Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


پروپاگاندای شوروی برای غائله آذربایجان

 

غائله آذربایجان که در منابع غربی بحران ایران در سال ۱۹۴۶ خوانده می‌شود، اشاره به وقایعی دارد که در خلال سال‌های ۱۳۲۶–۱۳۲۵ در ایران دارد که منجر به تشکیل حکومت خلق آذربایجان و جمهوری مهاباد در استان آذربایجان و شهرستان زنجان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پایان جنگ جهانی دوم قرار بر این بود که پس از تسلیم آلمان اشغال ایران توسط روسیه و انگلیس پایان پذیرد ولی در عمل شوروی ارتش سرخ را از شمال ایران خارج نکرد و دست به تشکیل حکومت خلق آذربایجان و جمهوری مهاباد زد. قوام السلطنه نخست وزیر وقت ایران به کمک آمریکایی‌ها عملاً دست به فریب کرملین زد و با پیش کشیدن امتیاز نفت شمال که به قرارداد قوام-سادچیکف معروف بود و همچنین همزمانی با فشار و تهدید آمریکا، شوروی از خاک ایران عقب نشست و هر دو حکومت به سرعت سقوط کردند. قوام به روس ها وعده امتیاز نفت شمال ایران را داده بود اما با توجه به اینکه مجلس حاضر به تصویب قانونی در زمان اشغال نبود، از روسیه خواست آذربایجان را تخلیه کنند تا مجلس ملی این توافق را تصویب کند. بعد از خروج نیروهای شوروی از ایران قوام از نخست وزیری استعفا نمود و روسها را از تمامی قولهایی که به ایشان داده بود بی نصیب گذاشت. لاین ویدیو تصاویر پروپاگاندای شوروی پس از اشغال و تلاش برای تجزیه ایران از طریق تشکیل حکومت دست نشانده در آذربایجان است.

 


حمله به پرل هاربر به روایت تصاویر واقعی

 

ژاپن در هفتم دسامبر 1941 در پی یک پیمان مخفیانه با آلمان راجع به حمله به نیروهای متفقین در اروپا و خاور دور، به آمریکا حمله کرد. آمریکا در آن زمان بی‌طرف بود اما نزدیکی بیشتری با مواضع متفقین داشت و ژاپن با این حمله قصد داشت توان نظامی آمریکا در اقیانوس آرام را پیش از آنکه بتواند از آن استفاده کند، نابود کند. این حمله ضربه شدیدی به توان نظامی آمریکا زد و در آن 5 نبردناو و 200 هواپیمای آن کشور نابود شد همچنین 2400 نفر کشته شدند. این حمله نهایتا باعث ورود آمریکا به جنگ جهانی دوم و مدت‌ها بعد تلافی هسته‌ای این کشور علیه ژاپن شد. تصاویر تاریخی از این حمله را در «تابناک» تماشا می‌کنید.

 


تصاویر واقعی از جنگ ویتنام

 

آمریکا به منظور جلوگیری از شیوع کمونیسم بر اساس نظریه دومینویی که می‌گوید هر کشور کمونیستی کشورهای کمونیستی دیگر را هم کمونیست می‌کند وارد جنگ بین ویتنام جنوبی و شمالی شد. در این جنگ که بین نیروهای ویتنام شمالی و جبهه ملی آزادی‌بخش ویتنام جنوبی معروف به «ویت‌کنگ» از یک سو، و نیروهای ویتنام جنوبی و متحدانش به ویژه ایالات متحده آمریکا از سوی دیگر رخ داد، آمریکا شکست سنگینی خورد. امروز جمهوری سوسیالیستی ویتنام به نام ویتنام معروف است. شکست آمریکا در این جنگ به عنوان پیروزی آمریکا در جهان شناخته شد زیرا موجب آگاهی مردم دیگر کشورها نسبت به کمونیسم شد و نهایتاً جنگ سرد طی سال‌های ۱۹۹۰ و ۱۹۹۱ با جدا شدن کشورهای پساشوروی از این اتحاد که به فروپاشی شوروی شناخته شد پایان یافت.

 


تورم اجتناب ناپذیر است؟

 

درباره تورم تعاریف متفاوتی ارائه می‌شود که بازاری ترین آنها، افزایش قیمت هر کالا در بازار عرضه و تقاضا در یک دوره زمانی مشخص است. اکنون با مثالی ساده تاثیر درآمد و تورم بر روی یکدیگر را متوجه شوید. آیا این امر اجتناب ناپذیر است؟

 


ده نشانه که ممکن است یک نابغه باشید

 

حل کردن مسائل پیچیده ریاضی و فهم مسائل جدید فیزیک تنها نشانه‌های نابغه بودن نیستند، درواقع نشانه‌های بی شماری برای نابغه بودن وجود دارند. در این ویدیو برخی از نشانه های روزمره از نابغه بودن را به شما نشان می‌دهیم. اگر همه این نشانه ها درمورد شما صدق می‌کنند احتمالا شما یک نابغه هنوز کشف نشده هستید.

 


بررسی مک‌لارن 570 اس اسپایدر

 

کمپانی بریتانیایی مک‌لارن در سال 2012 به این نتیجه رسید که تعداد افرادی که توان خرید محصولات این شرکت را دارند، روزبه روز در حال کاهش است. آنها تصمیم گرفتند تا محصولاتی را طراحی و تولید کنند که بتوانند با قیمت‌های مناسب‌تر به بازار عرضه کنند. یکی از نتایج این طرز تفکر خودروی فوق‌العاده McLaren 570S Spider بود.. این خودرو در سال 2015 عرضه شد و نسخه‌ اسپایدر که در این ویدیو حضور دارد و آخرین نسخه از این مدل است، یک خودروی سوپر اسپرت است که در دوحالت کوپه و کروکی وجود دارد. با این این غول اسپرت آشنا می‌شویم.

 

طبیعت چین از نمای نزدیک

 

چین با نام رسمی جمهوری خلق چین، با حدود 9.6 میلیون کیلومتر مربع سومین یا چهارمین کشور وسیع دنیا و دومین کشور بزرگ دنیا از نظر وسعت خاکی (بدون احتساب آب‌های داخلی) است. چین چشم‌انداز طبیعی متنوعی دارد، از استپ‌های جنگلی و بیابان‌هایی چون گبی و تکله‌مکان در ناحیه خشک شمالی نزدیک به مغولستان و سیبری ِ روسیه گرفته تا جنگل‌های زیرگرمسیری در سرزمین‌های مرطوب جنوبی نزدیک به ویتنام، لائوس و برمه. مناطق غربی کشور ناهموار است و رشته‌کوه‌های هیمالیا و تیان شان مرز طبیعی آن را با هند و آسیای میانه ترسیم می‌کنند. پیش از این تصاویری از شهرها و برخی مناطق این کشور در بخش ویدیو تابناک تماشا کرده اید. اکنون وقت تماشای طبیعت زیبای این کشور پهناور با کیفیت 4K است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا اومیکرون مذاکرات وین روز پرستار سایت غنی سازی نطنز بودجه 1401 بسته ویدیویی تابناک ویدیو آلودگی هوا اومیکرون مذاکرات وین روز پرستار سایت غنی سازی نطنز بودجه 1401 تصاویر واقعی نشانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۷۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ عبدالرحمن زحمتی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: هر سال با شروع فصل بهار، زاد و ولد حیوانات وحشی آغاز می‌شود و زیر چتر حمایت و حفاظت محیط‌بانان حفاظت محیط زیست به زندگی خود ادامه می‌دهند و زنده‌گیری نوزادان حیات‌وحش پیگرد قانونی دارد.
معاون حفاظت محیط زیست خراسان شمالی هم در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به آغاز فصل زایش وحوش گفت: محیط بانان پارک‌های ملی سالوک و ساریگل در شهرستان اسفراین نخستین بره‌های متولد شده‌ی امسال را مشاهده کرده اند.
روح الله لایق افزود: بارندگی‌های مناسب اسفند و فروردین ماه سبب رویش گیاهان و پوشش مناسب گیاهان در مراتع شده وشرایط برای زیست گونه‌های علفخوار همچون قوچ و میش اوریال، آهو و کل و بز مناسب است.
وی در ادامه گفت: فصل بهار گردشگران بیشتردر طبیعت حضور می‌یابند که توصیه می‌شود در صورت مشاهده نوزادان حیات وحش در طبیعت از لمس آنها خودداری کنند، زیرا موجب جدا کردن این نوزاد از چرخه طبیعی خواهد شد.

به علت نبود آگاهی ،بسیاری از نوزادان وحوش از چرخه طبیعت خارج می‌شوند
معاون حفاظت محیط زیست استان اضافه کرد: هر ساله در فصل بهار و زمان زادآوری حیات وحش، به علت نبود آگاهی بسیاری از مردم نسبت به برخورد صحیح هنگام مشاهده نوزادان حیات وحش در طبیعت، بسیاری از نوزادان از چرخه طبیعت خارج می‌شوند.
لایق از طبیعت گردان خواست از نزدیک شدن و نوازش بره‌ها و نوزاد وحوش خودداری کنند، چون نوزادان حیواناتی که با لمس و نوازش کردن و یا در آغوش گرفتن بوی انسان به خود گرفته اند، تلف می‌شوند.
در طبیعت و مناطق حفاظت شده‌ی خراسان شمالی ۶۵ گونه پستانداران زیست می‌کنند.

دیگر خبرها

  • این سردردها نشانه چیست؟
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • آمریکا به معنای واقعی شیطان بزرگ است
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • تظاهرات دانشجویان در آمریکا یادآور اعتراض‌ها به جنگ ویتنام است
  • بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟
  • دنیای اقتصاد : در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت
  • در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت