Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، رابرت(راب) مالی روز پنجشنبه به الجزیره گفت که دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در روابط خود با تهران دیپلماسی را در اولویت قرار داده و احیای توافق هسته‌ای ایران همچنان به نفع دو کشور است.  

مالی با اشاره به اینکه احیای توافق هسته‌ای یا برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هنوز امکان پذیر است،  مدعی شد که آمریکا کاملا متعهد به بازگشت متقابل و پایبندی به برجام است و فکر می‌کند اگر ایران بازگردد، بگوید که آماده است و آستین‌ها را بالا بزند، هنوز زمان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

روز گذشته ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که مالی به همراه هیات همراه در روزهای "شنبه و یکشنبه" به وین خواهد رفت تا در مذاکرات غیر مستقیم با ایران شرکت کند.  

مالی همچنین درخواست واشنگتن برای مذاکره مستقیم با تهران را تکرار کرد و به الجزیره گفت که مذاکره‌کنندگان آمریکایی آماده دیدار با دیپلمات‌های ایرانی "در هر زمان و مکانی" هستند.  

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در این خصوص گفت: ما آماده هستیم که با آنها رو در رو ملاقات کنیم. ما فکر می‌کنیم که این بسیار برتر از مذاکرات غیرمستقیم است. ما با یک امر بسیار پیچیده، با بی‌اعتمادی فراوان، با ظرفیت زیاد برای سوء تفاهم روبرو هستیم.  

مالی در پاسخ به سوالی درباره چشم‌انداز رویارویی نظامی با تهران در بحبوحه تنش‌های فزاینده بین اسرائیل و ایران، گفت: «ما به مسیر دیپلماسی امتیاز می‌دهیم. ما فکر می‌کنیم این بهترین راه است. برای ما بهترین گزینه است. ما گمان می‌کنیم که این برای ایران نیز بهترین گزینه است، اما ایران باید تصمیم بگیرد.» 

علی باقری کنی بعد از نشست روز پنجشنبه کمیسیون مشترک برجام  درباره کیفیت نشست گفت: در نشست امروز طرف‌های مختلف از جمله ایران دیدگاه خودشان را در رابطه با روند آتی گفت‌وگوها بیان کردند.  

وی افزود: هیات جمهوری اسلامی ایران در این نشست تاکید کرد که مسیر گفت‌وگوها را بر اساس مواضع و دیدگاه‌های قبلی خودش بیان کرده و با جدیت ادامه می‌دهد و اراده جدی برای مذاکرات دارد.  
باقری کنی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در مورد دستیابی به توافق هم اگر زمینه‌های لازم فراهم شود، مانعی نمی‌بیند.  

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا طرف‌های مقابل در جلسه امروز کمیسیون مشترک برجام به پیشنهادهای ایران پاسخ مستند و مستدلی را ارائه دادند گفت که این موضوع باید در جلسه کارگروه‌ها پیگیری شود.  

باقری کنی ادامه داد: همین که طرفین برای استمرار گفت‌وگوها اراده جدی دارند نشان دهنده این است که دو طرف می‌خواهند به هم نزدیک شوند.  

نشست کمیسیون مشترک برجام که با حضور نمایندگان ایران، گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ برگزار شد تا درباره متون پیشنهادی ایران گفت‌وگو شود، پایان یافته و در این نشست مقرر شد گفت‌وگوها در خصوص متون پیشنهادی در سطوح مختلف ادامه یابد.  

این نشست در واقع ادامه دور هفتم گفت‌وگوها برای احیای مفاد برجام بشمار می‌رود که از دوشنبه گذشته (هشتم آذر) در وین آغاز شد.  

در نشست امروز کمیسیون مشترک برجام،  حاضران در خصوص نحوه ادامه گفت‌وگوها به بحث و تبادل نظر پرداختند. باقری کنی با تشریح مبانی پیشنهادات ایران، بر جدیت و حسن نیت ایران در گفت‌وگوها تأکید کرد.  
در این نشست مقرر شد گفت‌وگوها در خصوص متون در سطوح مختلف ادامه یابد.

منبع: ایرنا پربیننده ترین درگیری در دارفور بالا گرفت / ۸۸ تن کشته شدند سه و نیم میلیارد دلار از مطالبات ایران آزاد شد تحریم چند نهاد ایرانی توسط خزانه داری آمریکا پیشنهاد سازنده ای در مذاکرات وین نداشتیم / امروز وقت عمل است وین؛ آخرین شانس برای جلوگیری از بروز یک فاجعه

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: برجام برجام بدون آمریکا رابرت مالی مذاکرات وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۳۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست

ولادیمیر بیلک، عضو کنست رژیم صهیونیستی همزمان با کشمکش در کابینه صهیونیستی و شورای جنگ درخصوص ادامه مذاکرات با حماس اعلام کرد که از چه زمانی ادامه جنگ به یک ارزش در مذاکرات تبدیل شد؟ هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست.

براساس گزارش خبرگزاری سما فلسطین، این مقام صهیونیست در ادامه گفت: اگر برای نجات اسرائیلی‌هایی که توسط دولت جنایتکار نتانیاهو رها شده‌اند، باید جنگ را پایان دهیم، پس باید جنگ را پایان دهیم، حداقل در واقعیت خاورمیانه، که هر لحظه ممکن است منفجر شود.

بیلک در پایان نیز گفت: برای نتانیاهو، ادامه استفاده از واژه جنگ موضوع بقای سیاسی است از فاجعه‌ای که با تشکیل این دولت آغاز شد.

روز گذشته همزمان با ورود هیاتی از حماس به قاهره برای ادامه مذاکرات درخصوص جنگ، «بنی گانتس» عضو ارشد شورای جنگ رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو را تهدید کرد اگر اعضای کابینه‌ی او با پیشنهاد خوب برای توافق اسرا مخالفت کنند، کابینه را منحل می‌کند.

از سویی دیگر بزالل استموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی هشدار داد کابینه نتانیاهو بدون اجرای طرح عملیات نظامی در رفح حق موجودیت نخواهد داشت. با این وجود  روزنامه «تایمز اسرائیل» نوشت اگر حزب اسموتریچ از ائتلاف حاکم کناره‌گیری کند، دولت نتانیاهو به همکاری با بنی گانتس، رئیس حزب وحدت ملی تکیه خواهد زد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • رئیس فدراسیون والیبال: موفقیت با ایران برای پائز مهم است/ منافع ملی بالاتر از منافع شخصی است
  • استقبال سخنگوی جنبش فتح از طرح گفت‌وگو با حماس به میزبانی چین
  • بارسا ۴-۲ والنسیا: بازگشت قدرتمندانه تیم ژاوی
  • مسقط، مهم ترین تسهیل کننده دیدارهای غیرمستقیم ایران و آمریکا / چرا عمان تمایلی به نمایش قدرت دیپلماتیک خود ندارد؟/ عمان کانال گفت و گوی غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن را باز نگاه داشته است
  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست
  • تعیین تکلیف ۶۵۷۰۰ وسیله نقلیه توقیفی در تهران
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد