Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-02@02:25:45 GMT

رئیسی: احیای صنایع نیمه تعطیل اولویت است

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۹۶۳۶۹

رئیسی: احیای صنایع نیمه تعطیل اولویت است

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر امروز جمعه در جمع اقشار مختلف مردم لرستان ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار داشت: ان شاء الله خداوند متعال به همه ما توفیق معرفت نسبت به جایگاه حضرت زینب (س) و توفیق پیروی از ایشان را عنایت کند.

وی با بیان اینکه توفیق است که در جمع فرهیختگان و نمایندگان اقشار مختلف مردم لرستان باشم، تصریح کرد: استفاده کردیم از فرمایشات آقایان، نماینده ولی فقیه در لرستان، نماینده مردم لرستان در مجلس هبرگان و نمایندگان اقشار مردم؛ اگر فرصت بود حتماً از محضر دیگر عزیزان هم می‌توانستیم بهره ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور کشورمان افزود: برای من این بسیار دلنشین بود که در اجتماعات مردمی حضور پیدا کنم و از نزدیک عرض سلام و ادب داشته باشم خدمت مردم لرستان، شرایط کرونایی این‌طور ایجاب کرد که در مجلس محدودی در خدمت مردم باشیم.

حجت الاسلام رئیسی تاکید کرد: مردم لرستان مردمی متدین، مخلص، ولایتمدار و مقاوم هستند که در هشت سال جنگ حقیقتاً پشتوانه عظیم برای جبهه و رزمندگان اسلام بودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با مشکل آب گفت: سخن از مدیریت آب است، باید آب را مدیریت کرد که هم به صنایع هم به کشاورزی و هم به شرب برسد.

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه آقایان اشاره کردند به سدها به ویژه سد «معشوره»، خطاب به استاندار لرستان تصریح کرد: کار این سد را حتماً و سریعاً آغاز کنید؛ چون مطالعات انجام شده و ضرورت آن تشخیص داده شده است.

حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه ممکن است بودجه را امسال و سال دیگر کامل نتوان داد، اما سد معشوره را در بودجه سنواتی می‌گذاریم؛ افزود: نباید مدیریت آب به گونه‌ای باشد که هم در تر سالی ناراحت باشیم هم خشکسالی، نباید نعمت الهی را به سیل تبدیل کنیم، این نعمت الهی باید در خدمت تولیدات استان قرار بگیرد.

وی یادآور شد: آغاز کار سد «معشوره» را جزو مصوبات سفر گذاشته‌ایم.

رئیس جمهور کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع صنعت سنگ‌های لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: باید نسبت به این معادن و ذخایر ارزشمند مطالعات جدی در پژوهشکده‌ها داشته باشیم چراکه این ظرفیت یک امکان بسیار عالی است.

حجت الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: برخی کشورها به نام همین صنعت و صادرات سنگ شناخته می‌شوند، چرا در کشور ما خام فروشی شود؟ در این رابطه باید پژوهشکده خاصی داشته باشیم و بتوانیم در این رابطه یک افزایش بهره روی داشته باشیم که وضعیت به شکل امروز نباشد.

وی با بیان اینکه از دیگر مسائل مهم مسئله صنایع نیمه تعطیل لرستان است، تصریح کرد: نمی‌شود از یک طرف بیکاری داشته باشیم و از طرف دیگر صنایع نیمه تعطیل باشد؛ اولویت ما در لرستان راه اندازی صنایع نیمه تعطیل خواهد بود؛ مثل صنعتی که امروز سر زدیم و می‌توانست با ظرفیت چند برابری کار کند.

رئیس جمهور کشورمان در خصوص ظرفیت‌های گردشگری لرستان نیز گفت: لرستان زمینه بسیار خوبی در حوزه گردشگری دارد، خداوند متعال این زمینه را داده و باید خوب بهره برداری کنیم؛ سرمایه گذاری ها در این حوزه به مرور زمان باید انجام شود تا لرستان به عنوان قطب گردشگری مطرح شود.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه مسئله کشاورزی لرستان در نوع گلخانه‌ای آن جزو مصوبات سفر است که هم مسئله مصرف آب را می‌تواند مدیریت کند و هم توسعه آن بسیار برای کشاورزی ما به ویژه در لرستان مؤثر است، گفت: راه اندازی صنایع تبدیلی حوزه کشاورزی فقط مربوط به لرستان نیست، در اکثر استان‌ها باید داشته باشیم.

وی یادآور شد: در این حوزه داریم قراردادهایی را می‌بندیم که چون هنوز نهایی نشده عرض نمی‌کنم؛ اما باید بتوانیم صنایع تبدیلی را در استان‌های مختلف به ویژه لرستان داشته باشیم.

رئیس جمهور کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسئله مهم، مسئله اشتغال لرستان است؛ گفت: بیکاری در لرستان بنده را به عنوان یک طلبه و مسئول بسیار رنج می‌دهد؛ وضعی بیکاری استان‌ها از جمله لرستان که امکانات مناسب دارند و بیکاری آنها بالا است، بسیار ما را رنج می‌دهد.

حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه باید وضعیت اشتغال را متحول کنیم، افزود: مسئولان در استان‌ها باید نشست‌هایی با سرمایه گذاران و کارآفرینان برگزار کنند؛ کارهای کوتاه، میان و بلند مدت باید انجام شود، به آقای استاندار هم توصیه کردم سریع اقدام کنند چراکه امروز با صحنه‌هایی مواجه شدم که من متوجه شدم باید مسئله حل بیکاری در لرستان را سریع دنبال کنیم.

وی یادآور شد: برخی اموری که می‌تواند به صورت کوتاه مدت انجام شود حتماً باید انجام شود تا از مهاجرت جوانان و خانواده‌ها جلوگیری شود.

رئیس جمهور کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل مدیریتی پرداخت و اظهار داشت: هرکس که کارآمدی دارد باید از او استفاده شود، دلدادگی به انقلاب و نظام امر مهمی است؛ اما بانیان وضع موجود را نباید استفاده کرد؛ در این رابطه به استاندار و مدیران توصیه کرده‌ام و بعد از نماز هم در جلسه شورای اداری مجدداً توصیه‌های لازم را می‌کنم.

رئیسی با اشاره به اینکه وضعیت قلعه فلک الافلاک گفت: بحث ثبت جهانی این اثر تاریخی مقدماتی دارد و اطراف آن باید آزاد شود، بخشی از بودجه آن اختصاص یافته و بخش دیگری هم اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه برای انجام کارها حتماً استاندار باید پشتیبانی شود، یک پشتیبانی مربوط به شما مردم است و یک پشتیبانی مربوط به دولت است، تصریح کرد: به طور خاص از استاندار لرستان پشتیبانی می‌کنم که بتوانند کار را انجام دهند./مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: لرستان رئیسی بخش دیگری از سخنان خود رئیس جمهور کشورمان حجت الاسلام رئیسی صنایع نیمه تعطیل داشته باشیم مردم لرستان انجام شود استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۶۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار

محمد آئینی ظهر امروز در همایش گرامیداشت روز شورا‌های اسلامی با محوریت مشارکت در بازآفرینی شهری در شهر گلستان، با بیان اینکه طرح بازآفرینی شهری مسئله‌ای فانتزی نیست، اظهار داشت: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور وجود دارد که جزو بنا‌های ناپایدار و بافت فرسوده است و هیچ سازه‌ای ندارند.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه ۲۲۴ هزار بنای ناپایدار در استان تهران وجود دارد، افزود: در استان تهران با توجه به اهمیت رسیدگی به بافت فرسوده و رعایت ایمنی مسئولین باید نگران فرسودگی بنا‌ها و خانه‌های نا ایمن باشند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه در حین وقوع زلزله خانه‌های نا ایمن تخریب و فاجعه به وجود می‌آید تصریح کرد: بر این اساس در حال حاضر ۱۰ میلیون نفر از جمعیت شهری در کشور در معرض خطر قرار دارند.

آئینی با انتقاد از عدم احیای بافت‌های فرسوده و معابر تنگ در برخی شهر‌های کشور گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده توسط دولت انجام نمی‌شود و باید سرمایه‌گذاران و مردم در این مهم مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه بهترین خدمت مسئولین حفظ جان مردم است گفت: مدیران و مسئولین مردم را برای ساخت واحد‌های مسکونی ایمن تشویق کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رئیس‌جمهور دستور تشویق مردم به احیای بافت فرسوده را داده است، عنوان کرد: ایجاد بسته‌های تشویقی توسط شهرداری‌ها می‌تواند خانه‌های نا ایمن و فرسوده را احیا کند و هر بنای فرسوده که در کشور تخریب می‌شود به تعداد واحد‌های مسکونی ایمن افزوده می‌شود.

وی با اشاره به عدم آگاهی ۷۰ درصد مردم در احیای بافت‌های فرسوده، تصریح کرد: مردم در احیا و نوسازی بافت فرسوده حق دارند حداقل از ۵۰ درصد تخفیف‌ها بهره‌مند شوند و تخفیف‌ها باید تا ۱۰۰ درصد نیز عملیاتی شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه ۹۲ درصد پروانه‌های ساخت احیای بافت فرسوده در شهر تهران و فقط ۸ درصد در شهرستان‌های استان تهران صادر شده است، گفت: پروانه‌های ساخت باید ظرف حداکثر ۳ ماه برای مردم صادر شود.

شهرداری‌ها به دنبال درآمدزایی در بافت فرسوده نباشند

در ادامه میرمحمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با تأکید بر نقش مؤثر شورا‌ها در توسعه شهر‌ها اظهار داشت: بخشودگی و تخفیف عوارض یکی از مسائلی است که شورا می‌تواند مردم را با تخفیف مناسب در توسعه شهر و احیای بافت فرسوده به میدان آورد.

وی با تأکید بر اقتصادی بودن احیای بافت فرسوده برای مردم توسط شهرداری‌ها افزود: شهرداری‌ها نباید به دنبال درآمدزایی از بافت‌های فرسوده باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: شورا‌های اسلامی شهر‌ها در اجرای طرح بازآفرینی شهری تلاش مضاعفی داشته باشند.

غراوی در پایان با تأکید بر ایجاد زیرساخت‌ها در بافت‌های فرسوده استان تهران خاطرنشان کرد: توسعه سرانه‌های عمومی در کنار اجرای طرح بازآفرینی شهری بسیار حائز اهمیت است.

دیگر خبرها

  • عزم جدی برای فعال شدن واحدهای تعطیل/لزوم تامین امنیت شغلی کارگران
  • احیای بخشی از تالاب بین المللی هامون و شور وصف ناپذیر مردم سیستان
  • بهره برداری از قطار اردبیل- میانه در نیمه اول سال جاری
  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • دیدار فرمانده سپاه لرستان با جامعه کارگری
  • احیای کامل پیر امریک اوبامیانگ و رویای قهرمانی در لیگ اروپا
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود