Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهری رضوی با تبریک زادروز فرخنده حضرت زینب کبری (س) اظهار داشت: حضرت زینب (س) زن را از حاشیه به متن تاریخ آورد و تا پیش از وجود آن حضرت هیچ زنی در تاریخ سازنده تاریخ نبود و این بانوی بزرگوار، به صورت یک خانم مردآفرین، قهرمان سازنده تاریخ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: در کربلا پیروزی شمشیر بر خون صورت گرفت و شمشیر ظلم و کفر بر خون که حق بود، پیروز شد اما زینب کبری (س) این خون ریخته شده را بر شمشیر آخته و برکشیده ظلم پیروز کرد. با زن سالاری در خانه، زن از حاشیه بیرون نمی‌آید و برای اینکه یک زن سازنده و مستقل باشد باید پیرو حضرت زینب (س) باشد.

وی یکی از فلسفه‌های حجاب را نیز همین موضوع دانست و افزود: یکی از فواید حجاب زن این است که زن در حاشیه واقع نشود، در رهگذر شهوت ها قرار نگیرد و به عنوان جذب کننده شهوت مردان مطرح نشود، بلکه به عنوان انسان برجسته، قوی و تاریخ ساز به متن تاریخ بیاید.

علم‌الهدی افزود: حضرت زینب (س) در عین اینکه تاریخ ساز بود، در گرماگرم فعالیت های مردآفرینی، جهادی و تبلیغاتی، مسوولیت عشق و عاطفه خود را نیز فراموش نکرد و در دل مبارزه، این مسوولیت را اجرا کرد که مظهر اجرای این مسوولیت پرستاری از بیمار در خیمه آتش‌گرفته بود. پرستاری شغل و حرفه نیست، پرستار فرشته‌ای است که بر بالین بیمار به صورت فریادرس ظاهر می‌شود و مظهر عشق و عاطفه انسانی است، در زمان شیوع کرونا به خوبی مقدس بودن شغل پرستاران به تصویر کشیده شد.

امام جمعه مشهد افزود: دفاع از یک نظام و کشور ضامن امنیت است و پرستار ضامن صحت و سلامت است و ما افتخار می‌کنیم به رزمندگی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس برای امنیت کشور، که رشادتها داشتند و در ۲ سال اخیر نیز دفاع مقدسی در عرصه سلامتی صورت گرفت.

علم‌الهدی اضافه کرد: با شیوع ویروس کرونا در ۲ سال گذشته، پرستاران و پزشکان به عنوان قهرمانان دفاع مقدس تا مرز شهادت ایثارگری کردند. بزرگترین خاصیت زینبی بودن در قشر پرستار است، سلامتی مردم مساله اول است، مشکلات اقتصادی و معیشتی وجود دارد اما سلامت و حفظ جان مردم اولویت اول در فعالیت های جهادی مسوولان است.

امام جمعه مشهد همچنین گفت: طبق موازین اسلام، وظیفه ما در برابر دشمنانی که هدفمند، با اهداف سیاسی و غیره دشمنی می‌ورزند، مسالمت‌جویی است، که طبق روایتی از امام علی (ع) این اقدام منجر به افزایش طرفداران می‌شود. برخورد با دشمنان خدا و دشمنی که با مسالمت قابل اصلاح نیست، نیازمند مقابله است.

ضرورت کاهش آلایندگی نیروگاه توس برای رفع آلودگی هوای مشهد

امام جمعه مشهد گفت: مسوولان شهری و استانی برای رفع آلودگی هوا در مشهد باید تدبیری جدی و موثر به کار بندند که رساندن گاز به نیروگاه توس و حذف مازوت برای کاهش آلودگی هوای مرکز استان خراسان رضوی ضروری به نظر می‌رسد.

علم‌الهدی افزود: تشکیلات نظامی، پزشکی، درمانی ما تشکیلات جوابگو در برابر همه نارسایی های جسمی و جان انسانهاست اما برخی حوادث و مشکلات جان مردم را تهدید می کند که هوای ناسالم از جمله آنها است. مسوولان باید برای حل این مشکل ورود جدی داشته باشند، مشهد شهری است که در مسیر و معبر باد شمالی قرار دارد و هر چقدر هم که وسائل موتوری و خودروی در این شهر تردد داشته باشند، نباید مشکل چندانی ایجاد شود. در مسیر شمال و باد شمال، نیروگاه توس وجود دارد که به جای گاز، از سوخت مازوت استفاده می‌کند و دود مازوت این نیروگاه توسط باد به شهر می‌رسد.

علم‌الهدی ادامه داد: رساندن گاز به نیروگاه توس ضروری و واجب است تا دیگر مازوت مصرف نکند و این آلودگی از بین برود، در مشهد کمبود گاز نداریم و خیلی از استانهای دیگر از گاز مشهد استفاده می‌کنند، در کنار همه مصارف گازی، مصرف این نیروگاه را نیز باید اضافه کرد.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: مدیران شهری و استانی روی این مساله تمرکز کرده و برای رفع آن اقدام کنند تا این مشکل به سادگی برطرف شود و صاحبان صنایع و صاحبان خودرو نیز مراقبت لازم را داشته‌ باشند آلودگی هوا حرکت ضدسلامتی است و باید به زودی حل شود.

نیروگاه حرارتی توس در کیلومتر ۱۲ جاده مشهد - چناران در سال ۱۳۶۴ تاسیس شده است، این نیروگاه از نوع حرارتی با ظرفیت تولید ۶۰۰ مگاوات و دارای چهار واحد بخار ۱۵۰ مگاواتی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: احمد علم الهدی حجاب امام جمعه مشهد نیروگاه توس علم الهدی حضرت زینب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۶۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است

‌به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والسلمین " الله‌نور کریمی‌تبار شامگاه دوشنبه شب در یادواره سنگر سازان بی سنگر در شهرستان دهلران با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا، بیان کرد: شهدای جهاد سازندگی جزو شهدایی هستند که در جامعه ما گمنام مانده‌اند، آنان به ندای امام راحل لبیک گفتند و برای ساختن کشور، جهاد سازندگی را تشکیل دادند و در آباد کردن روستاها در عرصه‌های مختلف، نام خود را جاودانه کردند و همین‌ها با آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه شدند و عنوان مقدس سنگرسازان بی‌سنگر را به خود اختصاص دادند.

امام جمعه ایلام یادآور شد: ایجاد، سنگر و خاک‌ریز و جاده‌های مواصلاتی جزو سخت‌ترین کارهای رزمندگان در دوران دفاع مقدس بود، سنگرسازان بی‌سنگر بهترین هدف برای تانک، خمپاره و هواپیماهای دشمن بودند، دنبال راه‌سازی، پل‌سازی و سخت‌تر از آن، ایجاد خاک‌ریز در حین عملیات زیر گلوله‌های گوناگون دشمن بودند، این مردان شجاع برای خاک‌ریز زدن با آن شرایط، یک حائل دفاعی ایجاب می‌کردند که رزمندگان اسلام، بتوانند در سینه‌ی این خاک، جانشان را سالم نگه‌دارند.

وی تصریح کرد: ایثار، از خود گذشتگی، عشق و فداکاری در آن‌جا نمایان می‌شد و سنگرسازان بی سنگر، این گونه در مقابل دشمن ایستادند تا جان‌پناهی برای رزمندگان ایجاد کنند، بیان این شجاعت، ایثار و از خود گذشتگی، فوق‌العاده سخت است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: شهدای جهاد سازندگی، نقش بی بدیلی در دفاع مقدس و سازندگی کشور داشتند، تلفیقی از ایثار، شجاعت، حماسه و دانش به‌هم آمیخت تا نقش سنگرسازان بی‌سنگر در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ماندگار شود و این از فضل خداست که این انسان را در چنین جایگاهی قرار می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار افزود: افتخار امروز جمهوری اسلامی این است که در برابر دنیا می ایستد و عملیات غرورآفرین وعده صادق را انجام می‌دهد و آمریکا، اسرائیل، انگلیس، فرانسه و آلمان به‌رغم رجز خوانی، جرأت نمی کننکوچک‌ترین عکس‌العملی در برابر اقتدار ایران اسلامی داشته باشند، امروز در دانشگاه‌های آمریکا، می‌بینیم دانشجو و اساتید، در برابر نسل کشی مسلمانان غزه تظاهرات می کنند و بی‌رحمانه مورد تهاجم پلیس این کشور قرار می‌گیرند.‌

وی گفت: دشمان، در برابر غرش موشک‌های جمهوری اسلامی دست تسلیم بالا برده‌اند و درخواست رئیس جمهور آمریکا از سران اسرائیل این است که هیچ عکس‌العملی نشان ندهید و این از برکات و ثمره خون شهدا است.

کد خبر 6092660

دیگر خبرها

  • روز کارگر ۱۴۰۳ چه روزی است؟ / تاریخ دقیق روز کارگر در سال ۱۴۰۳
  • روز پسر ۱۴۰۳ چه روزی است؟ / روز پسر ۱۴۰۳ کی است؟
  • کتاب «تعالیم اسلام» به قلم علامه طباطبایی به چاپ یازدهم رسید
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • روز مادر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • سه تاریخی که خواب را از امباپه گرفته‌اند
  • روز پسر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی