Web Analytics Made Easy - Statcounter


خبرگزاری آریا-دانشمندان نوع دومی از اُمیکرون شناسایی کردند که ردیابی این نوع به دلیل ژنتیک آن دشوارتر خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از نیوز، نسل جدید که BA.2 نام دارد، تاکنون هفت بار در آفریقای جنوبی، استرالیا و کانادا مشاهده شده است.
فرانسوا بالوکس، مدیر موسسه ژنتیک کالج دانشگاه لندن اظهار کرد: BA.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 از نظر ژنتیکی با سویه اُمیکرون که اکنون BA.1 نامیده می‌شود، متفاوت و در سراسر جهان گسترش یافته است.
مهمتر از همه، این جهش مشخصه حذف ژن S را ندارد ژنی که در سویه اُمیکرون BA.1 موجب می‌شود تا به راحتی از طریق نتایج آزمایش PCR شناسایی شود (روش اصلی که این سویه بر اساس آن تاکنون ردیابی شده است).
سایت گاردین گزارش کرده است که این نتایج به این معنی است که «دو سویه ممکن است رفتار متفاوتی داشته باشند.»
وینود اسکاریا، پزشک بالینی و زیست‌شناس محاسباتی در موسسه ژنومیک و زیست‌شناسی یکپارچه (CSIR) در توییتی گفت: در حالی که این تغییر ردیابی را سخت‌تر می‌کند اما هنوز از آن نمی‌ترسیم.
دیوید استوارت، استاد زیست‌شناسی ساختاری در دانشگاه آکسفورد نیز با این موضوع موافق است.
به گزارش فایننشال تایمز، وی گفت: «فکر نمی‌کنم دلیلی وجود داشته باشد که این سویه جدید تهدیدی بیشتر از شکل اُمیکرون باشد که در حال حاضر در بریتانیا در حال گسترش است.»
استوارت افزود: «اما خیلی زود است که با قطعیت در این مورد صحبت کنیم. آزمایش‌های PCR همچنان این نوع را تشخیص می‌دهند اما ممکن است نتوانند آن را از سایرین متمایز کنند.»
به گفته اندرو رامبو، زیست‌شناس تکاملی در دانشگاه ادینبورگ، بریتانیا که جهش‌ها را بررسی کرده است، BA.2  را حامل بسیاری از جهش‌های تعیین‌کننده مانند اُمیکرون می‌داند اما این سویه ده‌ها جهش دارد که BA.1 ندارد همچنین ده‌ها جهشی که در BA.1 ظاهر شده در این سویه کاهش یافته است و مهمتر از همه، BA.2  فاقد جهش خاصی است که دانشمندان به‌عنوان راهی سریع برای ردیابی اُمیکرون استفاده ‌کردند.

پای سویه «اومیکرون» کرونا به اردن هم باز شد
پس از عربستان سعودی، امارات و کویت، وزارت بهداشت اردن نیز از ثبت اولین مورد ابتلا به سویه «اومیکرون» کرونا در این کشور خبر داد.
به گزارش العهد، یک مقام مسئول در وزارت بهداشت اردن اعلام کرد که سویه «اومیکرون» کرونا وارد این کشور شده است.
بر اساس این گزارش، این مقام اردنی اعلام کرد که اولین مورد ابتلاء به این سویه جدید از ویروس کرونا شناسایی شده است.
وی عنوان کرده است: فرد مبتلا به سویه جدید کرونا کسی است که پیشتر به یکی از کشورهای آفریقایی سفر کرده است و پس از بازگشت به اردن، ابتلای او به اومیکرون مورد تأیید قرار گرفت.
پیشتر عربستان، کویت و امارات از ثبت اولین مورد ابتلاء به اومیکرون در کشورهای خود خبر داده بودند. سازمان بهداشت جهانی شیوع سویه جدید کرونا را نگران کننده توصیف کرده است

پاداش 1500 دلاری چین به شهروندانی که ابتلا به کرونا را اعلام کنند
شهر هاربین چین با هدف مبارزه با ویروس کرونا اعلام کرد به هر شهروندی که علائم ویروس یا آزمایش مثبت خود را گزارش دهد، حدود 1570 دلار پاداش خواهد داد.
 به گزارش رسانه دولتی چین، پاداش عنوان شده به منظور تلاش این کشور برای شناسایی ویروس کرونا تا قبل از انتشار غیرقابل کنترل آن در شهر ارائه شده است.
هاربین یکی از شهرهای مستقل و بزرگ چین محسوب می‌شود که 5.2 میلیون نفر جمعیت دارد و روز سه شنبه دو مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در آن گزارش شده است
چین یکی از معدود کشورهای جهان است که استراتژی «کووید-صفر» را دنبال می‌کند که هدف از آن حذف کامل ویروس کرونا به جای سرکوب کردن گسترش بیماری است. در این گزارش همچنین قید شده که درمان ویروس کرونا در چین رایگان است، بنابراین مبلغ پاداش ارائه شده صرفا به نوعی انگیزه است تا خود شهروندان بیماری را گزارش کنند.
طبق گزارش کمیسیون ملی بهداشت چین، در روز سه شنبه 94 مورد جدید ابتلا به کووید-19 در این کشور گزارش شده که هیچ یک از آن‌ها منجر به مرگ نشده است. با این وجود 34 مورد گزارش شده جدید به افرادی مربوط می‌شود که به تازگی وارد این کشور شده‌اند. سیستم قرنطینه چین به این صورت است که افراد هنگام ورود به کشور مورد آزمایش قرار می‌گیرند و قبل از ورود به جامعه باید خود را ایزوله کنند.
علاوه بر این، هنوز هیچ موردی از ابتلا به گونه جدید ویروس کرونا تحت عنوان اومیکرون در این کشور گزارش نشده است. گفته می‌شود گونه جدید ویروس کرونا از دلتا عفونی‌تر است و هم اکنون با گذشت زمان، حضور آن در کشورهای بیشتری از جهان گزارش می‌شود. با این حال، فایزر- بیون‌تک روز گذشته از اثربخشی دوز سوم واکسن خود در برابر کرونا امیکرون خبر داده بودند.
علاوه بر این در گزارش دیگری، دانشمندان از گونه دیگری با نام غیررسمی «امیکرون لایک» یا «کرونا پنهان» خبر داده بودند که در تست‌های PCR نیز قابل شناسایی نیست. با این وجود هنوز اطلاعات رسمی دقیقی از میزان خطرناک بودن این گونه جدید عنوان نشده است

جدیدترین آمار جهانی مبتلایان، فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا
مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-19» در جهان تاکنون به 268 میلیون و 740 هزار و 703 نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و 302 هزار و 970 نفر بر اثر این بیماری تأیید شده و 241 میلیون و 855 هزار و 206 نفر از مبتلایان نیز تاکنون بهبود یافته‌اند.
 بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا همچنین با بیش از 50.5 میلیون مبتلا و بیش از 815 هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-19 قرار دارد.
هند نیز با آمار بیش از 34.6 میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-19 در برزیل هم از 22.1 میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از 616 هزار و هند با بیش از 474 هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -19 را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.
 روسیه نیز با گذشتن از آمار 286 هزار جانباخته تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است. با این حال انگلیس با ثبت رسمی 10 میلیون و 660 هزار و 981 بیمار کرونایی، رکورد مجموع مبتلایان به این بیماری را در قاره سبز دارد.
همچنین ایران با مجموع شش میلیون و 147 هزار و 872 ابتلا و 130 هزار و 524 مورد فوت ناشی از بیماری کووید-19 در رتبه نهم در بین 10 کشور دارای بیشترین آمار مبتلایان کرونا قرار گرفته است.
بر اساس آمار فوق در حال حاضر در 18 کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه، آلمان، ایران، آرژانتین، اسپانیا، ایتالیا، کلمبیا، اندونزی، مکزیک، لهستان، اوکراین و آفریقای جنوبی نیز بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.
 روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-19 که تاکنون در 222 کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

رکورد زنی آمار مبتلایان به کرونا در لهستان
وزارت بهداشت لهستان اعلام کرد در یک شبانه روز گذشته 28 هزار و 542 نفر به ویروس کرونا مبتلا و 592 نفر براثر آن جان خود را از دست دادند.
 ویروس کرونا برای چندمین بار در موج چهارم در لهستان رکورد زد.
وزارت بهداشت لهستان اعلام کرد در یک شبانه روز گذشته 28 هزار و 542 نفر به ویروس کرونا مبتلا و 592 نفر براثر آن جان خود را از دست دادند.
ویچخ آندرو شه ویچ سخنگوی وزرات بهداشت لهستان می‌گوید: لهستان در اوج ابتلاء و مرگ براثرویروس کرونا قراردارد و در موج چهارم تعداد زیادی از مرگ و میر‌ها ناشی از عدم واکسینه شدن است.
افزایش ابتلاء و مرگ؛ خودداری از واکسن؛ و تعطیلات در پیش رو به مناسبت آغاز سال میلادی باعث شده است که دولت لهستان امسال هم مقررات سخت گیرانه نسبت به برگزاری جشن‌های سال نو میلادی اجرا نماید.
باافزایش آمارروزانه ابتلاء و مرگ براثرویروس کرونا در کشورلهستان؛ وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد: تاکنون دو سوم جمعیت لهستان واکسینه نشده اند و دولت هیچ برنامه‌ای برای اجباری کردن واکسیناسیون در کشور ندارد.

اومیکرون مسری ترین گونه ویروس کرونا است
دانشمندان ژاپنی در دانشگاه کیوتو به این نتیجه رسیدند که سویه اومیکرون، بیشتر از نوع دلتا از فردی به فرد دیگر منتقل می شود.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان ژاپنی با توجه به تاکید بر مسری بودن سویه اومیکرون به این نتیجه رسیدند که نگرانی متخصصان مبنی بر اینکه شکل جدید ویروس مسری تر است، جدی می باشد.
این محققان ژاپنی، داده‌های ژنومی کروناویروس متعلق به ساکنان استان گوتنگ در شمال آفریقای جنوبی را تجزیه و تحلیل کردند. مشخص شد که سویه اومیکرون انتقال آسان‌تری دارد و در عین حال بهتر از ایمنی می‌گریزد، فرق ندارد ایمنی در فرد بر اساس واکسن ایجاد شده باشد یا کرونا. با این وجود، این جهش در بروز ناشی از سویه جدید هنوز در افزایش میزان بستری شدن در بیمارستان منعکس نشده است، که نشان می دهد اومیکرون در صورت ابتلا راحت تر از سویه کلاسیک ویروس کرونا قابل تحمل است. بلومبرگ خاطرنشان می کند که نتایج مطالعه دانشمندان ژاپنی هنوز بررسی و در مجلات علمی منتشر نشده است.
گفتنی است با توجه به شیوع گسترده سویه جدید، میزان بروز اومیکرون در آفریقای جنوبی به حدود 20000 نفر در روز افزایش یافته است. پیش از آن، با وجود اینکه تنها 26 درصد از جمعیت به طور کامل واکسینه شده بودند، تعداد مبتلایان به کووید-19 در این کشور کم بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا واکسن اروپا چین اومیکرون آفریقای جنوبی آمار مبتلایان وزارت بهداشت ویروس کرونا کووید 19 سویه جدید ا میکرون بر اساس سویه ا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۵۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت جاده‌ها / محور کندوان یکطرفه شد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سرگرد محمد احمدی افزود : این تصمیم تا زمان تخلیه بار ترافیکی این محور کوهستانی و پرتردد از سوی پلیس راه فراجا و مازندران اتخاذ و اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: چطور عوارض آزادراهی را الکترونیکی پرداخت کنیم؟

وی به کابران جاده ای توصیه کرد که قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله رعایت فاصله طولی و توجه کافی با جلو را در این محور کوهستانی و پرتردد کشور رعایت کنند تا خاطره خوبی از سفر خود و خانواده شان رقم بزنند.

به گفته وی در ۲۴ ساعت گذشته تاکنون حوادثی مبنی بر وقوع تصادفات و حوادث طبیعی در این محور گزارش نشده است.

محور کرج - چالوس جزو یکی از شبکه های ارتباطی اصلی پایتخت کشور به خطه شمال کشور استان گیلان و خطه غربی مازندران است که به علت برخورداری از مناظر طبیعی شگفت انگیز، جاذبه های تاریخی و کوتاه بودن بعد مسافت در تمامی فصول به ویژه ایام نوروز با استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران داخلی و خارجی همراه است.

محور کرج - چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که حدود ۸۰ کیلومتر مربوط کندوان حوزه شهرستان چالوس و بقیه هم جزو حوزه جغرافیایی استان البرز است.

برابر آمار به طور میانگین روزانه در نیمه دوم سال حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو در این مسیر تردد می کنند و این آمار در فصول بهار و تابستان به ۵۰ هزار تردد در روز می رسد.

کد خبر: 1229087 برچسب‌ها وضعیت راه ها

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • وضعیت جاده‌ها / محور کندوان یکطرفه شد
  • درگیری شدید دولت و مجلس بر سر گزارش‌های مرکز پژوهش‌ها
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • ماهر در ساکت کردن منتقدان؛ کای هاورتس به رکورد الکسیس سانچز رسید
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • پاسخ خبرگزاری مجلس به گزارش‌ها درباره مرکز پژوهش‌ها
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • ناتینگهام فارست در نقش رئال مادرید؛ رکورد عجیب پپ گواردیولا در آمار شوت
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت