Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه از عزم دولت برای تأمین اعتبار و تکمیل فاز دوم سامانه گرمسیری به عنوان بزرگترین طرح توسعه‌ای منابع آب و خاک کشور خبر داد و گفت : با اهتمام ویژه دولت و تأمین اعتبار صورت گرفته تا پایان سال ١۴٠١ شاهد تکمیل و بهره‌برداری کامل از سامانه گرمسیری خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : این طرح بزرگ رونق، شکوفایی اقتصادی و جهشی چشمگیر را در منطقه ایجاد خواهد کرد که افزایش ٣۵٠ هزار تنی تولید محصولات کشاورزی در اراضی تحت پوشش این سامانه در کرمانشاه مصداق بارز این رشد است که اشتغال پایدار را نیز به همراه دارد.

مقام ارشد استان به برگزاری نشست تأمین اعتبار این پروژه با حضور معاون اول رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: ١۵ روز پیش برای پیگیری روند تکمیل این طرح که تاکنون ١٠٠ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری داشته است؛ با دکتر مخبر جلسه‌ای برگزار شد و مقرر شد که سازمان برنامه و بودجه اعتبار لازم را از طریق تهاتر تامین نماید.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه یکی از خواسته‌ها و مطالبات استان و مردم پاوه بهره مندی از مزایای این طرح توسعه‌ای و عمرانی است؛ افزود: ثبت جهانی اورامانات فرصتی مناسب برای استفاده از ظرفیت‌های ویژه گردشگری منطقه و سد‌های سامانه گرمسیری است که امروز این درخواست نیز مطرح شد.

بازوند با تأکید بر اینکه شعاع اثربخشی طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای باید شامل مناطق اجرای پروژه شود؛ گفت: برای پاوه ١٠ میلیون مترمکعب تخصیص آب گرفته ایم و انتظار داریم که این تخصیص صرفاً به سد داریان محدود نشود و با تشخیص استانی امکان استفاده از این منابع آب برای حوزه‌های باغداری و کشاورزی بر اساس اولویت‌ها فراهم شود.

استاندار کرمانشاه اجرای طرح‌های آبزی پروری در سد‌های سامانه‌های گرمسیری را از دیگر طرح‌های درخواستی استان برای رونق منطقه ذکر کرد و گفت: هماهنگی‌های لازم با شرکت توسعه منابع آب و نیروی کشور، محیط زیست و شیلات انجام شده و با تحقق این مهم در سد هیروی و داریان زمینه اشتغالزایی و افزایش درآمد سرانه مردم نیز ایجاد می‌شود.

او افزود: با تکمیل مابقی طرح عظیم سامانه گرمسیری ٩ هزار هکتار دیگر از اراضی کشاورزی در حد فاصل قصرشیرین تا نفت شهر و سومار آبی می‌شود و این طرح عمرانی و توسعه‌ای که قطعا یکی از پروژه‌های عظیم نظام جمهوری اسلامی و هدیه به مردم غرب کشور است توسعه و اشتغال را در چند استان ایجاد می‌کند.

بازوند افزود: برای طرح تونل نوسود و انجام عملیات تکمیلی در سد هیروی، شفت زمکان، تونل دسترسی کردی قاسمان، زمکان، مره خیل، هیروی و لیله برآورد ٣٣٠ میلیارد تومان شده است که دولت در این زمینه با اهتمام ویژه وارد شده و موضوع تخصیص بودجه بین دستگاه‌ها و سازمان برنامه و بودجه حل شده است که بر اساس زمانبندی تا پایان ١۴۰۱ طرح سامانه گرمسیری تکمیل می‌شود .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه پروژه های عمرانی اعتبارات عمرانی سامانه گرمسیری تأمین اعتبار توسعه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۶۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه استان به‌ علت عدم توسعه در حوزه راه‌‌ها در بن‌بست قرار گرفته، گفت: اختصاص اعتبار جهت تکمیل خط ریلی باید در اولویت قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، بهمن میری در اجلاس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به عمده مطالبات جهت جذب اعتبار، اظهار داشت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهرها و روستاهای شهرستان کیار مورد تقاضاست.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از دفن زباله و مدیریت پسماند در شهرها و روستاهای تابعه استان، تصریح کرد: استقرار کارخانه پسماند زباله جهت شهرستان‌های کیار،کوهرنگ، اردل و فارسان نیازمند برنامه‌ریزی و اختصاص اعتبار ویژه است تا بخشی از مشکلات زیست‌ محیطی و آسیب‌های ناشی از دفن غیربهداشتی زباله‌ها بر سلامتی مردم مدیریت شود.

میری با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری به‌ علت عدم توسعه در حوزه راه‌‌ها در بن‌بست قرار گرفته، افزود: برای خروج این استان از بن‌بست، توسعه محورهای مواصلاتی و ایجاد کریدورهای ارتباطی از ضروریات است.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای همین اختصاص اعتبار جهت تکمیل خط ریلی، جاده‌ها و تونل‌ها  و همچنین افزایش تعداد پرواز‌های فرودگاه به استان‌ها و کشورهای دیگر باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه توجه به مناطق محروم  استان چهارمحال و بختیاری و پیشرفت همه جانبه شهرها و روستاها از اهمیت بالایی برخوردار است، تأکید کرد: اهم مطالبات شهرها و روستاهای شهرستان کیار، اجرای روکش آسفالت مسیرهای روستایی، احداث سالن‌های ورزشی چندمنظوره در برخی روستاهای واجدالشرایط، اجرای فیبر نوری درمناطق کم‌برخوردار، تکمیل پروژه‌های گردشگری و تکمیل خطوط گازرسانی به روستاها، بهره‌برداری از گلخانه‌ها، شیلات و کلیه طرح‌های اشتغال‌زایی است.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • تامین اعتبار ویژه برای تکمیل پتروشیمی دهدشت
  • تسریع در تأمین اعتبار طرح‌های تملک دارایی در مناطق سردسیر
  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است