Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس از خرم‌آباد، سیدرضا فاطمی امین در شورای اداری لرستان به ۱۱ مصوبه برای استان اشاره کرد و گفت: از روز گذشته همکاران ما در لرستان حضور یافته و پاسخگوی مشکلات صنفی واحدهای صنعتی این استان بوده‌اند.

وی ادامه داد: در سفر به بروجرد نیز مشکلات این شهرستان در حوزه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت، در بروجرد مسائل مختلفی ازجمله بحث آب، یک بیماری نادر، هزینه‌های درمانی، مشکلات بهزیستی و بحث کشاورزی و صادرات محصولات مطرح شد اما عمده‌ترین موضوع، اشتغال بود که اکثرا روی آن تاکید داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمی‌امین به بازدید از ۵ واحد صنعتی بروجرد اشاره کرد و در ادامه افزود: قرار شد این پروژه‌ها را حمایت کنیم و سامان کاشی نیز تا پایان سال فعال شده و یک اشتغال ۴۰۰ نفری را ایجاد خواهد کرد.

وزیر صمت به بررسی مشکل واحدهای صنعتی اشاره کرد و ادامه داد: ۲۱۵ مسئله مورد تحلیل قرار گرفت و ۳۰ راه‌حل برای آن‌ها تحصیل شد چراکه اکثرا مشکلات یکسانی داشتند.

وی یکی از این راه‌حل‌ها را که در اکثر قریب به اتفاق واحدها مشترک بود بحث سرمایه در گردش عنوان کرد و گفت: این موضوع خیلی مهم است و از دو ماه قبل بانک صنعت آن را بصورت پایلوت آغاز کرده است.

فاطمی‌امین ادامه داد: همچنین هفته گذشته بانک مرکزی تامین مالی زنجیره‌ای را ابلاغ کرده است. می‌توان با همین منابع موجود حداقل ۳۰ درصد بیشتر استفاده کرد و به جای دنبال کردن روش‌های تورم‌زا از این روش بهره برد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: واحدها با همین منابع بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کارایی خواهند داشت، بنابراین امیدواریم که این تامین مالی که امسال بصورت پایلوت اجرایی می‌شود بخش قابل توجهی از مشکلات را با همین سرمایه در گردش حل کنیم.

وی ۳۴ درصد اقتصاد کشور را در حوزه صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد و گفت: همچنین ۴۰ درصد اشتغال در این بخش است.

فاطمی‌امین بیان کرد: بطور مشخص ۱۲ پروژه برای استان در نظر گرفته شده که بالغ بر ۳۵۰۰ شغل ایجاد می‌کنند؛ اگر مصوبات مالی تامین شود نهایی خواهند شد.

وزیر صمت از تدوین برنامه آمایش برای هر شهرستان لرستان خبر داد و گفت: این برنامه بر اساس ظرفیت هر شهرستان است و بیان می‌کند که چه مقدار شغل با توجه به مزیت منطقه ایجاد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۲ پروژه‌ای که مشخص شده‌اند بین ۶۵ تا ۷۰ درصد پیشرفت دارند و بخشی تا امسال و مابقی سال آینده نهایی خواهند شد که ۳۵۰۰ شغل ایجاد می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: لرستان اخبار لرستان وزیر صمت در لرستان فاطمی امین فاطمی امین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۷۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ابزار‌های نوین در کنترل نظام بانکی کشور

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم وفناوری آنا، مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تامین مالی که با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد، گفت: اتفاقی که در این چند سال به وجود آمده کنترل تورم و کاهش خلق پول توسط بانک‌ها است و هماهنگی بی‌نظیر سازمان‌های مختلف در جلوگیری از خلق پول است.

وی افزود: البته این نگرانی وجود دارد که کنترل مقداری ترازنامه بانک‌ها می تواند تاثیری منفی بر تامین مالی و رشد تولید داشته باشد که با استفاده از ابزار‌های نوینی مانند برات الکترونیکی می‌توان از روش‌های جدید تامین مالی بهره برد.

محرمیان گفت: اگر همکاری بین وزارت اقتصاد و بانک مرکزی نبود این‌پروژه به سرانجام نمی‌رسید و باید از همه دست‌اندرکاران این ابزار مالی تشکر کرد.

زیرساخت‌های زنجیره تامین مالی برات الکترونیک فراهم می شود

اکرمی، خزانه دار کل کشور نیز در این نشست اظهارکرد: یکی از ابزار‌های مالی زنجیره تامین مالی برات الکترونیک است و خزانه‌داری کل کشور نیز به عنوان نهاد منتشر کننده این ابزار تلاش کرد تا زیرساخت‌های آن فراهم شود.

وی گفت: تفاوت اصلی این روش با روش‌های سنتی توجه به مدیریت ریسکی است که بانک عامل آن را متقبل می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • استفاده از ابزار‌های نوین در کنترل نظام بانکی کشور
  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به انتقادات ارزی رئیس مجلس
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف
  • صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی
  • نخستین برات الکترونیکی صادر شد
  • نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین
  • استاندار لرستان: عملکرد بانک‌های استان مطلوب نیست