Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی گفت: بخش مهمی از بازار گوشت منطقه را عشایر ماکو تامین می کنند.

علی ناجی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت عشایری شهرستان ماکو در قالب ۴۲۰۰ خانوار در ۹۲ آبادی ساکن هستند، افزود : عشایر شهرستان ماکو با داشتن ۲۳۰ هزار دام سبک و ۱۷ هزار دام سنگین ، بخش مهمی از بازار مصرف گوشت قرمز منطقه را تامین می کنند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 وی با اشاره به علل متضرر شدن عشایر و دامداران در سالهای اخیر اظهار کرد : خشکسالی بی سابقه ۵۰ سال اخیر ، شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مراکز عرضه و رستوران ها و افزایش هزینه های تولید از جمله علل متضرر شدن عشایر در این سالها است و این امر موجب کاهش مصرف گوشت قرمز از ۹.۶ درصد به ۶.۴ درصد شده است . 

مدیرکل امور عشایر استان با تشریح لزوم ثبت مشخصات عشایر در سامانه بمنظور دریافت کارت ورود و هویت افزود : صدور کارت شناسایی و تردد عشایری یک طرح ملی است و ضرورت دارد تمام خانوارهای عشایری برای دریافت کارت هوشمند به منظور جلوگیری از محرومیت از دریافت خدمات در این سامانه ثبت نام نمایند و مسئولیت آن بر عهده شرکت تعاونی عشایر ذخایر انقلاب است . 

به گفته ناجی متاسفانه به دلیل افزایش هزینه های نگهداری و عدم خرید تضمینی ، ذبح دام های مولد یک مشکل جدی در کشور است که باید از این کار جلوگیری شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی عشاير خشكسالي کروناویروس گوشت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۹۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات عشایر ضروری است

ایسنا/لرستان معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: رفع مشکلات قشر عشایر ضروری است.

مسلم مرادی امروز، یازدهم اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای عشایری که در منطقه عشایری کولیدر بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: سعی بر این است تا بخشی از مشکلات عشایر زحمت‌کش را که بخش عمده تولید را بر عهده دارند، حل شوند.

وی خاطرنشان کرد: عشایر مستقر در منطقه عشایری کولیدر مشکلاتی در حوزه آب، راه و مخابرات دارند که در جلسه امروز مطرح شد تا پیگیری‌های لازم برای حل بخشی از آنها صورت گیرد.

فرماندار بروجرد اضافه کرد: معرفی جاذبه های گردشگری و توسعه صنایع دستی در جامعه عشایری در جلسه امروز با حضور مدیران کل امور عشایر لرستان و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطرح شد و تسهیلاتی در این زمینه در نظر گرفته شده است که به عشایر داوطلب فعال در این حوزه پرداخت خواهد شد.

مرادی بیان کرد: تیم‌های پزشکی، پیراپزشکی و دامپزشکی در این منطقه عشایری همزمان با جلسه شورای عشایری حضور دارند تا خدمات مورد نیاز عشایر ارائه دهند.

وی تصریح کرد: عشایر قشری تولیدکننده هستند که رفع مشکلات آن‌ها ضروری است و تداوم فروش دام در بین عشایر، به‌مرور منجر به بیکار شدن و مهاجرت آن‌ها به حاشیه شهرها می‌شود.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: ظرفیت‌های خوبی در عرصه منابع طبیعی در مناطق عشایر وجود دارد که باید در حفظ و بهره‌گیری مناسب از آن بیش از گذشته کوشا باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصادف ۲ موتور سیکلت با پراید ۱۳۲ در محور ماکو به خوی 
  • کوچ بهاره عشایر در خراسان شمالی آغاز شد
  • جامعه عشایری سومین جامعه استان کرمانشاه
  • برگزاری جلسه کارگروه ایمنی و بهداشت آب و فاضلاب در ماکو
  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • رفع مشکلات عشایر ضروری است
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران