Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز قم با اشاره به اینکه ملاک افضلیت انسان نسبت به دیگر مخلوقات اختیار داشتن در تکامل و رشد است، تاکید کرد: تقوا مهم ترین وسیله‌ای است که نه تنها انسان را از خطرات حفظ می‌کند بلکه در ترقی و رشد ما نقش موثری دارد.

وی ضمن تبریک میلاد حضرت زینب کبری (س) بیان کرد: پرستاری یکی از شغل‌های سخت و طاقت‌فرسا است که هر کسی قادر به انجام این تکلیف الهی و انسان دوستانه نیست؛ باید انسان عاشق، علاقه‌مند و ایثارگر باشد که به این امر مهم اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه قم با بیان اینکه نامگذاری روزهای مهم در ایران اسلامی با اعتقادات دینی گره خورده است، افزود: روز پرستار نیز مزین و همراه با ولادت حضرت زینب (س) شده است و تشکر مردم از پرستاران رعایت حال آن‌ها و افزایش آمار واکسیناسیون است که موجب افزایش روحیه پرستاران می‌شود.

وی تصریح کرد: جامعه پرستاری کشور از دولت سیزدهم انتظار دارد که با درک جایگاه کلیدی و حساس آن‌ها در نظام سلامت، مطالبات‌شان را مورد توجه قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در استان قم اضافه کرد: حضرت زینب (س) همچون مادرشان حضرت زهرا (س) در پرتوی تعالیم حیات بخش اسلام ناب به زن و نقش آن در عرصه های مختلف معنای تازه ای بخشیده‌اند ؛ به خصوص حضور فعال و تاثیرگذار این حضرت در حادثه ماندگار عاشورا بسیار مهم و درس آموز است.

وی افزود: بدون شک آنچه موجب شد که شکست نظامی لشکر اسلام در کربلا به یک پیروزی قطعی تبدیل شود، نقش موثر، تاریخ ساز و تمدن ساز حضرت زینب کبری (س) بود.

سعیدی با اشاره به اینکه زن در متن حوادث مهم جامعه قرار دارد، خاطرنشان کرد: زنان در جامعه می‌توانند با درس‌آموزی و الگوگرفتن از حماسه حضرت زینب (س) در واقعه کربلا، باعث افزایش عزت و افتخار این مقدس اسلام شوند؛ همانگونه که حضرت زینب (س) با خطبه ای که در کوفه قرائت کردند پایه های حکومت ظالمانه بنی امیه را به شدت به لرزه درآوردند.

وی انقلاب اسلامی ایران را انقلابی حسینی و زینبی دانست و گفت: از اول انقلاب زنان و بانوان ایرانی نقش مهمی را ایفا کردند؛ زنان در شروع، پیروزی، شکل‌گیری و تحقق نظام جمهوری اسلامی زحمات بسیاری کشیده‌اند. این پیروزی ها بخاطر نقش آفرینی اساسی زنان در مراحل مختلف انقلاب است.

امام جمعه قم اظهار کرد: دشمنان به خصوص صهیونیست‌ها می‌خواهند زنان را از ارزش‌ها، عفاف، پاکدامنی، جهاد و حجاب جدا کرده و به ابتذال و تباهی بکشند.

وی  با تاکید بر لزوم اتحاد مسلمانان در مبارزه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی برابر دشمنان گفت: همانطور که تجاوز و سلطه‌گری حرام است، سلطه‌پذیری هم حرام است بنابراین باید تیم مذاکره کننده ایران در مواجهه با دشمنان بدعهد این ملاک و معیار را در نظر داشته باشند.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

منبع: فارس

کلیدواژه: اسلام قم زنان انسان حضرت زینب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۴۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان

 به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت‌شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت‌شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند. به عبارتی، تعداد مردان فوت‌شده ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت‌شده ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

 منبع: مهر

دیگر خبرها

  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • تلاش فدراسیون کبدی برای ادامه همکاری با «مازندرانی»
  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • مسوولان برای رفع دغدغه های کارگران تلاش کنند
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست