Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهری رضوی با تبریک زادروز فرخنده حضرت زینب کبری (س) اظهار داشت: حضرت زینب (س) زن را از حاشیه به متن تاریخ آورد و تا پیش از وجود آن حضرت هیچ زنی در تاریخ سازنده تاریخ نبود و این بانوی بزرگوار، به صورت یک خانم مردآفرین، قهرمان سازنده تاریخ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: در کربلا پیروزی شمشیر بر خون صورت گرفت و شمشیر ظلم و کفر بر خون که حق بود، پیروز شد اما زینب کبری (س) این خون ریخته شده را بر شمشیر آخته و برکشیده ظلم پیروز کرد.
امام جمعه مشهد گفت: با زن سالاری در خانه، زن از حاشیه بیرون نمی‌آید و برای اینکه یک زن سازنده و مستقل باشد باید پیرو حضرت زینب (س) باشد.

وی یکی از فلسفه‌های حجاب را نیز همین موضوع دانست و افزود: یکی از فواید حجاب زن این است که زن در حاشیه واقع نشود، در رهگذر شهوتها قرار نگیرد و به عنوان جذب کننده شهوت مردان مطرح نشود، بلکه به عنوان انسان برجسته، قوی و تاریخ ساز به متن تاریخ بیاید.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: حضرت زینب (س)  در عین اینکه تاریخ ساز بود، در گرماگرم فعالیتهای مردآفرینی، جهادی و تبلیغاتی، مسوولیت عشق و عاطفه خود را نیز فراموش نکرد و در دل مبارزه، این مسوولیت را اجرا کرد که مظهر اجرای این مسوولیت پرستاری از بیمار در خیمه آتش‌گرفته بود.

وی گفت: پرستاری شغل و حرفه نیست، پرستار فرشته‌ای است که بر بالین بیمار به صورت فریادرس ظاهر می‌شود و مظهر عشق و عاطفه انسانی است، در زمان شیوع کرونا به خوبی مقدس بودن شغل پرستاران به تصویر کشیده شد.

امام جمعه مشهد افزود: دفاع از یک نظام و کشور ضامن امنیت است و پرستار ضامن صحت و سلامت است و ما افتخار می‌کنیم به رزمندگی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس برای امنیت کشور، که رشادتها داشتند و در ۲ سال اخیر نیز دفاع مقدسی در عرصه سلامتی صورت گرفت.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: با شیوع ویروس کرونا در ۲ سال گذشته، پرستاران و پزشکان به عنوان قهرمانان دفاع مقدس تا مرز شهادت ایثارگری کردند.

وی گفت: بزرگترین خاصیت زینبی بودن در قشر پرستار است، سلامتی مردم مساله اول است، مشکلات اقتصادی و معیشتی وجود دارد اما سلامت و حفظ جان مردم اولویت اول در فعالیت های جهادی مسوولان است.

امام جمعه مشهد همچنین گفت: طبق موازین اسلام، وظیفه ما در برابر دشمنانی که هدفمند، با اهداف سیاسی و غیره دشمنی می‌ورزند، مسالمت‌جویی است، که طبق روایتی از امام علی (ع) این اقدام منجر به افزایش طرفداران می‌شود.

علم الهدی اضافه کرد: برخورد با دشمنان خدا و دشمنی که با مسالمت قابل اصلاح نیست، نیازمند مقابله است.

ضرورت کاهش آلایندگی نیروگاه توس برای رفع آلودگی هوای مشهد

امام جمعه مشهد گفت: مسوولان شهری و استانی برای رفع آلودگی هوا در مشهد باید تدبیری جدی و موثر به کار بندند که رساندن گاز به نیروگاه توس و حذف مازوت برای کاهش آلودگی هوای مرکز استان خراسان رضوی ضروری به نظر می‌رسد. 

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: تشکیلات نظامی، پزشکی، درمانی ما تشکیلات جوابگو در برابر همه نارسایی های جسمی و جان انسانهاست اما برخی حوادث و مشکلات جان مردم را تهدید می کند که هوای ناسالم از جمله آنها است.

وی خاطرنشان کرد: مسوولان باید برای حل این مشکل ورود جدی داشته باشند، مشهد شهری است که در مسیر و معبر باد شمالی قرار دارد و هر چقدر هم که وسائل موتوری و خودروی در این شهر تردد داشته باشند، نباید مشکل چندانی ایجاد شود.
وی اضافه کرد: در مسیر شمال و باد شمال، نیروگاه توس وجود دارد که به جای گاز، از سوخت مازوت استفاده می‌کند و دود مازوت این نیروگاه توسط باد به شهر می‌رسد.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: رساندن گاز به نیروگاه توس ضروری و واجب است تا دیگر مازوت مصرف نکند و این آلودگی از بین برود، در مشهد کمبود گاز نداریم و خیلی از استانهای دیگر از گاز مشهد استفاده می‌کنند، در کنار همه مصارف گازی، مصرف این نیروگاه را نیز باید اضافه کرد.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: مدیران شهری و استانی روی این مساله تمرکز کرده و برای رفع آن اقدام کنند تا این مشکل به سادگی برطرف شود و صاحبان صنایع و صاحبان خودرو نیز مراقبت لازم را داشته‌ باشند آلودگی هوا حرکت ضدسلامتی است و باید به زودی حل شود.

نیروگاه حرارتی توس در کیلومتر ۱۲ جاده مشهد - چناران در سال ۱۳۶۴ تاسیس شده است، این نیروگاه از نوع حرارتی با ظرفیت تولید ۶۰۰ مگاوات و دارای چهار واحد بخار ۱۵۰ مگاواتی است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: آیت الله علم الهدی نماز جمعه آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد نیروگاه توس حضرت زینب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۴۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است

آیت الله خاتمی خطیب نماز جمعه تهران اظهار کرد: بخشی از عملیات وعده صادق مربوط به گذشته بود، زدند و به بهترین شکل جواب آن‌ها را دادیم و بخشی از آن هم مربوط به آینده است یعنی آن که اگر بخواهند دوباره غلطی انجام دهند سیلی محکم تری خواهند خورد. نظام ما نظام اسلامی است و اسلامی هم عمل می‌کند.

وی افزود: در روز‌های گذشته مناسبت‌هایی را در ارتباط با نیرو‌های مسلح کشورمان داشتیم. نیرو‌های مسلح بازو‌های پر قدرت ملت هستند و باید قدر آن‌ها را بدانیم. مردم ما به این عزیزان نیاز دارند تا به آن‌ها خدمت کنند نیرو‌های مسلح ما باعث امنیت در تمامی جوانب زندگی فردی و اجتماعی در کشور هستند. امنیت کنونی ما افتخاری برای نیرو‌های مسلح است. نیرو‌های مسلح ما شایسه تکریم هستند. ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و بسیج ما ویژگی‌های مهمی برای خلق امنیت در کشور را دارند.

خاتمی ادامه داد: سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس روز‌های گذشته بود. کارتر می‌گفت ۶ ماه تدارک عملیات مخفیانه داشتند. هواپیماه‌ها و بالگرد‌های نظامی و نارنجک و توپ و مسلسل داشتند و عملیات را آغاز کردند، اما با اذن خدا طوفان شن به وجود آمد و این عملیات برای آن‌ها به شکست انجامید.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: روز ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر است. مقام معظم رهبری فرمودند نیمی از جمعیت ما کارگران و خانواده‌های آن‌‌ها هستند و اگر حال این نیمی از جمعیت خوب باشد حال نیمی از جمعیت ایران به سامان خواهد شد. رهبری در مناسبت‌های روز کار و کارگر کلماتشان منشور است و باید این سخنان را ترسیم کنیم و باید‌های رهبری را در رابطه با کارگر‌ها از جمله امنیت شغلی را اجرایی و عملیاتی کنیم. فرمایشات رهبری را باید به عنوان دستورالعمل اجرایی ببینیم.

وی درباره علامه شهید آیت الله مطهری گفت: شهید مطهری مرزبان دین بود. پای مبارزه و زندان رفتن بود و به زندان رفت در مقابل مارکسیست‌ها و دشمنان اسلام ماند و میدانداری کرد. شهید مطهری با علم در میدان بود و می دانست او را شهید می‌کنند، اما به پاس داری از دین و علم ادامه داد.

خاتمی درمورد موضوع غزه گفت: صدا و سیما در این مورد بسیار خوب عمل کرده است و باید از آن‌ها تشکر کرد. اما اکنون پدیده‌ای جدید در دنیا بر علیه صهیونیست‌ها شکل گرفته است و آن تظاهرات و خروش دانشجویان در امریکا و اروپا بر علیه صهیونیست‌ها بوده است. این کشور‌هایی که خود را مدعی حقوق بشر معرفی می‌کنند صد‌ها نفر از معترض‌ها را دستگیر کرده اند و با آن‌ها برخورد کرده اند. واقعا که مرگ بر امریکا حق آنان است.

وی درباره عملیات وعده صادق افزود: این عملیات نمایش ایران اسلامی و قدرت ما بود. دشمنان بدانند دیگر برجامی وجود ندارد و مذاکره موشکی نکرده و نخواهیم کرد و این قدرت را بر سر دشمنان ایران می‌کوبیم.

وی ادامه داد: در این عملیات دشمن فهمید که ما اهل عمل همراه با شعار هستیم و با کسی تعارفی نداریم و این سیره مولا علی (ع) است.

خاتمی تاکید کرد: ما در این عملیات عجله نکردیم و بیمارستان و مدرسه و مراکز اقتصادی را نزدیم و فقط پادگانی را زدیم که از آن به کنسولگری ما تجاوز شده بود و این اسمش تدبیر و عملکرد عاقلانه و هوشمندانه است.

وی ادامه داد: در این عملیات یک جا را زدیم، اما بسیاری از مکان‌ها را هشدار دادیم، اما همه بدخواهان ایران را سر جای خود نشاندیم و به این دشمنان اعلام کردیم بازی با ایران بازی با دم شیر است و فهمیدند که دشمنی با ایران با پاسخی جدی مواجه می‌شود دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است و آن‌ها رسوای دو عالم خواهند بود.

وی افزود: دنیا فهمید، شما عزیزان ایران اسلامی هم دیدید همان اندازه که از اسلام دفاع می‌کنیم از میهن اسلامی خود دفاع می‌کنیم. مراکز دیپلماسی را زدن یعنی تجاوز به خاک آن کشور است. ما مقاوت کردیم و پاسخ کوبنده دادیم.

خطیب نماز جمعه تهران در انتها درباره موضوع حجاب گفت: در رابطه با حجاب می‌گویم. حجاب از ضروریت های دین است و صد‌ها روایت و ۱۰ آیه قرآن درباره حجاب داریم . رهبری فرمودند بی حجابی هم خلاف شرع و هم خلاف قانون است. نظام اسلامی مقابل این خلاف می‌ایستد. کسی را به زور به بهشت نمی‌برند، اما در مقابل ناهنجاری، نظام ما می‌ایستد عقب نشینی هم نخواهد کرد.

وی افزود: خواهش می‌کنم در مسئله حجاب و عفاف دو قطبی شکل ندهیم و باید منطقی بحث کرد و انگ به یکدیگر نزنیم . دلسوزان حجاب در میدان هستند، اما نباید به یکدیگر انگ بزنیم. باید منطقی و استدلالی حرف بزنیم. مطمئن باشیم که مسئولان جمهوری اسلامی فدایی دین بوده و هستند و خواهند بود.

دیگر خبرها

  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است
  • انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟
  • آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود
  • علم الهدی : در بحث حجاب ، نمی شود مردم تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن
  • علم الهدی: در بحث حجاب، نمی‌شود مردم یک گوشه بنشینند و تماشاچی باشند
  • متدینین در مسئله عفاف و حجاب، منطقی بحث کنید
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست