Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اینکه این انقلاب ماهیت اصلی‌اش اسلامی و معنوی است، اظهارداشت: این ماهیت وجه تفاوت و تمایز انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب‌های دیگر جهان است‌.

وی با اشاره به سالگرد شهید دستغیب و نقش وی در پیشبرد نهضت انقلاب اسلامی و معنویت گفت: رسالت و نقش شیراز این است که این حس معنوی را در کشور ایجاد و تقویت کنند و این باید از اهداف فرهنگی شهر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه شیراز با بیان اینکه امام راحل نسبت به شهید دستغیب عنوان مربی بزرگ را به کار بردند، افزود: تربیت نفوس مستعد کار این مربی بزرگ بود اگر نفس گرم و معنوی این مربی نبود 15 هزار شهید این استان تقدیم انقلاب نمی‌کرد‌.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه انسان‌سازی، بازگشت به هویت معنوی و اسلامی و رشد دادن نسلی که ادامه دهنده راه شهیدان باشد این کاری است که بر عهده ما نیز هست بیان کرد: ما همه فرزندان معنوی شهید دستغیب هستیم و باید به وصایایی این عالم عمل کنیم که یکی از وصیت‌های شهید دستغیب اطاعت از ولی فقیه و وجوب این مسئله است.

وی با بیان اینکه یکی از واجبات فراموش شده همین اطاعت از ولی فقیه است، عنوان کرد: شهید دستغیب در وصیت‌نامه خود تاکید کردند که مراقب باشید این واجب فراموش نشود چون هر جا مشکلات مختلف در جامعه و برای مردم به وجود آمده اطاعت کردن از ولی فقیه فراموش شده است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه شهید دستغیب بر در محضر خدا بودن و ناظر بودن خداوند بر همه امور را تاکید کردند گفت: خداوند نیز در قرآن بارها این مطلب را به تاکید آورده است.

آیت‌الله دژکام در خطبه‌های دوم نماز با اشاره به میلاد حضرت زینب(س) گفت: این بانو، بانوی علم، تقوا و فرهیختگی است هر چند تنها زندگی ایشان در کربلا را بیشتر می‌شناسند؛ در بیان و کلام این بانو شبیه به امیرالمومنین خطبه خوانده به گونه‌ای که فکر کردند امام علی (ع) دارد خطبه می‌خواند.

وی با تبریک به پرستاران افزود: پرستاران باید الگو را در راه و رسم پرستاری این بانوی بزرگ و گرامی قرار دهند و از زحمات پرستاران به ویژه در مدت کرونا تقدیر و تشکر می‌کنیم البته پرستاران مشکلاتی نیز دارند که به مدیران و مسئولان یادآوری می‌کنیم تا مشکلات صنفی پرستاران برطرف شود.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه حلم و بردباری را از پرستاران می‌آموزیم، بیان کرد: پرستاری اخلاق ویژه می‌طلبد که یکی از آنها حلم و بردباری است که ما نیز باید از پرستاران بیاموزیم چون حجم کار بیش از آن چیزی است که موظف به انجام هستند بنابراین مدیران هم باید مشکلات پرستاران را حل کنند و آن را در اولویت قرار دهند.

آیت‌الله دژکام با بیان سالروز شکل‌گیری شورای انقلاب فرهنگی عنوان کرد: نقشه مهندسی فرهنگی در این شورا باید عملیاتی و اجرایی شود؛ شناخت ارزش‌های فرهنگی اسلامی و اجرای آن کار بزرگی است و نباید کوچک شمرده شود.

وی با بیان اینکه کارشناسی در حیطه دین باید مورد احترام باشد مانند کارشناسان در عرصه‌های دیگر افزود: اسلام دین عقل است، در بحث بهداشت و درمان همه مراجع تقلید واکسن زدند یعنی اینکه به تخصص پزشکی و بهداشتی احترام گذاشتند و این حرف را پذیرفتند چون اسلام ناب محمدی یک دین مترقی است و با همین روش آینده دنیا را مدیریت می‌کند.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: توقع این است که در مسائل فرهنگ عمومی در فارس که سند مهندسی فرهنگی‌اش آماده و رونمایی شده است، برای اجرای سند مدیران پای کار بیایند؛ در عرصه کار فرهنگی آنچه رهبری فرمودند دنبال کردیم و جوانان پای کار آمدند و یک توقع نیز از پیران داریم که جوانان را هدایت و حمایت کنند و گاهی نیز خطاپوش باشند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه ضمن نظارت و هدایت باید از اشتباهاتی که تاثیری در فرهنگ عمومی ندارد، گذشت کرد افزود: باید همه فرهیختگان و کسانی که در مدیریت فرهنگی دستی دارند کمک کنند تا نقشه مهندسی فرهنگی اجرا شود و مدیران جوان هم از مشورت پیران و بزرگان استفاده کنند و کار را انجام دهند.

وی در پایان از تلاش‌های مدیریت اجرایی استان محمدهادی ایمانیه استاندار فارس تشکر کرد و گفت: تعامل خوبی بین مدیریت و نمایندگان استان بر پایه دانش و کارشناسی شکل گرفته است که این امر انسان را به آینده امیدوار می‌کند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: مهندسی فرهنگی فرهنگ امام جمعه شیراز آیت الله لطف الله دژکام خطبه نماز جمعه شیراز امام جمعه شیراز آیت الله دژکام مهندسی فرهنگی شهید دستغیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۴۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم

 به نقل از شهرداری قم، مجید متین‌فر در جلسه هیئت‌مدیره سازمان بهسازی، زیباسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر در خصوص پروژه تملک و تخریب مغازه‌های اطراف قبرستان نو اظهار کرد: با همکاری دادستانی در ماده ۸ بیش از ۹۰ درصد پروژه تملک و مغازه‌ها تخریب‌شده است.

وی افزود: به دلیل مشترک بودن دیوار وقفی با مغازه‌های قبرستان نو، اختلافاتی با اداره کل اوقاف به وجود آمده که تلاش مجموعه مدیریت شهری در راستای حل آن است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به پروژه ساماندهی میدان مطهری خاطرنشان کرد: در هسته مرکزی شهر قم نیاز به همکاری فعال تمام ارگان‌ها داریم و نقش آستانه مقدسه و اداره کل اوقاف در گسترش و پیشرفت و اجرای پروژه‌های مهم شهری بسیار پررنگ است.

متین‌فر در خصوص پروژه چهل اختران تصریح کرد: پروژه پارکینگ چهل اختران با ظرفیت ۱۰۰ خودرو و شبستان اجرا و تکمیل‌شده است.

وی تأمین بودجه برای پروژه‌های شهری را مورد توجه قرار داد و گفت: در سال جاری پشتیبان‌های ملکی متناسبی برای اجرای پروژه‌های اطراف حرم مطهر در نظر گرفته‌شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • لزوم همکاری بیش از پیش بانک مسکن در اجرای طرح‌های نهضت ملی
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • ضرورت انجام کارهای فرهنگی در حوزه دانش آموزی
  • ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس