Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@20:45:47 GMT

حضرت زینب (س) از شخصیت‌های تاریخ‌ساز در اسلام است

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۹۵۱۹۴

حضرت زینب (س) از شخصیت‌های تاریخ‌ساز در اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام علیمرادی در جشن میلاد حضرت زینب (س) در جیرفت  اظهار داشت: حضرت زینب (س) در سال ۶۱ هجری در صحنه کربلا و در قیام عاشورا مایه عزت و شرافت و کرامت و سربلندی خاندان عصمت و طهارت شد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر درس گرفتن و تاسی به سبک زندگی آن حضرت عنوان کرد: این مناسبت بزرگ ولادت حضرت زینب (س) روز پرستار نامگذاری شده که بسیار زیبا و کریمانه است چراکه این قشر، مهربان و مظهر رحمت الهی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیمرادی حضرت زینب (س) را از شخصیت‌های تاریخ‌ساز و تاثیرگذار در تاریخ اسلام دانست و افزود: برخی از شخصی‌ ها آنچنان سعه وجودی و ظرفیت وجودی آنها گسترده است که به زمان و مکان محدود نمی‌شوند و در آن مقطعی که خداوند به آنها حیات داده است، خدماتی دارند که این خدمات و برکات در همه حیات بشری تا قیامت تاثیرگذار است.

وی تصریح کرد: حضرت زینب (س) از شخصیت‌هایی است که خدمات و برکات وجودی ایشان و نقش عظیمی که در ماجرای کربلا و روز عاشورا و نقش تاریخ‌سازی که ایفا کرد و به بهترین وجه ماموریت خود را انجام داد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش مهم زنان در اسلام و در زمان ائمه اطهار (ع) اظهار کرد: در زمان قیام امام حسین (ع)، نقش حضرت زینب (س) برجسته است و نقش ایشان این بود که برادر خود را برای شهادت، جانبازی در راه حق در صحنه عاشورا تجهیز و آماده کند و صحنه‌ای شود که جلوه‌گر همه ارزش‌های الهی است.

علیمرادی ادامه داد: زینب (س) در میدان کارزار نبود اما پشتیبان عاطفی و معنوی برادر خود بود و در آن روز حساس تاریخ‌ساز به زیبا ترین وجه ماموریت خود را انجام می‌دهد و زنان ما در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز به تأسی از حضرت زینب (س) وارد صحنه دفاع از اسلام شدند.

وی خاطرنشان کرد: در تاریخ بشر و اسلام شخصیت‌های تاریخ‌ساز و تاثیرگذاری از میان زنان بوده‌اند و یکی از این زنان، حضرت زینب (س) است.

انتهای پیام/۲۶۵۵/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: حضرت زینب س نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری علیمرادی حضرت زینب تاریخ ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۵۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه در مجامع بین المللی علیه صهیونیست کودک کش غاصب، وحدت رویه ملی و جهانی شکل گرفته است، گفت: زوال شکست پذیری رژیم منحوس صهیونیستی در مجامع بین المللی نزدیک شده و به زودی نابود خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آیت الله رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت با گرامیداشت هفته کار و کارگر و نشست صمیمی کارگران با رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: ۱۴ میلیون کارگر در کشور در حال فعالیت بوده که به احتساب خانواده‌های آنان حدود نیمی از جمعیت کشور را جامعه کارگری تشکیل داده است.


وی با بیان اینکه زندگی مردم با تولیدات کارگران عجین است افزود: ارمغان تولید برای کشور ثروت است وثروت نیز رفاه به بار می‌آورد بنابراین توجه به رفاه، آسایش و آرامش جامعه کارگری لازم و ضروری است.


امام‌جمعه رشت با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مطهری و ایام بزرگداشت مقام معلم تصریح کرد: دورنگری در آثار علامه شهیدمطهری در تاریخ مشهود است چرا که شهیدمطهری از عالمان برجسته تاریخ ایران و اسلام شناسی زبده‌ای بود که هنوز اندیشه‌های او می‌تواند پاسخگوی شبهات روز باشد.


به گفته فلاحتی اگر کسی یک دوره آثار شهیدمطهری را مطالعه کندمی‌تواند اسلام شناس شده و توانایی پاسخگویی به شبهات روز را بدست بیاورد
وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به پاکستان گفت: بدخواهان درصدد بودند تا به خاطر جرایم گروهک‌ها مرز‌های ایران و پاکستان ملتهب باشد لذا عمده هدف سفر رئیس جمهور ایران رفع این التهابات ۲ کشور بوده که تفاهم نامه‌هایی دراین زمینه صورت گرفت.


امام‌جمعه رشت با تاکید بر اینکه در مجامع بین المللی علیه صهیونیست کودک کش غاصب، وحدت رویه ملی و جهانی شکل گرفته است، افزود: زوال شکست پذیری رژیم منحوس صهیونیستی در مجامع بین المللی نزدیک شده و به زودی نابود خواهد شد، لذا به زودی شاهد شاهد نابودی رژیم منحوس صهیونیستی در جغرافیای تاریخ اسلام خواهیم بود

دیگر خبرها

  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • ترورهای حسن صباح و پیروانش هدفمند بود / سریال حشاشین با واقعیت بیگانه است
  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • کارگران نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارند
  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست