Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و اندیشه: گزارش اخبار برگزیده حوزه کتاب و نشر در این‌هفته با ۷ خبر، یک‌خبر بیشتر از گزارش هفته گذشته دارد. تیتر گزارش هفته پیش، «بازدید احمدوند از شهر آفتاب و انتصاب دبیر علمی جشنواره شعر فجر» بود. گزارش این‌هفته هم یک‌خبر درباره انتصابات جشنواره شعر فجر و سه‌خبر درباره نمایشگاه کتاب تهران دارد که امسال هم مانند سال گذشته به‌طور مجازی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش این‌هفته ۲ خبر هم درباره کاغذ دارد. ۲ خبر درباره حوزه شعر نیز در گزارش این‌هفته مرور می‌شوند که یکی مربوط به کنگره شعر سردار سربداران و دیگری همان‌طور که گفتیم مربوط به جشنواره شعر فجر است.

در ادامه مشروح گزارش «یک‌هفته با کتاب» این‌هفته را می‌خوانیم؛

انتصاب رئیس نمایشگاه مجازی کتاب تهران

یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز شنبه این‌هفته با صدور حکمی، علی رمضانی مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران را به‌عنوان رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران منصوب کرد.

انتشار فراخوان طراحی پوستر نمایشگاه مجازی کتاب تهران

ستاد برگزاری «دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران» روز دوشنبه فراخوان طراحی پوستر برای این رویداد ملی را منتشر کرد.

انتشار فراخوان ساخت تیزر نمایشگاه مجازی کتاب تهران

روز سه‌شنبه هم فراخوان ساخت تیزر دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران توسط ستاد برگزاری این‌رویداد منتشر شد.

تصویب درخواست ۱۰۹ ناشر برای دریافت کاغذ

طبق خبری که دوشنبه این‌هفته منتشر شد، دومین جلسه کمیته تخصیص کاغذ معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارشنبه دهم آذر در خانه کتاب و ادبیات ایران تشکیل شد و درخواست ۱۰۹ ناشر برای دریافت کاغذ به تصویب رسید.

انتشار اطلاعیه معاونت فرهنگی وزارت ارشاد برای تامین ۲۰ هزار تن کاغذ

معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز چهارشنبه این‌هفته با صدور اطلاعیه‌ای از واردکنندگان کاغذ برای تامین ۱۵ هزار تن کاغذ تحریر و پنج هزار تن کاغذ بالک دعوت به عمل آورد.

انتصاب اعضای هیئت علمی جشنواره شعر فجر

طبق خبری که چهارشنبه این‌هفته منتشر شد، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در احکام جداگانه‌ای محمدرضا روزبه، افشین علا، ناصر فیض، علیرضا قزوه، عبدالجبار کاکایی، علی‌محمد مؤدب، سیداحمد میرزاده، یوسفعلی میرشکاک و قربان ولیئی را به عنوان اعضای هیئت علمی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر منصوب کرد.

برگزاری نشست خبری کنگره شعر سردار سربداران

نشست رسانه‌ای نخستین کنگره ملی شعر سردار سربداران سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، پیش از ظهر دوشنبه ۱۵ آذر با حضور مرتضی امیری اسفندقه دبیر علمی این رویداد و محمد زرویی نصرآباد مدیر اجرایی آن در تالار رودکی برگزار شد.

کد خبر 5370987 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: کتاب نمایشگاه مجازی کتاب علی رمضانی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد معرفی کتاب ترجمه تازه های نشر موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران نقد کتاب پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی تجدید چاپ رایزنی فرهنگی انتشارات سوره مهر بازسازی انقلابی عرصه فرهنگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دفاع مقدس جنگ تحمیلی قاسم سلیمانی کانون اندیشه جوان نمایشگاه مجازی کتاب تهران فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره شعر فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۱۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ناشران پخته‌خوار در نمایشگاه کتاب محدود می‌شود

رییس نمایشگاه کتاب تهران در نشست خبری این رویداد در پاسخ به پرسش تسنیم از محدود شدن حضور ناشران پخته‌خوار در این دوره نمایشگاه خبر داد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم؛ یاسر احمدوند رییس نمایشگاه کتاب تهران در نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و در پاسخ به پرسش تسنیم درباره اقدام وزارت ارشاد برای ممانعت از حضور ناشران کتاب ساز و پخته خوار که به انتشار کتاب های ناشران دیگر می پردازند،  توضیح داد: ناشران پخته خوار  از گریزگاه‌ها و خلأهای قانونی برای انتشار کتاب استفاده می‌کنند و  کتاب‌هایشان با تخفیف بالا ارائه می‌شود. امسال تلاش شده اگر روشن شد که ناشری آثار ناشران دیگر را کپی کرده یا استفاده نادرست و غیرقانونی در این زمینه صورت گرفته در نمایشگاه حضور نداشته باشد، البته این مهم نیاز به کار جمعی و گروهی دارد.

پرسش دوم تسنیم به حضور ناشران دیجیتال، پلتفرم‌ها و ناشران صوتی اختصاص داشت. که رمضانی در پاسخ به این پرسش گفت:  ناشران دیجیتال در رواق دوم شرقی حضور دارند و چینش متناسب و فضای بیشتری خواهند داشت؛ سکوها می‌توانند در این مجموعه حضور داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • تحقق عدالت فرهنگی با فروش هم‌زمان حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب
  • آماده حمایت جدی از ناشران و مخاطبان این حوزه هستیم
  • عرضه کتاب‌های غیرمجاز در نمایشگاه مجازی امکانپذیر نیست +فیلم
  • امکان عرضه کتاب‌های غیرمجاز در نمایشگاه مجازی وجود ندارد +فیلم
  • حضور ناشران پخته‌خوار در نمایشگاه کتاب محدود می‌شود
  • نشست خبری جشنواره کتاب در حال برگزاری است
  • جزئیات برگزاری نمایشگاه کتاب تشریح شد
  • حضور کتاب‌فروشی‌ها در نمایشگاه کتاب، آری یا خیر؟
  • ناشران بخش مجازی نمایشگاه سی‌وپنجم نسبت به آماده‌سازی پنل مجازی‌ اقدام کنند