Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اسفراین حجت الاسلام سید محمد موسوی در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضورنمازگزاران و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی درمیعادگاه عاشقان الله مسجد اعظم امام خمینی(ره) شهرستان برگزار شد پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی با تبریک پنجم جمادی الاولی روز ولادت با سعادت بانوی قهرمان کربلا زینب کبری(س) و روز پرستار اظهارکرد: زینب کبری (س) پیام آور کربلا، پیام عاشورا که قیام علیه ظلم و حکومت یزید بود به خوبی این پیام را به جامعه بشریت منتقل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: ایثار و مقاومت زینب کبری باید الگوی امروز زنان جامعه اسلامی و به ویژه زنان ایرانی باشد. 

خطیب جمعه اسفراین در ادامه پرستاری را نیز شغل بسیار شریفی دانست و افزود: پرستاری شغل بسیار شریفی است که در کنار درد و آه و بیماری، بهبودی و شفاء و رحمت و بردباری می آورد و شغلی است که با مهر و محبت زائیده شده و با سلامتی و بهروزی قرین گشته است. 

حجت الاسلام موسوی با بیان عظمت حرکت حضرت زینب (س) در پرستاری از اسلام خطاب به پرستاران گفت: حضرت زینب (س) از اسلام و دین پرستاری کرد و امروز شما این اخلاق و رفتار را از آن حضرت آموخته اید، لذا اگر می بینیم پرستاران از خودگذشتگی و ایثار دارند، این از آموزه های اسلام و حضرت زینب (س) است .   

وی با اشاره به اینکه در مکتب شیعه خانه سالمندان جایگاهی ندارد، تصریح کرد: پرستاری و نگهداری از پدر و مادر هم در حکم پرستاری است. 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسفراین در بخش دیگری از سخنانش به پتانسیل های شهرستان در حوزه کشاورزی، صنایع و دانشگاهی اشاره کرد و افزود: صنایع فاخر و تحصیل بیش از ۳ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی اسفراین یک ظرفیت و پتانسیل است که بایستی از آن در جهت توسعه و آبادانی شهرستان به خوبی استفاده کرد. 

وی تولید یک چهارم گندم استان، قطب تولید پسته استان، رتبه نخست در تولید عسل و پرورش دام های سبک و سنگین را از استعدادهای ویژه حوزه کشاورزی و دامپروری شهرستان بیان کرد. 

امام جمعه اسفراین در پایان از تمامی شهروندان خواست در مراودات اجتماعی خود سعه صدر خود را بالا ببرند و با گذشت نسبت به یکدیگر مسائل و مشکلات اجتماعی را حل و فصل کنند.

انتهای‌پیام/د

منبع: فارس

کلیدواژه: اسلام زنان امام خمینی جامعه اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۵۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد

احمد وحیدی در حاشیه بازدید از غرفه استان سیستان و بلوچستان در نمایشگاه ایران اکسپو با اشاره به ظرفیت معادن استان اظهار داشت: معادن بی‌نظیر استان سیستان و بلوچستان از جمله معدن جانجا می‌تواند یکی از مهمترین عوامل توسعه این استان باشد.

وی تاکید کرد: ظرفیت حوزه شیلات استان بی‌نظیر است و ما بیشترین حجم صید و صیادی را در شهرستان‌های کنارک و چابهار استان سیستان و بلوچستان داریم.

وزیر کشور تصریح کرد: اقدامات مناسبی در زمینه تولید در حوزه‌های مختلف از جمله نهاده‌های دامی در استان سیستان و بلوچستان انجام شده است.

وی به ظرفیت میوه‌های گرمسیری در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: در زمینه تولیدات خرما می‌توان به صورت ویژه در این منطقه از کشور اقدام کرد، همچنین در زمینه تولید میوه‌های گرمسیری نیز باید اقدامات موثرتری صورت بگیرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • دستگیری سارق سابقه‌دار کابل‌های مخابراتی در اسفراین
  • سارق سابقه‌دار کابل‌های مخابراتی در اسفراین دستگیر شد
  • پتانسیل ایران در استخراج رمزارز از گاز فلر
  • تریاک از معده قاچاقچی در اسفراین کشف شد
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • سارقان مشاعات ساختمانی در اسفراین دستگیر شدند
  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران
  • اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد