Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، خیرالله خادمی که وزیر راه و شهرسازی را در سفر به لرستان همراهی می‌کند، ظهر جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید از راه آهن درود- خرم آباد گفت: این مسیر ریلی بخشی از طرح ریلی دورود-خرم آباد- اندیمشک و دورود- بروجرد- ملایر به طول ۳۹۴ کیلومتر است. راه آهن دورود- خرم آباد به طول ۱۱۴ کیلومتر با هدف توسعه اقتصادی و پیشرفت منطقه با اتصال مرکز استان به راه آهن سراسری احداث می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: این مسیر ریلی موجب افزایش ظرفیت خط آهن سراسری جنوب و رفع تنگناهای خط آهن قدیم می‌شود و با این اتصال بروجرد، به راه آهن غرب کشور نیز متصل می‌شود.

خادمی با اشاره به دشواری عملیات اجرایی در این مسیر ریلی اظهار داشت: بیش از ۳۵ درصد از مسیر راه آهن دورود- خرم آباد را پل و تونل تشکیل می‌دهد و از این جهت یکی از فنی‌ترین و در عین حال سخت‌ترین عملیات اجرایی در بین راه آهن‌های در حال ساخت کشور را داراست.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از تأمین بخشی از اعتبار مورد نیاز این پروژه در سفر رئیس جمهور به استان لرستان خبر داد و افزود: با تأمین اعتبار عملیات اجرایی این پروژه مجدداً آغاز شده و با برنامه زمان بندی شده ظرف مدت ۳ سال تکمیل خواهد شد. اعتبار مورد نیاز برای اتمام این طرح ۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است.

۱۸۰ کیلومتر بزرگراه در دست اجرا است

وی سرعت طرح برای قطارهای مسافری را حداکثر ۱۶۰ کیلومتر و باری را ۱۲۰ کیلومتر در ساعت اعلام کرد و گفت: ترافیک پیش بینی شده در سال اول بهره برداری ۳ میلیون تن در بخش باری و یک میلیون نفر در بخش مسافری است و پیش بینی ترافیک در سال بیستم بهره برداری ۱۲ تن در بخش باری و ۳ میلیون نفر در بخش مسافری است.

خادمی در ادامه این سفر از بازدید پروژه‌های بزرگراهی استان لرستان خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر ۴۸۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در استان موجود است که ۲۷۰ کیلومتر آن تکمیل و زیر عبور قرار دارد و ۱۸۰ کیلومتر آن در دست اجرا است.

وی از قول مساعد وزیر راه و شهرسازی برای تأمین اعتبار مورد نیاز اتمام بزرگراه‌های در دست ساخت خبر داد و گفت: با تأمین اعتبار مورد نیاز کل محورهای ورودی و خروجی از استان لرستان تا پایان دولت سیزدهم به صورت چهارخطه در دسترس هموطنان قرار می‌گیرد.

خادمی بازدید از محور پلدختر- خرم آباد را بخش دیگری از برنامه این سفر اعلام کرد و بیان داشت: این محور در سیل سال ۱۳۹۸ تخریب شد که در حال حاضر عملیات اجرایی برای احداث مسیر جدید و بهسازی بخش‌های موجود در حال انجام است که بنا شد از محل ماده ۵۶ قانون اساسی تأمین اعتبار صورت گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از تاکید وزیر راه و شهرسازی بر تسریع در عملیات اجرایی آزادراه خرم آباد- بروجرد- اراک خبر داد و اظهار داشت: حدفاصل خرم آباد تا بروجرد در حال حاضر مورد بهره برداری قرار گرفته است و در این بازدید مقرر شد با تأمین اعتبار لازم و تسریع در عملیات اجرایی حدفاصل بروجرد اراک نیز تا پایان دولت سیزدهم به عنوان بخشی از کریدور تهران- بندر امام خمینی آماده بهره برداری شود.

کد خبر 5372204

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی خرم آباد بوشهر ویروس کرونا آمار کرونا روز دانشجو خطبه های نماز جمعه کرمانشاه روز پرستار سانحه تصادف گرگان عکس استانها مطالبات مردم لرستان از دولت خرم آباد آلودگی هوا وزیر راه و شهرسازی اعتبار مورد نیاز عملیات اجرایی تأمین اعتبار بهره برداری خرم آباد راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۵۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام اجرای طراحی طرح فیبرنوری در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، بهنام امانی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و جلسات متعددی که با شهرداری شهرکرد برگزار شد، مرحله طراحی و اجرای نقشه مسیر فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها در شهرکرد به اتمام رسید و این طرح در فاز پنج اجرا می‌شود.
سرپرست اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرستان شهرکرد گفت: با برنامه‌ریزی به عمل آمده و در مرحله اول شهرکرد به پنج منطقه تقسیم و برای حفاری مجوز‌های جداگانه دریافت می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۵۰ کیلومتر حفاری برای اجرای طرح FTTH در شهرکرد در نظر گرفته شده است که در مرحله اول شروع عملیات عمرانی با حفاری ۳۰ کیلومتر از مسیر طرح در منطقه منظریه و قسمتی از خیابان ملت غربی شهرکرد و با رعایت قواعد حفاری و با دستگاه ترینچر انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • تامین اعتبار مطالعات چهار پروژه شیلات استان اردبیل
  • اتمام اجرای طراحی طرح فیبرنوری در شهرکرد
  • چهار روز تا مرحله دوم انتخابات مجلس در خرم آباد
  • بررسی مطالبات مردم احمد آباد اردکان
  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان
  • ترافیک پرحجم اما روان است
  • بزرگراه شهید خرازی بازگشایی شد
  • رقابت چالشی کاندیداها در میدان مناظره‌ها
  • ممنوعیت تردد در بزرگراه خرازی غرب تهران