Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@14:43:31 GMT

اتهام هند علیه چین در خصوص پروژه بندر چابهار

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۹۶۸۲۴

اتهام هند علیه چین در خصوص پروژه بندر چابهار

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه هند مدعی شد که کشورش به دلیل تحریم های آمریکا علیه ایران پروژه بندر چابهار را به تعویق نینداخته است.

به گزارش شبکه خبری اودیشا تیوی، اِس جایشانکار، وزیر امور خارجه هند، روز جمعه در یک مصاحبه گفت: تحریم های آمریکا علیه ایران بر پروژه بندر چابهار هند تأثیری نداشته است.

وی در پاسخ به سوال رایتش پاندی، یکی از نماینگان مجلس هند و عضو حزب BSP، تصریح کرد که تحریم‌های آمریکا به هیچ وجه ارتباطی با "پروژه بندر چابهار هند" در ایران ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان این نشست، پاندی مدعی شد که دولت ایران "علناً می‌گوید که پروژه بندر چابهار ما" به شدت به علت تحریم های آمریکا به تعویق افتاده است.

وی همچنین مدعی شد که چین با سوء استفاده از تحریم های آمریکا علیه ایران مانند کاری که در بخش "راه آهن" انجام داده است، در تلاش است تا روی پروژه چابهار کار کند. پاندی از دولت هند پرسید که آیا "راه حلی" برای این موضوع اندیشیده شده است یا خیر.

جایشانکار گفت: من می خواهم به این نماینده اطلاع دهم که ادعای (او) کاملاً نادرست است. این توافقنامه در سال 2016 امضا شد. ما ترمینال را در سال 2018 در اختیار گرفتیم. ما قبلاً شش جرثقیل عرضه کرده ایم. ترمینال کاملاً عملیاتی است.

وی در ادامه گفت: تحریم های آمریکا به هیچ وجه به این پروژه مربوط نمی شود.

وزیر امور خارجه هند همچنین تاکید کرد که تمام توافقات این کشور در مورد عملیات بندر چابهار محدود به ایران است.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا بندر چابهار ایران و هند هند در بندر چابهار چین در بندر چابهار افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا پروژه بندر چابهار تحریم های آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۶۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در ایالات متحده گفت اتهام‌زنی‌های ایالات متحده مبنی بر استفاده روسیه از سلاح‌های شیمیایی در اوکراین «نفرت‌انگیز و غیر قابل اثبات» است.

به گزارش ایسنا، روز چهارشنبه ایالات متحده تحریم‌های جدیدی را علیه نیروهای دفاع رادیولوژیکی، شیمیایی و بیولوژیکی روسیه و همچنین چندین مؤسسه، شرکت و مدیران روسی آنها اعمال کرد.

در این اطلاعیه، وزارت خارجه آمریکا مدعی شد روسیه از سلاح شیمیایی «کلروپیکرین» علیه نیروهای اوکراینی استفاده کرده است، گرچه این وزارتخانه هیچ مدرکی دال بر استفاده ادعایی روسیه از سلاح‌های شیمیایی در اوکراین ارائه نکرده است.

در رابطه با این اتهامات، آنتونوف روز چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت: «در دسته گام‌های "غیر جایگزین" برای مقابله با روسیه، محافل رسمی محلی متنوع‌ترین اقدامات را مطرح می‌کنند. از جمله آنها، اتهامات کاملا نفرت‌انگیز و غیرمستند علیه فدراسیون روسیه مبنی بر استفاده از سلاح‌های شیمیایی است.»

به گزارش راشا تودی و براساس گزارش منابع باز، کلروپیکرین یک ترکیب شیمیایی است که در جنگ جهانی اول به عنوان گاز سمی مورد استفاده قرار گرفت و اکنون به طور گسترده برای کنترل آفات در کشاورزی، آزمایش ماسک گاز و اهداف آموزشی استفاده می‌شود.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • ایران هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • تحریم های جدید ایران علیه آمریکا
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد