Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، مقامات چین از عدم مرگ ناشی از کرونا در این کشور در ۱۱ماه گذشته خبر دادند.

بر این اساس، در یازده ماه گذشته حتی یک مرگ ناشی از کرونا هم در چین ثبت نشده است، اما ظهور سویه امیکرون تهدیدی جدی برای آینده چین است. چین برای مقابله با شیوع بیماری کووید ۱۹ سیاست‌های بسیار سختگیرانه‌ای اعمال کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعمال محدودیت‌ها و قرنطینه‌های شدید کرونایی ازجمله این اقدامات است.

میلیون‌ها چینی به علت این محدودیتها، امکان جابجایی در شهر‌ها را نداشته اند و یا فقط مجبور بودند در محله‌های خود تردد کنند. در شهر‌هایی با جمعیت ده میلیون نفر در چین، از خروج مردم از شهر‌ها جلوگیری شده است. تست گیری گسترده کرونا برای میلیون‌ها چینی یکی دیگر از اقداماتی است که دولت چین برای کنترل اوضاع انجام داده است.

راهبرد چین، به صفر رساندن موارد ابتلا به کووید-۱۹ بوده است. تعطیلی فعالیت قطار‌های سریع السیر در برخی از مناطق چین از جمله دیگر اقدامات صورت پذیرفته در این زمینه است. فواید این راهبرد چین در مقابله با کووید ۱۹ کاملاً عیان است. موارد ابتلا به کووید ۱۹ در چین درمقایسه با بسیاری از کشور‌ها از جمله آمریکا بسیار ناچیز است.

براساس اعلام دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون ۴۹ میلیون مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در آمریکا ثبت شده است. این رقم در هند ۳۴ میلیون و در برزیل ۲۲ میلیون نفر بوده است. این درحالی است که شمار کل مبتلایان به کووید ۱۹ که در چین ثبت شده است ۱۱۲ هزار نفر بوده است. از ماه ژانویه تاکنون، هیچ مورد مرگ مرتبط با کووید ۱۹ در چین ثبت نشده است.

با توجه به ظهور گونه جدید ویروس کرونا موسوم به امیکرون که در حال تاخت و تاز است و با عنایت به نزدیک شدن زمان برگزاری رقابت‌های المپیک زمستانی در پکن، مشخص نیست راهبرد کرونایی صفر در چین به کجا خواهد رسید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: همه گیری کرونا ویروس کرونا کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۸۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخر بدشانسی: دومین تلفات بایرن برای بازی با رئال

به گزارش "ورزش سه"، بایرن سه روز مانده به بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل رئال مادرید باید نگران ستاره دیگری باشد.

کنراد لایمر تنها 28 دقیقه برابر فرانکفورت در میدان بود و بعد از مصدومیت در حالی که شدیدا ناراحت بود، با تکان دادن سر مجبور به ترک زمین شد. بازیکن اتریشی که روی گل هری کین نقش مستقیم داشت، تا زمان تعویض یکی از بهترین بازیکنان بایرن مونیخ بود. او ظاهراً پای راستش آسیب دیده و الکساندر پاولوویچ به جای وی وارد زمین شد.

قبل از بازی نیز توماس توخل مصدومیت ساق پای جمال موسیالا را تایید کرده بود. بازی در نیمه اول با تساوی 1-1 به اتمام رسید.

دیگر خبرها

  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • پلمب ۱۲۴ واحد مشاور املاک در قزوین
  • تلفات سیل‌ در کنیا از ۱۲۰ تن گذشت
  • شکسته شدن سد در کنیا / بیش از ۱۲۰ نفر کشته شدند + عکس
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آخر بدشانسی: دومین تلفات بایرن برای بازی با رئال
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • مُهروموم ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر