Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اصفهان در تریبون نماز جمعه اصفهان گفت: نماز جمعه طراز صدای همه اقشار مردم است و وظیفه سر دادن ندای عدالت و آزادی دارد و پاسبان جمهوریت است.

به گزارش خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، محسن خزایی، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اصفهان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز اصفهان با اشاره به روز دانشجو و ۱۶ آذر و تبریک میلاد حضرت زینب (س) اظهار کرد: دانشجو همواره سمبل علم و دانش و معرفت و شرایط محیطی و غیرمحیطی یک جامعه بوده و رخ داد شانزدهم آذر نقطه عطف تاریخی بود که جنبش دانشجویی را از قوه به فعل درآورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




خزایی ادامه داد: در دوران پس از انقلاب دانشجو موذن امت شد و این اهمیت دانشجو را بیشتر نمایان ساخت. در قلب انقلاب اسلامی، دانشجویان، شریان‌ها و جریان‌های انتقال خون استکبارستیزی، جهادِ معرفت و خدمت به مردم به بدنه‌ی نظام اسلامی بوده‌اند.

دبیر تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اصفهان بیان کرد: در همه این سال‌ها هر کجا بی تدبیری مسئولین، مسیر حرکت نظام را میخواست تغییر دهد این دانشجویان بودند که با سلاح قلم به میدان آمدند و با روشنگری، گفتمان اصیل انقلاب را بر زبان‌ها و دل‌ها جاری کردند.

وی تصریح کرد: همین در میدان بودن دانشجو و در خدمت مردم بودن آن، گواه اینست که دانشجو هم خط است و هم خط شکن و میتواند آینده‌ی کشور را امیدوارانه به سرانجام اصلی خود یعنی ظهور امام عصر، گره بزند.

خزایی با بیان اینکه دانشجو به تعبیر مقام معظم رهبری نقش حلقه میانی در انقلاب اسلامی را ایفا می‌کند، گفت: این حلقه وصل بودن دانشجو با مردم و حاکمیت میتواند وفاق ملی را به نفع مردم محقق کند.

وی عنوان کرد: در دوسال اخیر و در بحبوحه ستیز مردم و کرونا اگر چه دانشگاه تعطیل شد، اما دانشجوی انقلابی تعطیلی نشناخت و با تمام تمام خود جان بر کف و مسئولیت پذیر پا به عرصه مبارزه با کرونا گذاشت. این روحیه جهادی نمود حرکت جنبشی دانشجو در همه عرصه‌های خدمت به مردم است که مردم را، ولی نعمت انقلاب و خود را خادم، ولی نعمتان می‌داند.

دبیر تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اصفهان گفت: دانشجویی که به صیانت از قانون، از جمهوریت نظام و مردم می‌پردازد و در بحران‌ها و حوادث مختلف، بی مهابا به مردم خدمت میکند، به آن تعالی که امام رحمت‌الله علیه بنیان گذاری کرد، رسیده است و در مسیر همان آرمان‌ها قدم برمی‌دارد.

وی بیان کرد: شگفتا که امروز در بسیاری از تریبون‌های نماز جمعه استان اصفهان دانشجویان مختلف، از مردم و دغدغه‌های آنان خواهند گفت. این تقارن مهم در گره خوردن مهم‌ترین تریبون نظام اسلامی که در رأس امور است با صدا و لسان دانشجو، اتفاق مبارکیست که امید‌ها را زنده میکند و بعبارت بهتر امروز موذن به مأذنه آمده است تا نماز امت قضا نشود.

خزایی تاکید کرد: شأن دانشجو همین است که تریبون و رسانه داشته باشد تا از مردم بگوید و مسئولان را در خدمتگذاری به آنان هشیار نماید و شأن نماز جمعه قرار دادن دانشجو در رأس همین امور است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه طراز در جمهوری اسلامی همین است که از تریبون آن، ندای امر به معروف و نهی از منکر طنین انداز شود، تصریح کرد: نماز جمعه طراز صدای همه اقشار مردم است و وظیفه سر دادن ندای عدالت و آزادی دارد و پاسبان جمهوریت است. این تریبون محل فریاد مستضعفین است وباید کلام و راه امام خمینی ره در همه عرصه‌ها از موذنه‌های این تریبون شنیده شود و دانشجوی انقلابی به بهترین شکل ممکن این مهم را محقق می‌سازد.

وی افزود: در نماز جمعه باید از پینه دست کارگرانی گفت که پیامبر بر آن بوسه می‌زد تا مسئولان هشیار شوند. واقعیت اینست که این تریبون باید به پاسداری از جمهوریت نظام و اصل مردم سالاری به پا خیزد و در مشکلات در کنار مردم و با مردم باشد.

وی ادامه داد: این نماز جمعه قطعا محل جلب اعتماد عمومی و محل کسب رضایتمندی مردم از نظام خواهد شد و رابطه‌ی قلبی مردم و انقلاب اسلامی را دوچندان میکند و با حضور دانشجو در این تریبون‌ها مطمئنا این مهم سریعتر رقم خواهد خورد.

دبیر تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اصفهان در ادامه سخنان خود به آلودگی هوای اصفهان در فصل سرد سال اشاره کرد و گفت: دوباره با رسیدن به فصل سرما، معضل آلودگی هوا گریبان گیر مردم اصفهان شده است و نفس مردم را در این شرایط سخت بیماری کرونا بیشتر به شماره می‌اندازد. لازم است تا مسئولان امر که صدای بنده را از این تریبون می‌شنوند هر چه سریعتر تدابیر لازم را برای حل این موضوع بیندیشند و هوای سالم که حق طبیعی مردم است را به آنان برگردانند.

وی خطاب به مردم اصفهان گفت: امروز و با تغییر دولت و گذشت ۱۰۰ روز از عمر آن تغییر رویکرد دولت در سیاست خارجه و بازگشت عزتمندانه و با هدف گرفتن حق ملت ایران از جامعه جهانی به مذاکرات را مشاهده می‌کنید.


وی تاکید کرد: لازم می‌دانم تا به صیانت از حق ملت ایران، از دیپلمات‌های کشور بخواهم تا با قدرت و قوت و به پشتوانه‌ی این مردم شریف، در برابر زیاده خواهی‌های غرب بایستند و گردن این گردنکشان را در برابر مردم ایران خم نمایند و حقوق از کف رفته‌ی ملت را به کشور بازگردانند و در خدمت مردم بگذارند تا همگان بدانند که ایران و ایرانی هر کجا که بخواهد و بتواند می‌تواند به قله‌های تعالی برسد.

وی به همگرایی مسئولان نهاد‌های مختلف اشاره کرد و گفت: ۱۰۰ روز از عمر دولت جدید گذشته است، اما باوجود اقدامات صحیح مختلف مانند تلاش برای کنترل تورم و مهار مشکلات اقتصادی، سیاست دیپلماسی چند جانبه و منطقه ای، قرارداد‌های کلان اقتصادی با کشور‌های همسایه و اقدامات فرهنگی و اجتماعی متنوع، اما شاهد کندی و تعلل دولت در تغییر بدنه دولت و مدیران میانی هستیم.

وی انتظارات دانشجویان از دولت را مطرح کرد و گفت: از دولت جدید انتظار داریم تا بدون توجه به فشار‌های سیاسی و حزبی سریعا اتوبوس ناکارآمد دولت قبل را با تمام سرنشینانش به پارکینگ موزه عبرت بفرستد و قطار تحول و عدالت خواهی را با سرعت چند برابر به حرکت درآورد.

خزایی ادامه داد: مسئله مقابله با فساد و قطع ید مفسدین به معنای واقعی کلمه امید را در دل‌های مردم زنده می‌کند و لازم است تا رئیس محترم جمهور رأسا این مسئله را پیگیری کنند و با قاطعیت و جدیت بیت المال را به مردم بازگردانند و کرسی‌های قدرت را برای جوانان پاکدست و کارآمد تطهیر کنند.

وی خاطرنشان کرد: بی شک اعتماد به جوانان که در همهی عرصه‌ها همیشه خوش درخشیده اند، قفل‌های زندگی و سیاست و اقتصاد و حیات کشور را میگشاید و بهار دیگری را به تقویم انقلاب اسلامی هدیه کند.

دبیر تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اصفهان گفت: جنبش دانشجویی با تمام ظرفیت‌های علمی، فرهنگی و جنبشی خود به میدان آمده است تا به قطع ید فساد و قلع و قمع مفسدین بپردازد.

وی بیان کرد: قرارگاه شفافیت مبارزه با فساد دانشجویی بی مهابا و با تمام ظرفیت خود با روشنگری و ممارست بر احقاق حق مردم به میدان آمده است تا تکلیف مفسدان را برای همیشه روشن کند. منتظر ما باشید.

وی خاطرنشان کرد: در پایان از تمام مسئولان و کارگزاران نظام میخواهم تا با وحدت رویه و اخلاص و اعتقاد به مبانی نظام اسلامی و اعتماد به فرمایشات و رهنمود‌های مقام معظم رهبری در خدمت به مردم روز و شب نشناسند و کشور را به سرمنزل و مقصود نهایی خود برسانند و با مسکلات و دشمنان و مفسدان تا ابد در ستیز باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج دانشجویی اصفهان سخنرانی پیش از خطبه دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی انقلاب اسلامی اصفهان گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۴۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران

نمازجمعه این هفته تهران، به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در دانشگاه تهران اقامه می‌شود.

به گزارش ایسنا، درب‌های دانشگاه تهران از ساعت ۱۰:۳۰ برای حضور نمازگزاران باز می‌شود و شروع برنامه‌ها از ساعت ۱۱ خواهد بود.
مجموعه های ذیل این هفته در نماز جمعه تهران برای خدمت به نمازگزاران حضور دارند:
• ارتباطات مردمی قوه قضائیه
• کمیته امداد امام خمینی(ره)
• شهرداری تهران
• فرمانداری تهران
در بخش معرفی کتاب منتخب هفته، به مناسبت شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت، امام جعفر صادق (ع)، کتاب «نامه امام صادق (ع) به شیعیان» معرفی می‌شود.
کتاب «نامه امام صادق علیه السلام به شیعیان» را محمدباقر انصاری گردآوری و انتشارات دلیل ما آن را منتشر کرده است.
فرصت استفاده از مشاوره ازدواج، خانواده و کودک توسط متخصصین «مرکز مشاوره عطر زندگی» در حاشیه نماز جمعه برای نمازگزاران فراهم است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • دلسوزی شاگرد منتظری برای شهید مطهری/ تشکیل 700 پرونده برای مشاوران املاک یک استان!
  • امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باعث پیشرفت و تعالی جامعه می شود
  • پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان شفاف‌سازی شود
  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی
  • جای دانشجو زندان نیست!
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود