Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه فرهنگ و اندیشه: رایزنی فرهنگی ایران در آلمان در تازه‌ترین گزارش ارسالی خود به مهر از مناسبات فرهنگی بحرینی‌ها با ژرمن‌ها نوشته است. اکنون زبان آلمانی به عنوان زبانی پرطرفدار در بحرین شناخته می‌شود و جوانان بحرینی علاقه بسیاری به یادگیری این زبان دارند.

به‌طور کل کشور آلمان در زمینه بسط قدرت نرم خود از طریق زبان تجربه مهمی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کشور با تاسیس انستیتو گوته که یادآور نام یوهان ولفگانگ گوته، نویسنده، شاعر و متفکر مهم و اثرگذار آلمانی است، توانست زبان و فرهنگ و در نهایت اندیشه خود را در کل جهان گسترش دهد. انستیتو گوته یک سازمان غیرانتفاعی است با وظیفه گسترش زبان و فرهنگ آلمانی در بیرون از مرزها. بنا بر گزارش‌های وزارت امور خارجه آلمان انستیتو گوته ۱۵۷ مرکز و شعبه دارد که ۱۲ شعبه در داخل خاک آلمان فعال است و ۱۴۵ شعبه نیز بیرون آلمان.

انستیتو گوته به سال ۱۹۵۱ به عنوان ادامه کار فرهنگستان آلمانی که در سال ۱۹۲۵ پایه‌گذاری شده بود، راه اندازی شد و اکنون نزدیک به ۸۰ شعبه در دیگر کشورهای جهان دارد. این بنگاه فرهنگی به سال ۱۹۵۴ مدال گوته را نیز طراحی و راه اندازی کرد. این مدال به شخصیت‌هایی فرهنگی اهدا می‌شود که در جهت نزدیکی هرچه بیشتر فرهنگ آلمان با فرهنگ دیگر کشورها فعالیت می‌کنند. تجربه‌های آلمان در گسترش زبان آلمانی قابلیت الگوگیری را دارد. این گزارش را در ادامه بخوانید:

بحرینی‌ها آلمان را به عنوان کشوری برتر در حوزه صنعت و فناوری می‌شناسند. در حال حاضر حدود ۳۰ شرکت مهم آلمانی در حوزه صنعت و فناوری در بحرین، پروژه دارند. از این‌رو، در سال‌های اخیر، یادگیری زبان آلمانی در بحرین، طرفداران زیادی پیدا کرده است. شاید به همین‌دلیل آلمان در زمینه توسعه زبان آلمانی در بحرین بسیار فعال می‌کند. از یک‌سو، مدرسه آلمانی بحرین و برخی از دانشگاه‌های این کشور، درس زبان آلمانی را برای علاقه‌مندان ارائه می‌دهند و از سوی دیگر، سفارت آلمان در بحرین، امتحانات زبان آلمانی را برگزار می‌کند. در کنار این‌ها، دفتر منطقه‌ای انستیتو گوته مستقر در ابوظبی (امارات) نیز، از سال ۲۰۰۶ مسئولیت هماهنگی برنامه‌های فرهنگی در بحرین را بر عهده دارد.

* توسعه زبان آلمانی

حتماً می‌دانید که ابتکار مدارس؛ شرکای آینده نقش پررنگی در ترویج زبان آلمانی را ایفا کرده است. این ابتکار، در حال‌حاضر در ۱۰۰ کشور دوره زبان آلمانی برگزار می‌کند و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز از سراسر جهان، در دوره‌های آن شرکت می‌کنند. از جمله کشورهایی که در این ابتکار مشارکت دارند می‌توان به بحرین اشاره کرد. مدرسه آلمانی بحرین در ۲۶ فوریه سال ۲۰۱۷ به سیستم ابتکار مدارس؛ شرکای آینده پیوست… این مدرسه، تصویری مدرن از آلمان را به دانش‌آموزان نشان می‌دهد و زبان و فرهنگ آلمانی را به آنها می‌آموزد. دانش‌آموزانی که در این مدرسه به تحصیل مشغولند، می‌توانند در بهترین دانشگاه‌های آلمان ادامه تحصیل دهند و حتی جذب بازار کار این کشور شوند.

همچنین همان‌طور که پیشتر گفته شد؛ دفتر منطقه‌ای انستیتو گوته مستقر در ابوظبی (امارات) نیز، از سال ۲۰۰۶ مسئولیت هماهنگی برنامه‌های فرهنگی در بحرین را بر عهده دارد. این موسسه پیش‌تر مسئول برگزاری امتحانات زبان آلمانی برای بحرین نیز بود. با این وجود، از چهاردهم ژانویه سال ۲۰۱۶، امتحانات زبان آلمانی با همکاری سفارت آلمان در منامه پایتخت بحرین برگزار می‌شود. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره توسعه زبان آلمانی در بحرین به دست آورید، به این نشانی مراجعه کنید.

* تبادلات دانشگاهی

اکثر دانشگاه‌های بحرین از نظر کیفیت علمی، استاندارد بالایی دارند. مراکز آموزشی این کشور، معیارهای مهمی برای استخدام کارکنان خود در نظر می‌گیرند. در این دانشگاه‌ها، فرصت‌های آموزشی و تحقیقاتی زیادی برای دانشجویان و محققان وجود دارد و به طور کلی مهارت‌های آموزشی در مسیر نیازهای بازار دنبال می‌شود. در کنار این‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در بحرین تلاش می‌کنند تا پروژه‌های مشترکی با مراکز آموزشی و تحقیقاتی در کشورهای پیشرفته از جمله آلمان اجرا کنند. از این‌رو، سازمان‌هایی مانند موسسه تبادلات آکادمیک آلمان نقش زیادی در توسعه همکاری‌های آکادمیک و تحقیقاتی دو کشور ایفا می‌کنند. این مرکز همچنین به دانشجویان و محققان بحرینی که می‌خواهند در آلمان به ادامه کار و تحصیل بپردازند و یا به محصلان و پژوهشگران آلمانی که قصد دارند به بحرین بروند، مشاوره می‌دهد. از طریق این نشانی می‌توانید بیشتر با فعالیت‌های این موسسه آشنا شوید.

کد خبر 5371028 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: دیپلماسی فرهنگی رایزنی فرهنگی آلمان بحرین گوته معرفی کتاب ترجمه تازه های نشر موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران نقد کتاب پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی تجدید چاپ رایزنی فرهنگی انتشارات سوره مهر بازسازی انقلابی عرصه فرهنگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دفاع مقدس جنگ تحمیلی قاسم سلیمانی کانون اندیشه جوان انستیتو گوته زبان آلمانی توسعه زبان دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۱۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان میزبان عمر سعید شعبان، وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا و هیات همراه بود.

در این دیدار دو طرف ضمن تشریح ظرفیت‌های حوزه کاری خود درباره دستیابی به توافقی به‌منظور گسترش روابط به‌ویژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با یکدیگر گفت وگو کردند.

زارع پور، توسعه روابط با کشورهای آفریقای به ویژه تانزانیا را راهبرد دولت جمهوری اسلامی دانست و برای گام بر داشتن در این مسیر اعلام آمادگی کرد.

وی با تشریح فعالیت های وزارت ارتباطات در حوزه هایی چون توسعه ارتباطات، پست، پست بانک و صنعت فضایی، تأکید کرد: هر یک از این حوزه‌ها به‌ویژه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، توسعه فناوری اطلاعات و صنعت فضایی به‌طور جداگانه می‌توانند به سرفصلی برای آغاز همکاری‌های مشترک دوجانبه در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات تبدیل شود.

وزیر ارتباطات همچنین آمادگی کشورمان را برای توسعه ارتباطات ثابت در تانزانیا بر پایه شبکه فیبرنوری و توسعه دولت الکترونیکی اعلام کرد.

وی در پایان خواستار تشکیل کارگروهی مشترک با حضور معاونان وزرای دو کشور برای بررسی موضوعات همکاری دوجانبه و نهایی کردن توافقات این نشست شد.

عمر سعید شعبان، وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا نیز در این دیدار ابتدا از مهمان نوازی دولت جمهوری اسلامی ایران و فراهم کردن امکان دیدار صمیمانه با رئیس جمهوری تقدیر کرد.

وی افزود: میزبانی و مهمان نوازی دولت جمهوری اسلامی نشان از اهمیت روابط این کشور با کشورهای آفریقایی دارد و ما نیز با درک این اهمیت آماده توسعه روابط هستیم.

وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا با انتقاد از انحصار پلتفرم ها و شبکه های اجتماعی غربی، تاکید کرد: پلتفرم ها و شبکه های اجتماعی غربی اکنون به تهدیدی علیه بنیان خانواده ها تبدیل شده است و همین امر ضرورت راه اندازی پلتفرم ها و شبکه های اجتماعی بومی متناسب با فرهنگ کشورمان را بیش از پیش نشان می دهد.

وی با اشاره به توانمندی شرکت های ایرانی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز امیدواری کرد که تانزانیا بتواند از ظرفیت های شرکت های فعال در این حوزه بهره مند شود و این قول را داد که این ظرفیت را برای توسعه روابط دو کشور به کار ببرد.

وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا در خاتمه از آموزش دانش آموزان تانزانیایی توسط اپراتورهای ایرانی در راستای مسوولیت اجتماعی تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 6093741 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری
  • دستاوردسازی خیالی اسرائیل درباره رامین یکتاپرست ؛ کسی که یک فاحشه‌خانه را در آلمان اداره می‌کرد | یکتاپرست وابسته به سپاه بود؟
  • برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم
  • استفاده از منابع مسدودی آزاد شده ارزی کلید خورد | ارز حج امسال از این طریق به کشور عربستان منتقل شد
  • مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال