و بلوچستان در حال صنعتی شدن است و برای سرعت بخشیدن به فرآیند توسعه در استان، نیازمند مشارکت مردم در همه حوزه‌ها هستیم.

وی افزود: با توجه به اجرای کلان طرح‌های توسعه ای در استان، تربیت نیروی کار ماهر بیش از هر زمانی اهمیت دارد و می‌بایست معدل تخصص کارگران این خطه افزایش یابد.

معاون سیاسی اجتماعی به موضوع اجتماعی سازی امنیت در سیستان و بلوچستان تأکید کرد و ادامه داد: باید بدون هیچ گونه حاشیه و نگاه صنفی، قومی و مذهبی عقب ماندگی‌های استان را جبران کنیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • لزوم تقویت فرهنگ کار تیمی در سیستان و بلوچستان
  • سفر سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به ایران
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • اعطای تسهیلات و کمک بلاعوض به سیل زدگان سیستان و بلوچستان ظرف چند روز آینده آغاز می‌شود
  • دست آفریده های زنان شهرتهران، در راه صادرات
  • سامانه تعاملی نام، رویکرد نوین ثبت احوال برای نام‌گذاری
  • معرفی ظرفیت‌های مختلف تولیدی و صادراتی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • ظرفیت‌های مختلف تولیدی و صادراتی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ معرفی می شود
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان