Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@14:21:04 GMT

اصفهان می تواند قطب نویسی طنز کشور شود

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۹۴۲۳۳

اصفهان می تواند قطب نویسی طنز کشور شود

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سعید امامی دبیر سومین جشنواره نمایشنامه‌نویسی کمدی خندستان و مدیر تخصصی هنر‌های نمایشی شهرداری اصفهان، گفت: برای سومین‌بار غیرمتوالی جشنواره تئاتر کمدی در اصفهان رقم خورد که مقصد اصلی ما این بود که بتوانیم با گرفتن مجوزی ویژه به صورت اجرایی آن را انجام دهیم که به دلیل شرایط نامعلوم اجرایی این امر محقق نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او گفت: هدف اصلی این طرح احیا کردن هنر‌های نمایشی، تبدیل اصفهان به قطب و مرجع تئاتر کمدی در کشور است.

دبیر سومین جشنواره نمایشنامه‌نویسی کمدی خندستان گفت: قبل از این تئاتر اصفهان در زمینه کمدی فعالیت زیادی داشته است، اما مرجع این هنر نبوده و بر آن شدیم که اسم اصفهان به عنوان جایگاه و مرجع اصلی در ایران ثبت شود.

امامی گفت: دلایل اصلی موفق شدن این طرح در اصفهان نبود حوزه طنز در سراسر ایران به صورت دائمی، وجود روحیه طنازی در اهالی اصفهان، وجود زیرساخت‌ها و گرایش‌های شهرداری اصفهان و حمایت این اداره در این راستا است.

وی گفت: در جشنواره فیلم‌های دهه فجر که بین‌المللی می‌باشد تا ۵۰۰ اثر ارسال میشد، اما آثار ارسالی برای این طرح بیش از ۵۳۰ اثر بوده که دبیرخانه در کمتر از دوماه ثبت شده است.

دبیر سومین جشنواره نمایشنامه‌نویسی کمدی خندستان و مدیر تخصصی هنر‌های نمایشی شهرداری اصفهان گفت: انتشارات شهرداری اصفهان با عنایت و همکاری سازمان فرهنگی-هنری و همکاری اساتیدی مانند دکتر کرمانی، دکتر اسدی، دکتر محمود بختیاری بر آن است تا کتابی در این زمینه منتشر کند و بعد از گرفتن مجوز از اداره ارشاد آن را عرضه نماید.

امامی گفت: در زمینه نمایشنامه هم به دو صورت تالیفی و اقتباسی فعالیت خود را شروع نماید و با جذب علاقمندان تئاتر در سطح کشور این مهم را عملی نماید. این صنعت علاوه بر احیای هنر طنز می‌تواند برای اصفهان ثروت‌آفرین هم داشته باشد.

انتهای‌پیام/ص

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوزه هنری اصفهان طنز نویسی جشنواره خندستان شهرداری اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۴۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، صحرا فتحی، نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر، پس از ۵ سال دوری از صحنه، نمایش «هواخوری»، جدیدترین نمایشنامه خود را به صحنه خواهد آورد.  

«هواخوری»، خرداد ۱۴۰۳ در یکی از سالن‌های نمایشی تهران روی صحنه خواهد رفت. این اثر نمایشی هم‌اکنون پس از دریافت مجوز، روز‌های تمرین را پشت سرمی‌گذارد.  

صحرا فتحی، نویسندگی، کارگردانی، بازیگری و تهیه‌کنندگی نمایش‌های «مار بازی»، «پونز»، «شبکاری»، «تئاتر بد»، «آوازه خوان طاس»، «ولپن»، «دکلره»، «سرگرم خودت بودی»، «آتن، مسکو»، «خانه زاد» و...  همچنین فیلم‌های کوتاه «زنی که شاعر بود»، «به دریا خوش آمدی» و «بلعیده شده» و نگارش چند فیلمنامه بلند را در کارنامه هنری خود دارد.  

این بازیگر و کارگردان با نمایش‌های «دکلره» و «شبکاری» هم در شهر‌های مختلف کانادا نیز به اجرا پرداخته است.

صحرا فتحی جایزه بهترین فیلم خارجی در نهمین دوره جشنواره فیلم زنان کالیفرنیا آمریکا با فیلم «زنی که شاعر بود» را دریافت کرده است همچنین در هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن حضور داشته و از ده جشنواره مطرح بین‌المللی جایزه بهترین بازیگر و کارگردانی را دریافت کرده است.

اطلاعات تکمیلی نمایش «هواخوری» به‌زودی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پای «توقف اتانازی» به رادیو نمایش باز شد
  • پای «توقف اتانازی» به رادیونمایش باز شد
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • تئاتر کمدی «هشتگ، بچه شهرستانی‌ام» به روی صحنه می‌رود
  • تئاتر کمدی «هشتگ، بچه شهرستانی ام» به روی صحنه می‌رود
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • رویداد تئاتر صاحبدلان در شاهین شهر برگزار می‌شود
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت