Web Analytics Made Easy - Statcounter

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ از ۲ ماه دیگر یعنی ۴ تا ۲۰ فوریه و پارالمپیک زمستانی نیز از ۴ تا ۱۳ مارس به میزبانی شهر پکن در کشور چین برگزار خواهند شد. تحریم دیپلماتیک برخی کشورها از چند ماه قبل مطرح شد و لیتوانی اولین کشوری بود که اعلام کرد کاروانی را به این بازی‌ها اعزام نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  پس از این اقدام، کشورهای دیگری همچون آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزیلند و بریتانیا نیز عدم حضور در این رویداد بزرگ ورزشی را تایید کردند.

این مسئله واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه چین را به دنبال داشت. «وانگ ون بین» با بیان اینکه کشورها به صورت کورکورانه از آمریکا در این موضوع پیروی می‌کنند، گفت: استفاده آمریکا، بریتانیا و کانادا از سکوی المپیک برای مسائل سیاسی یک اقدام نامحبوب و منزوی کننده است و آنها بهای این اشتباه خود را خواهند پرداخت.

اقدام به تحریم بازی‌های المپیک و پارالمپیک زمستانی در حالی انجام شده که شهر لس‌آنجلس در سال ۲۰۲۸ و شهر بریزبین در استرالیا در سال ۲۰۳۲ میزبان بازی‌های المپیک و پارالمپیک تابستانی خواهند بود.

همچنین موضوع تحریم دیپلماتیک المپیک زمستانی چین از سوی مسئولان کشور روسیه بی واکنش نماند؛ به‌ طوری که «استانیسلاو پوزنیاکوف» رئیس کمیته المپیک روسیه این تحریم را بی معنا خواند. وی در این باره گفت: جنبش المپیک از جنبش‌های سیاسی فاصله می‌گیرد و این مسائل نیز منحصراً یک ماهیت سیاسی دارد، بنابراین نمی‌توانم به طور قطعی از این اظهارات حمایت کنم، زیر ما به خوبی به یاد داریم که تلاش‌های سیاسی و عدم شرکت ورزشکاران در المپیک‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۸۴ به چه چیزهایی منجر شد.

در این میان کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) نیز بارها ادعا کرده که بازی‌ها باید از نظر سیاسی بی‌طرف بماند. این نهاد عنوان کرده که بازی‌ها «فراتر از سیاست» است و انتظار می‌رود ورزشکاران کشورهایی که از نظر دیپلماتیک بایکوت می‌کنند، در این رقابت‌ها شرکت کنند.واکنش چین به تحریم المپیک زمستانی پکن توسط کانادا؛ ادعای ترودو دروغ است!واکنش ایران به بایکوت دیپلماتیک المپیک زمستانی پکن از سوی کشورهای غربی

انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: المپیک پارالمپیک المپیک المپیک زمستانی 2018 پارالمپیک بازی های المپیک المپیک زمستانی بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۲۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از واکنش برخی کشورهای عربی بعداز حمله سپاه به اسرائیل (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ببینید | فارس: حمله سپاه به مقر‌ احزاب مسلح کرد در اقلیم کردستان عراق واکنش سردار حاجی زاده به سوالی درباره واکنش به حمله احتمالی اسرائیل: بزند 100 درصد می زنیم (فیلم)

دیگر خبرها

  • واکنش کره شمالی به تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران
  • وینیسیوس به جمع کریستیانو رونالدو و دی‌بروینه پیوست
  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • انتقاد از واکنش برخی کشورهای عربی بعداز حمله سپاه به اسرائیل (فیلم)
  • واکنش وزیر کشور درباره مفاد قرارداد شهرداری تهران با شرکت‌های چینی
  • مشعل المپیک در فرانسه تحریم شد
  • مشعل المپیک درفرانسه تحریم شد
  • سلب میزبانی ایران از مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ | واکنش فوری و متقابل ؛ ایران مسابقات را تحریم کرد
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند