Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان وزیر صمت گفت: نقدینگی، تملک بانک، فروش محصولات و بازاریابی مهم‌ترین چالش حوزه اقتصاد است.

سیدرضا فاطمی‌امین در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دیدارها و جلساتی با افراد صنعتگران و کشاورزان و مدیران واحدهای صنعتی برای احصای مشکلات برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه اقتصادی در لرستان چالش‌هایی وجود دارد که مهم‌ترین آن نقدینگی، تملک بانک، فروش محصولات و بازاریابی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مسائل و مشکلات وزارتخانه صمت احصا و راه‌حل‌های آن شناسایی شده است، افزود: تعداد ۳۰ راه‌حل برای مشکلات صنعتی احصا، قواعد آنان تنظیم، مصوب و اجرایی می‌شود.

وزیر صمت به وجود ۸۰ هزار واحد صنعتی، ۵ هزار واحد معدنی و چند هزار واحد صنفی در کشور اشاره کرد و گفت: مسائلی که در لرستان شنیده شد با زمان‌بندی یک‌ساله و دوساله حل‌وفصل می‌شود.

فاطمی‌امین با اشاره به اینکه تا پایان امسال موارد اولیه و سازوکارهای سرمایه در گردش را حل می‌کنیم، ادامه داد: تأمین مالی زنجیره‌ای با همکاری بانک مرکزی، بانک مسکن بستری مناسب و نویدی به واحدهای تولیدی است چراکه مشکل سرمایه در گردش را تسهیل می‌کند.

وی مسئله سرمایه در گردش را از مسائل چالشی و بزرگ دانست و با اشاره به اینکه وزارت صمت به سمت حل این مشکل قدم‌های مؤثری برداشته است، افزود: واحد سامان کاشی به لحاظ کارگری و کاهش فروش شرکت با مشکلاتی مواجه شده و در اختیار قوه قضائیه است اما شرکتی این واحد را از اداره ورشکستگی اجاره کرده و بررسی کارشناسان نشان داد که سامان کاشی می‌تواند احیا شود.

وزیر صمت گفت: ۵۰ میلیارد اعتبار برای این واحد جز مصوبات سفر آمده است و تا آخر سال شرکت فعال و ۴۰۰ شغل ایجاد می‌شود.

فاطمی‌امین با بیان اینکه بروجرد در شهرهای رده دو صنعتی قرار دارد در خصوص افزایش قیمت خودرو گفت: این موضوع مصوبه تنظیم بازار بود و با توجه به اینکه قیمت‌ها تثبیت شده و هزینه‌ها افزایش پیدا کرده بود هر ۶ ماه یکبار آثار تورمی در قیمت خودرو تعدیل می‌شود.

وزیر صمت با اشاره به اینکه شکاف بین قیمت بازار و کارخانه وجود دارد و وظیفه ما کمک به تولید و ارتقای کیفیت است، افزود: از هفته آینده روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هر هفته از ایران‌خودرو و سایپا فروش خواهیم داشت و تا پایان سال ۱۳۰ هزار واحد تحویل و ۱۳۰ هزار پیش‌فروش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تورم کشور بالا ۴۰ درصد است اما گرانی خودروها ۱۸ درصد بود، خاطرنشان کرد: عرضه ۲۶۰ هزار خودرو تا پایان سال بازار را متعادل خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سیدرضا فاطمی امین وزارت صمت بانک مرکزی سایپا لرستان قوه قضاییه بانک مسکن بروجرد هزار واحد وزیر صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۳۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تامین (سپامی) گفت: اهمیت برجسته کردن این ابزارها در فرمایشات مسئولان اعلام شد اما باید بگوییم برات الکترونیکی هنوز کامل مزایای و اثر گذاری آن در اقتصاد کشور اعلام نشده است.

وی افزود: هدف گذاری و فرمان جهش تولید مسیر تامین تولید از بیش از پیش هموار کنیم و ابزارهای از این دست وزن بیشتری داشته است فکتورینگ،  برات الکترونیکی،  اثر گذار بوده است این مسیرها نیازمند هم آهنگی تمامی دستگاه ها از جمله بانک مرکزی،  خزانه داری کل کشور است که خوشبختانه تا به امروز انجام شده است.

خاندوزی گفت: این هم آهنگی بین دستگاه‌ها یک الزام است و امسال به عنوان اولین سال برنامه هفتم بر روی اجرای این برنامه ها تاکید کنیم. 

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: طرحی تامین مالی تولید و زیرساخت  در مجلس  در حال تصویب است که این دست ابزارهای نقش هم آهنگ کننده بیشتری را ایفا کند.

وی افزود: جدیت نسبت به توسعه این ابزارها  به‌ اندازه کافی مفهوم و زمینه ابزار سازی فراهم می‌کند  و ما را از   تک روشی و تک بودن جعبه ای بودن خارج می‌کند. 

خاندوزی اظهار کرد: طبق هدف گذاری که  صورت گرفته است  چقدر از تامین مالی بانک ها  از این طریق باشد و بانک ها از این  ابزارها استفاده کند   مشمول تشویق بیشتری می شود چراکه هدایت تامین مالی و بانک ها بدون تکلیفی بودن  امکان پذیر نیست‌.

خاندوزی تاکید کرد: مجموع ۲۷۵ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه بانک ها تحت مدیریت دولت  انجام شده که البته عقب ماندگی چند ساله در این بخش  داشته ایم.

وی افزود: ۱۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات خرد بدون ضامن از سوی بانک های تحت مدیریت دولت پرداخت شده است‌. 

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: فروش اموال مازاد در دولت سیزدهم بالغ بر ۹۵همت بوده است و در دولت های قبل سیزدهم ۵۴ همت بوده که در مجموع ۱۵۰ همت انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی
  • طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • نقدینگی بزرگ‌ترین چالش صنعت دارو/ بانک‌ها وام نمی‌دهند
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد