Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، کمیسیون فیلم سلطنتی اردن فیلم درام «امیره» ساخته محمد دیاب که در اردن فیلمبرداری شده اما داستان آن در کرانه باختری فلسطین به وقوع می‌پیوندد را به عنوان نماینده رسمی خود از رقابت اسکار بین‌المللی کنار کشیده چون بحث‌های بسیاری در رسانه‌های اجتماعی در مورد این فیلم شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داستان فیلم درباره کودکان فلسطینی است که به صورت مخفی با قاچاق اسپرم از زندان‌های اسرائیلی به دنیا می‌آیند. اما نمایش آن باعث شد تعداد زیادی از فعالان مدنی فلسطینی در توییتر و دیگر رسانه‌های اجتماعی درباره نحوه نمایش فلسطینی‌ها در این فیلم انتقاد کنند.

این فیلم در تیتراژ پایانی خود ادعا می‌کند که بیش از ۱۰۰ کودک از سال ۲۰۱۲ تا به حال در زندان‌ها به دنیا آمده‌اند. داستان فیلم هم درباره دختر نوجوانی است که باور دارد فرزند یک فعال فلسطینی است که حکم حبس ابد گرفته است.

انتقادها به سطح رسمی هم کشیده شد و وزیر فرهنگ فلسطین با همتای اردنی خود صحبت کرد تا جلوی توزیع فیلم دیاب را بگیرد. علاوه بر این، تهیه‌کنندگان فیلم تصمیم گرفتند آن را در فستیوال فیلم دریای سرخ عربستان سعودی هم به نمایش نگذارند.

کمیسیون فیلم سلطنتی اردن از فیلم دفاع کرد، اما گفت تصمیم گرفته آن را از اسکار کنار بکشد چون بحث‌هایی که به وجود آمده ممکن است به اهدف آزادی‌طلبانه فلسطینی‌ها آسیب وارد کند.

این کمیسیون در بیانیه‌ای گفت: پیغام فیلم به هیچ وجه به اهداف فلسطینی‌ها یا زندانی‌ها آسیب نمی‌رساند. برعکس، مقاومت آن‌ها و اراده‌شان برای داشتن یک زندگی عادی با وجود اشغال را به نمایش می‌گذارد. با این حال، بحث‌های بسیاری که ایجاد شده ممکن است به اهداف فلسطینی‌ها آسیب بزند و ما به احترام احساسات زندانی‌ها و خانواده‌های‌شان «امیره» را از اسکار ۲۰۲۲ کنار می‌کشیم.

«امیره» نخستین اکران خود را در ماه سپتامبر در فستیوال فیلم ونیز داشت و از آن موقع تا به حال در فستیوال ال غونا در مصر و کارتاژ در تونس پخش شده است.

کد خبر 5371936

منبع: مهر

کلیدواژه: فلسطین اسکار خارجی زبان اردن سرزمین های اشغالی تئاتر ایران جشنواره نمایش های آیینی و سنتی کارگردان تئاتر تالار حافظ پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت برنامه تلویزیونی هنرمندان تئاتر سریال ایرانی سینمای مستند حوزه هنری محمود سالاری فیلم کوتاه شبکه یک سیما شبکه دو سیما فلسطینی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۲۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نعیمه نظام‌دوست در برنامه اسکار با اجرای مهران‌مدیری: دوست دارم با «مهران مدیری» ازدواج کنم (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بغض و ناراحتی بازیگران در حضور مهران مدیری به وضعیت بد اقتصادی: خجالت بکشید (فیلم) نعیمه نظام‌دوست؛ دوست دارم با مهران مدیری ازدواج کنم (فیلم) سکانس خنده‌دار از حرف زدن نعیمه نظام‌دوست به زبان روسی (فیلم)

دیگر خبرها

  • انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیست‌ها
  • انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیستها
  • استقبال از تنیسور ملی پوش طلایی در سمنان
  • انتقاد طلافروشان به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت است
  • فیلم| حمایت جانانه بازیگر زن برنده اسکار از جنبش دانشجویی آمریکا
  • رامین حسین‌پور بهترین آهنگساز یک فستیوال بین‌المللی شد
  • رامین حسین پور بهترین آهنگساز فستیوال لس‌آنجلس شد
  • انتقاد سازمان دفاع از کودکان از بازداشت کودکان فلسطینی به دست ارتش صهیونیست
  • هرگز به ژاوی نگفتم برادرت را بیرون کن
  • نعیمه نظام‌دوست در برنامه اسکار با اجرای مهران‌مدیری: دوست دارم با «مهران مدیری» ازدواج کنم (فیلم)