Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، پیری یک فاکتور پرخطر کلیدی برای طیف وسیعی از مشکلات سلامت است که تا حدی به دلیل تجمع سلول‌های پیر در بدن فرد است.

در سال‌های اخیر، محققان گروهی از داروها به نام senolytics را شناسایی کرده‌اند. این داروها می‌توانند سلول‌های پیر را در آزمایشگاه و در مدل‌های حیوانی از بین ببرند و به طور بالقوه تعداد بیماری‌های مزمنی را که با افزایش سن و افزایش طول عمر ایجاد می‌شوند، کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مطالعه اخیر، محققان مؤسسه سلامت و تغذیه شانگهای چین بخشی از عصاره هسته انگور را به عنوان یک ماده بالقوه مؤثر شناسایی کردند و از آن برای افزایش طول عمر موش‌ها استفاده کردند.

در این مطالعه، دانشمندان سنولیتیک جدیدی را شناسایی کردند که از عصاره هسته انگور به دست می‌آید و به نام پروسیانیدین C۱ (PCC۱) شناخته می‌شود.

بر اساس داده‌های موجود قبلی، PCC۱ در مهار اثرات سلول‌های پیر در غلظت‌های پایین و نابودی انتخابی سلول‌های پیر در غلظت‌های بالاتر، مؤثر بود.

محققان در درمان موش‌ها با PCC۱ مشاهده کردند، سلول‌های پیر و نشانگرهای زیستی کمتری در ارتباط با سلول‌های پیر داشتند.

تیم تحقیق تعداد قابل توجهی از سلول‌های پیر را در کلیه‌ها، کبد، ریه‌ها و پروستات موش‌های مسن پیدا کردند. اما درمان با PCC۱ این روند را معکوس کرد.

همچنین در موش‌های تحت درمان با PCC۱، قدرت گرفتن اشیا، حداکثر سرعت راه رفتن، استقامت آویزان ماندن، استقامت روی تردمیل، سطح فعالیت روزانه و تعادل بهبود یافت.

محققان دریافتند که موش‌های تحت درمان با PCC۱ به طور متوسط ۹.۴ درصد بیشتر عمر کردند.

کد خبر 5372276

منبع: مهر

کلیدواژه: انگور طول عمر پیری ویروس کرونا واکسن کرونا کووید 19 روز پرستار آمار کرونا واکسیناسیون وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سویه اومیکرون کرونا سازمان بیمه سلامت واکسن کووایران برکت آلودگی هوا دیابت علیرضا زالی شیوع کرونا سلول های پیر موش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۸۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل در کنار کلزا، سویا، کنجد و آفتابگردان از جمله محصولات خانواده دانه های روغنی هستند که در شمال استان به زیر کشت می روند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • بالا رفتن سن سالمندی از دیدگاه عموم
  • چرا افراد مسن سرعت حرکت بدنشان کم می‌شود؟
  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی
  • مسوولان برای درمان سراغ پزشکان معروف می روند
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد