Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رستم قاسمی امروز جمعه در حاشیه بازدید از پروژه راه آهن دورود، خرم آباد، این پروژه را یکی از مهمترین پروژه‌های راه آهن کشور دانست و بیان داشت: احداث این پروژه علاوه بر اینکه خواسته مردم لرستان بوده، یک پروژه ملی است.

وی با بیان اینکه پروژه راه آهن دورود- خرم آباد جز کریدورهای اصلی راه آهن کشور است، افزود: قرارداد ساخت این پروژه با قرارگاه خاتم بسته شده بود ولی متأسفانه ظرف چند سال گذشته به دلیل مشکلات مالی این پروژه تقریباً تعطیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی گفت: قبل از سفر رئیس جمهور به لرستان بحث فعال کردن پروژه راه آهن دورود- خرم آباد در جلسه‌ای مطرح شد و برای فعالسازی آن اعتباراتی پیش بینی شده است.

قاسمی با ابراز امیدواری از اینکه بعد از سفر رئیس جمهور به لرستان این پروژه فعال خواهد شد، ادامه داد: از مسئولان مربوطه خواسته شده زمانبندی واقعی برای احداث این پروژه پیش بینی کرده و ظرف چند روز آینده در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم هم در موضوع زمانبندی و میزان اعتبار آن با قرارگاه سازندگی خاتم توافق کنیم.

وی با بیان اینکه پروژه راه آهن خرم آباد اگر تأمین منابع شود ظرف سه سال به بهره برداری می‌رسد، گفت: این پروژه یکی از پروژه‌های سخت در حوزه راه آهن کشور است بطوریکه ۳۰ درصد آن تونل بوده و پل‌ها و ابنیه های بزرگی دارد.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: اعتبار پروژه راه آهن دورود- خرم آباد از محل‌های خارج از اعتبارات جاری کشور تأمین خواهد شد.

کد خبر 5371931

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی رستم قاسمی راه آهن بوشهر ویروس کرونا آمار کرونا روز دانشجو کرمانشاه سانحه تصادف گرگان عکس استانها آلودگی هوا خرم آباد روز پرستار مراسم تودیع و معارفه شیراز پروژه راه آهن دورود خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۲۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در جریان سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد از پروژه خط انتقال آب از سد کوثر به شهرستان بهمئی بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، محسن منصوری در جریان این بازدید اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه مهم از ۱۲ سال پیش آغاز شد، اما تا سال ۱۴۰۰ تنها حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و متاسفانه چندین سال نیز کار معطل مانده بود.

وی ادامه داد: در سفر استانی رئیس جمهور به این استان، آیت‌الله رئیسی تاکید کردند که این پروژه با جدیت دنبال شود؛ الحمدلله با تزریق حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار، پس از ۱۲ سال امروز شاهد پیشرفت ۸۵ درصدی این طرح آبرسانی هستیم. امیدواریم این پروژه تا فصل پاییز به بهره‌برداری برسد تا مردم این شهرستان و منطقه از برکات این طرح آبرسانی بهره‌مند شوند.

منصوری خاطر نشان کرد: با تکمیل این پروژه علاوه بر تامین حدود پنج و نیم میلیون متر مکعب آب شرب مردم  منطقه، حدود ۳ میلیون متر مکعب آب نیز به صنعت اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس جمهور بر فعال شدن پروژه منوریل قم
  • از پروژه هواپیمای ۷۲ نفره چه خبر؟
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • از پروژه‌های ورزشی مصوب سفر رئیس جمهور به کرمانشاه چه خبر؟ 
  • عدالت باید در اجرای پروژه‌های عمرانی خوزستان رعایت شود
  • بهره‌برداری ۱۰۰۰ پروژه مسوولیت اجتماعی در خوزستان
  • عزم جزم دولت برای به سرانجام رساندن مینی پالایشگاه دهدشت
  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • وعده معاون رئیس جمهور برای تکمیل خط انتقال آب شهرستان بهمئی