Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@18:56:04 GMT

اردن نامزد خود برای اسکار را پس گرفت

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۹۴۰۲۳

اردن نامزد خود برای اسکار را پس گرفت

در پی موج خشم و نارضایتی در روزهای گذشته، هیئت سلطنتی فیلم اردن نامزدی فیلم «امیره» برای جایزه اسکار از جانب اردن را پس گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از میدل ایست نیوز،این هیئت با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که به ارزش هنری این فیلم کاملا واقف است و آن را به هیچ نحو علیه اسرای فلسطینی و مسئله فلسطینی نمی‌داند بلکه برعکس در آن  بر مصیبت‌ها و مقاومت اسرا و شوق آنان به زندگی تمرکز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه افزوده که این فیلم در چندین جشنواره معتبر بین‌المللی به نمایش درآمد و از جشنواره ونیز ۲ جایزه دریافت کرده است.

این هیئت افزوده که به احترام احساسات اسرای فلسطینی و خانواده‌های آنان درخواست معرفی این فیلم به عنوان نامزد اردن برای جایزه اسکار را پس می‌گیرد.

هم‌زمان «محمد دیاب»، کارگران مصری این فیلم با انتشار پستی در فیسبوک اعلام کرد که در احترام به خواست اسرای فلسطینی و خانواده‌هایشان هرگونه نمایش این فیلم را متوقف می‌کند.

ده‌ها شهروند اردنی نیز پنجشنبه در برابر دفتر هیئت سلطنتی فیلم اردن تجمع کرده و خواستار پس گرفتن نامزدی این فیلم و جلوگیری از نمایش آن در داخل و خارج اردن شدند.

نهادهای مرتبط با امور اسرای فلسطینی از معرفی این فیلم برای جایزه اسکار از جانب اردن به شدت انتقاد کردند.

فیلم «امیره»، اثر کارگردان مصری، محمد دیاب، و تولید مشترک مصر، اردن، امارات، و عربستان است که در سال ۲۰۲۱ تولید شده درباره تلاش زندانیان فلسطینی در زندان‌های اسرائیل برای فرزندآوری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اردن اسرای فلسطینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۴۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نعیمه نظام‌دوست در برنامه اسکار با اجرای مهران‌مدیری: دوست دارم با «مهران مدیری» ازدواج کنم (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بغض و ناراحتی بازیگران در حضور مهران مدیری به وضعیت بد اقتصادی: خجالت بکشید (فیلم) نعیمه نظام‌دوست؛ دوست دارم با مهران مدیری ازدواج کنم (فیلم) سکانس خنده‌دار از حرف زدن نعیمه نظام‌دوست به زبان روسی (فیلم)

دیگر خبرها

  • درخشش رادیو خراسان جنوبی در سومین جشنواره پژواک
  • هرگز به ژاوی نگفتم برادرت را بیرون کن
  • جزئیات گفتگوهای هیئت‌های حماس و فتح در چین
  • نعیمه نظام‌دوست در برنامه اسکار با اجرای مهران‌مدیری: دوست دارم با «مهران مدیری» ازدواج کنم (فیلم)
  • مشکلات جسمی اسرای فلسطینی بعد از آزادی بر اثر شکنجه در زندان
  • بازداشت مجدد اسرای فلسطینی تنها چند روز بعد از آزادی آنها
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • نویسنده اسیر فلسطینی برنده جایزه ادبی بوکر شد
  • جایزه بوکر عربی ۲۰۲۴ به اسیر فلسطینی رسید
  • اسیر فلسطینی صهیونیست‌ها برنده بوکر عربی ۲۰۲۴ شد