Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد هادی ایمانیه استاندار فارس از تشکیل دو کارگروه برای رفع مشکلات بازار‌های واقع در محدوده مرکزی شهر شیراز خبر داد و گفت: پیرو بازدید هفته گذشته از بازار‌های وکیل، روح الله و بازار روز، سرای مشیر و دیگر بازار‌های این محدوده کارگروهی به متولی‌گری دفتر فنی استانداری فارس تشکیل شد و نماینده ۸ بازار مورد نظر در محدوده مرکزی شهر شیراز با حضور در این کارگروه مشکلات موجود را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه عمده مشکلات مطرح شده از سوی بازاریان در دو حوزه تقسیم‌بندی می‌شود، افزود: در حوزه زیرساختی و روسازی، مسائل کاربردی و تاسیسات زیربنایی همچون نحوه صدور مجوز‌های تعمیر، مرمت بازار تاریخی، مسقف کردن برخی از بازار‌ها و ایجاد انشعابات برق و مخابرات سرا‌ها و بازار‌ها جزو خواسته‌های بازاریان بود.

ایمانیه گفت: در حوزه امنیتی و فرهنگی و اجتماعی نیز مسائلی توسط بازاریان مطرح و برای پیگیری و رفع مشکلات امنیتی، فرهنگی و اجتماعی بازار‌ها نیز کارگروهی مجزا با محوریت معاون سیاسی و امنیتی استانداری فارس تشکیل شد.

او ضمن اشاره به فعالیت ۱۳۰۰ کاسب در این ۸ بازار محدوده مرکزی شهر تصریح کرد: با هدف تحقق خواسته‌های این کاسبان، مشکلات کالبدی و زیربنایی بازار‌های مورد بازید قرار گرفت و تفکیک شد تا هر کدام از محل خود پیگیری شود.

به گفته استاندار فارس در کارگروه رفع مشکلات تاسیسات زیرساختی مانند برق، آب و مخابرات تصمیم بر این شد که دستگاه‌های خدمات‌رسان ضمن هماهنگی قدامات لازم را انجام دهند.

ایمانیه تصریح کرد: برای رفع مشکلات کالبدی از جمله مرمت بازار‌های تاریخی همچون مسقف کردن و استحکام بخشی نیز تفاهم نامه سه جانبه‌ای بین شهرداری، اداره کل میراث فرهنگی و هیئت امنای هر بازار ایجاد شد تا تامین هزینه‌ها براساس سهم هر کدام از این متولیان تعیین شود.

استاندار فارس یادآور شد: تهیه طرح‌های مرمت بازار‌ها توسط شهرداری صورت گیرد و پس از تایید اداره کل میراث فرهنگی و نظارت بر اجرا از سوی این اداره کل، مباحث کالبدی و مرمت بازار‌ها دنبال شود.

او عنوان کرد: در بازار‌های دیگر نیز بر اساس تفاهم‌نامه ایجاد شده، مسایل و مشکلات بازار‌ها پیگیری و برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار فارس مشکلات بازار محدوده مرکزی شهر رفع مشکلات مرمت بازار بازار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۰۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری کاروانسرای ینگی امام به بخش خصوصی در اولویت است

به گزارش خبرگزاری مهر، رحیم خاکی گفت: کاروانسرای ینگی امام یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب استان البرز است که سال گذشته همراه با ۵۳ کاروانسرای دیگر در پرونده کاروانسراهای ایرانی به ثبت جهانی رسید.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز با اشاره به اینکه شرایط بنای کاروانسرا اکنون به گونه‌ای است که به مرمت نیاز دارد، ادامه داد: باید هر چه سریع‌تر نسبت به این امر اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان برای مرمت کامل این بنا نیاز است، گفت: اعتبارات ناچیزی هر ساله برای مرمت بخش‌هایی از این بنا در نظر گرفته می‌شود که جوابگوی نیاز مرمتی آن نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز بیان کرد: بنابراین اولویت واگذاری این بنا به بخش خصوصی است تا یک بار به صورت کامل مرمت بنا انجام شود.

وی گفت: کاروانسرای ینگی امام از لحاظ موقعیت قرارگیری و دسترسی یکی از بهترین گزینه‌ها برای تبدیل به اقامتگاه یا گذر فرهنگی به عنوان محلی برای برگزاری رویدادها، نمایشگاه‌ها و بازارچه صنایع دستی و فرهنگی در راستای حمایت از تولید ملی است.

کد خبر 6089688

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • ممنوعیت ورود موتورسیکلت‌ به بازار اصفهان از ۱۷ اردیبهشت/بودجه مرمت بازار ۵ برابر شد
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • مرمت کاروانسرای ینگی‌امام ۲۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند
  • کاروانسرای ینگی امام نیازمند مرمت هر چه سریعتر است
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • واگذاری کاروانسرای ینگی امام به بخش خصوصی در اولویت است
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟