Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید تحقیقات دانشگاه‌ها به سمت کاربردی شدن پیش رود و تولید ثروت کند تا دانشگاه‌ها بتوانند با کسب درآمد و ایجاد توسعه، استقلال پیدا کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر علی خطیبی در آیین معارفه سرپرست دانشگاه شاهرود با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی شاهرود منابع درآمد اختصاصی بسیار خوبی دارد اما باید توسعه پیدا کند، ابراز داشت: بسیاری از دانشگاه های بزرگ دنیا از بودجه عمومی برای پیشبرد اهداف خود استفاده نمی کنند، کسب درآمد آنها از محل فروش حاصل از تحقیقات و پژوهش ها است و از این راه ثروت آفرینی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در دانشگاه‌های پیشرفته با این مدل پیشرفت، از هر ۵۰۰ مقاله یکی تبدیل به نوآوری، کسب و کار جدید و اشتغال آفرینی می شود، ادامه داد: در دانشگاه های ایران با این شاخص فاصله زیادی داریم و این امر یک زنگ خطر بزرگ است و باید بهبود این شرایط سرلوحه مدیریت علمی دانشگاه‌ها قرار گیرد.

دکتر خطیبی با بیان اینکه برای تحقیقات هیچ مرزی وجود ندارد، تصریح کرد: دانشگاه صنعتی شاهرود می تواند در سطح دنیا درخشان تر ظاهر شود به شرط آنکه در این مسیر قرار گیرد.

به نقل از دانشگاه صنعتی شاهرود، دکتر خطیبی ادامه داد: فشار فزاینده بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی، بهره وری پایین بنگاه های اقتصادی و از طرف دیگر رشد سرسام آور هزینه های تولید، قبل از اینکه بحران اقتصادی باشد نشان دهنده این است که دانشگاه ها به رسالتی که داشتند خوب عمل نکردند.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاهی در تراز انقلاب است که از روش های سنتی و آموزش مطلق بیرون آید، اظهار داشت: دانشگاهی که دغدغه معیشت مردم را دارد و ایجاد شغل می‌کند در مسیر تحول قرار می‌گیرد و در دوره جدید؛ وزارت علوم با تاسیس معاونت نوآوری و فناوری؛ اهتمام ویژه‌ای دارد تا با همکاری و همراهی روسای دانشگاه‌ها این امر محقق شود.

دکتر خطیبی با بیان اینکه رشد دانشگاه صنعتی شاهرود در چند سال اخیر چشمگیر بوده است، تصریح کرد: سه رکن اساسی اعضای هیات علمی، یاوران علمی و دانشجویان، باید با مدیریت دانشگاه همراه باشند و اگر این هم‌افزایی وجود داشته باشد، دسترسی به اهداف بلند مدت آسان‌تر می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بودجه دانشگاه ها معاون اداری مالی وزیر علوم دانشگاه صنعتی شاهرود دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۱۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل

حمید قویدل در حاشیه جلسه مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان اردبیل با حضور نماینده ولی فقیه در هلال احمر ایران با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل دارای ۱۰ شهرستان جمعیت هلال احمر است که دو شعبه نیز در آینده نزدیک به آن اضافه خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: در این استان ۱۳ پایگاه امداد و نجات فعال وجود دارد که تا شهریور ماه سال جاری دو پایگاه امداد نجات دیگر با کمک خیرین اضافه خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل به افزایش در آمد‌های استانی اشاره کرد و گفت: در بحث‌های عمرانی اقدامات خوبی در سال‌های گذشته در سطح استان انجام شده است که جای تقدیر دارد.

قویدل با بیان اینکه در سال گذشته همچنین در آمد دارو خانه‌های استان ۱۱.۸ درصد افزایش یافته است، افزود: داروخانه‌های استان اردبیل یکی از داروخانه‌های فعال کشور به شمار می‌رود.

او همچنین جذب ۱۸۰ نفر از امدادگران در سطح استان را یادآور شد و بیان کرد: این افراد در سطح پایگاه‌های استان در حال امداد رسانی هستند که این اقدام نیز در نوع خود بی نظیر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به به تجهیز پایگاه‌ها و تیم‌های واکنش سریع به تجهیزات امدادی انفرادی اشاره کرد و گفت: سال گذشته امدادگران جمعیت هلال احمر استان اردبیل بیش از ۱۲ حادثه را در سطح استان مدیریت کردند، که جای تقدیر دارد.

قویدل از کسب دو مقام برتر کشوری در حوزه داوطلبان خبرداد و ادامه داد: در سال گذشته در حوزه داوطلبان نیز ۱۱ میلیارد اعتبار از تهران جذب و در اختیار مردم قرار گرفته است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • چگونه تقاضای افزایش حقوق بدهیم؟ ( 12 توصیه کاربردی)
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • «برنامه بی‌واسطه» دستاوردهای محققان دانشگاه آزاد اسلامی را به تصویر کشید
  • بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع
  • تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال ۹ هزار افزایش می‌یابد