Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- هرمزگان یکی از استان‌های صدرنشین در بحث فقر و بیکاری بوده و به همین منظور بناست اطلس جامع رفع فقر در هرمزگان تدوین شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس؛ هرمزگان استانی سرشار از منابع و منافع است اما آنطور که باید و شاید موفق نشده است از منابع موجود برای اعتلای خود و حل مشکلاتش استفاده کند و علت آن هم اقدامات نمایشی برخی از مسئولان در هرمزگان و نگاه آنها به استان به عنوان حیات خلوت سیاسیون و سکوی پرش مدیریتی به بالا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هر مسئولی که به هرمزگان آمده خود را پشت درآمدهای سرشار هرمزگان پنهان کرده و به مدیریت عالی کشور همه چیز را گل و بلبل نشان داده است؛ در حالی که اینچنین نیست هرمزگان رکوردار فقر و بیکاری و نماد محرومیت کشور یعنی بشاگرد در آن قرار گرفته است.

با وجود صنایع غول پیکر و معادن سرشار و پر درآمد این استان محروم هنوز بسیار تا رسیدن به هم ردیف استان‌های کرمان، یزد و اصفهان فاصله دارد؛ در مدیریت شهری و خدمات شهری مرکز استان هرمزگان هیچ تعریف مفهوم داری از یک شهر ساحلیِ توریستی ندارد، در بهداشت و درمان مردم هرمزگان مجبورند جور سفر به استان‌های همجوار را به جان بخرند، در آموزش نه مدارس هرمزگان توان رقابت با مدارس استان‌های همجوار را دارند و نه دانشگاه‌های استان! در کشاورزی همه ساله تناژ بالایی از محصولات به دلیل عدم نظارت صحیح خوراک دام یا دفن می‌شوند؛ در مدیریت منابع آب با وجود اینکه مناطق مختلفی از هرمزگان دچار بی‌آبی شدید هستند هرمزگان به مبدا اجرای پروژه‌های انتقال آب به سایر استان‌ها تبدیل شده است و شمار دشت‌های ممنوعه استان روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

هرمزگان ظرفیت‌های عظیمی دارد که مردمش بهره‌ای از آن نبرده‌اند؛ به همین منظور باید این استان از لاک درآمدزا بودن برای پایتخت دربیاید و کمی به خودش هم برسد. 

ظاهر سخنان و حرکات مهدی دوستی استاندار جدید هرمزگان نشان می‌دهد که او مشکل‌ها و چالش‌‌ها را شناخته است و به دنبال حل نمایشی مشکلات برای رضایت بالادستی‌ها و به دست آوردن صندلی بزرگتر نیست.

وی در این باره گفت: از روزی که وارد هرمزگان شدم عزم خودم را جزم کرده‌ام که به مردم استان هرمزگان خدمت کنم و در شاخص‌های محرومیت با تلاش شبانه روزی و برنامه ریزی مستمر با کمک دیگر نیروها مشکلات را مرتفع کنیم. 

دوستی با اشاره به مشکل آب و همچنین کمبودها و پایین بودن سطح آموزشی در استان هرمزگان اظهارداشت: تأمین و مدیریت آب و ارتقاء آموزشی دو اولویت اصلی برنامه‌های من در استان هرمزگان است و به دنبال این هستم که پیشرفت در هرمزگان توام با عدالت پیش رود.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: برنامه پیشرفت مردم نهاد هرمزگان را تدوین کرده‌ایم که به زودی رونمایی می‌شود این برنامه تلفیقی از برنامه‌ها و پروژه‌های اقتصادی است و مجموعه‌ای از اقدامات اقتصادی همچون امکان تردد خودروهای مناطق آزاد، رونق گلخانه‌ها، افزایش زنجیره‌های خرد اقتصادی و ... را در دل آن گنجانده‌ایم.

وی افزود: برنامه پیشرفت مردم نهاد هرمزگان پروژه محور است و هر پروژه نیز دارای یک مسئول پروژه است که در شهرستان‌ها فرمانداران این مسئولیت را بر دوش دارند و باید اهداف آن پیش ببرند.

دوستی ادامه داد: مسئله دیگر حائز اهمیت برای ما کمک گرفتن از دیپلماسی برای توسعه و رونق اقتصادی استان است و به همین منظور تاکنون با 10 نفر از سُفرای کشورهای خارجی نشست و دیدار داشته‌ایم، همچنین تربیت نیرو در رشته‌های مرتبط با دریا، متالوژی، شیلات و ... از جمله نیازهای مهم آینده استان است و در این زمینه با آقای دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور هم صحبت کردم تا بتوانیم یک سری رشته‌های جدید را به دانشگاه‌های استان اضافه کنیم.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: در حال پایش وضعیت فقر در استان و تدوین اطلس جامع برای رفع این مشکل هستیم و با کمک فرمانداران، 10 روستای کم برخوردار هر شهرستان را احصا کرده‌ایم تا بتوانیم در قالب یک پروژه، برخی اقدامات مهم در مورد آنها انجام دهیم همچنین 46 محله کم برخوردار در شهرهای استان نیز احصا شده‌اند و اقداماتی را در این مناطق شروع کرده‌ایم ولی اصل ماجرا اول حل مشکل اسناد مالکیت در این محلات است. 

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از اظهاراتش بیان داشت: در پیشرفت توأم با عدالت واگذاری زمین 600 و 700 هکتاری معنا ندارد؛ اگر قرار بر پرورش میگو باشد، مشارکت مردم این استان در مالکیت مهم است و باید مردم هرمزگان در مالکیت این مزارع سهیم باشند.

امام‌جمعه سنندج: دولت سیزدهم وعده رفع فقر و گرانی را تحقق بخشدکرونا ثروتمندان جهان را ثروتمندتر و فقرا را فقیرتر کردفرمانده انتظامی مازندران: سارقی با 46 فقره سرقت در بابلسر دستگیر شد

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان هرمزگان استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۹۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین دقیق‌ترین اطلس ماه را منتشر کرد

 به گزارش تابناک، زومیت نوشت: آکادمی علوم چین اطلس جدیدی از ماه را منتشر کرده است که وضوح نقشه‌های دوران آپولو را دو برابر می‌کند و از بلندپروازی‌های فضایی چین و کشورهای دیگر حمایت خواهد کرد.

به‌گزارش نشریه نیچر، اطلس جدید زمین‌شناسی ماه که حاصل تلاش بیش از ۱۰۰ پژوهشگر در طول یک دهه است، علاوه بر اطلاعات اولیه‌ی زمین‌شناسی درمورد سطح ماه، درمجموع، ۱۲۳۴۱ دهانه، ۸۱ حوضه، و ۱۷ نوع سنگ را دربرمی‌گیرد.

نقشه‌های جدید در مقیاس بی‌سابقه‌ی ۱:۲۵۰۰۰۰۰ ساخته شده‌اند. راس میچل، ژئوفیزیکدان مؤسسه‌ی زمین‌شناسی و ژئوفیزیک آکادمی علوم چین می‌گوید: «هر سؤالی در زمین‌شناسی با نگاه کردن به نقشه‌های زمین‌شناسی شروع می‌شود. اطلس جدید ماه منبعی برای کل جهان است.»

 بیش از ۱۰۰ پژوهشگر برای تهیه‌ی اطلس جدید ماه در طول یک دهه تلاش کردند.
جیانژونگ لیو، یکی از رهبران پروژه با اشاره به این موضوع که نقشه‌های موجود از ماه به دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۶۰ برمی‌گردد، می‌گوید: «سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده از داده‌های مأموریت‌های آپولو برای طراحی تعدادی از نقشه‌های زمین‌شناسی ماه ازجمله نقشه‌ای سرتاسری در مقیاس ۱:۵۰۰۰۰۰۰ و تعدادی نقشه‌ی منطقه‌ای با دقت بالاتر از محل‌های فرود استفاده کرد. از آن زمان، دانش ما از ماه بسیار پیشرفت کرده است و نقشه‌های قدیمی دیگر نمی‌توانند نیازهای پژوهش‌ها و اکتشافات آینده ما از ماه را برآورده سازند.»

در سال جاری سه فضاپیما به سمت ماه پرتاب شده‌اند و چین قصد دارد در ماه مه سفینه‌ای را برای جمع‌آوری سنگ‌ها از سمت پنهان ماه ارسال کند. نقشه‌های جدید به کاوش‌های چین و کشورهای دیگر در ماه کمک خواهد کرد.

 
دانشمندان از نقشه‌های جدید ماه برای درک بهتر تاریخ ماه استفاده خواهند کرد.
دانشمندان به کمک اطلس جدید ماه می‌توانند به درک بهتری از تاریخ ماه برسند، منابع بالقوه‌‌ ماه را ارزیابی کنند و مطالعات زمین‌شناسی مقایسه‌ای انجام دهند. این نقشه‌ها همچنین به انتخاب محل مناسب برای ساخت پایگاه‌های تحقیقاتی روی ماه کمک خواهد کرد.

 
اطلس جدید ماه که به دو زبان چینی و انگلیسی در دسترس قرار دارد، با استفاده از داده‌های برنامه اکتشافات ماه چین، به‌ویژه مأموریت چانگ‌ای ۱ تدوین شده است که از مدار، سطح ماه را بین سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۹ بررسی کرد.

 
اطلس جدید ماه با استفاده از داده‌های برنامه‌ی اکتشاف ماه چین تدوین شد.
مشاهدات انجام‌شده روی سطح ماه توسط ماه‌نشین‌های چانگ‌ای ۳ و چانگ‌ای ۴ به‌ترتیب در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۹ به تأیید صحت داده‌های چانگ‌ای ۱ کمک کرد. تیم تهیه‌کننده اطلس همچنین از داده‌های مأموریت‌هایی مانند GRAIL، مدارگرد شناسایی ماه ناسا و کاوشگر چاندرایان-۱ هند استفاده کرد.

 

پژوهشگران چینی در سال ۲۰۱۲ درحالی‌که به‌دنبال اهداف بعدی اکتشاف ماه بودند، شروع به تهیه‌ی نقشه‌ها کردند.

چین با مشارکت روسیه و بیش از ده‌ها کشور و سازمان دیگر، ساخت ایستگاه بین‌المللی تحقیقات قمری را رهبری می‌کند که قرار است اواسط دهه‌ی ۲۰۳۰ در قطب جنوبی ماه به‌منظور اکتشافات علمی و بهره‌برداری از ماه ساخته شود.

تیم لیو مدتی است کار برای بهبود وضوح نقشه‌ها را آغاز کرده است و نقشه‌های منطقه‌ای با دقت بالاتر را براساس نیازهای علمی و مهندسی تولید خواهد کرد.

در این بین، اطلس تکمیل‌شده در پلتفرم ابری «دیجیتال مون» قرار گرفته است و درنهایت در دسترس جامعه‌ی تحقیقاتی بین‌المللی قرار خواهد گرفت.

 

دیگر خبرها

  • امسال تعهدات دولت در حوزه‌های درمان، آب و مسکن به مردم ارائه می‌شود
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم
  • هوشمند سازی در سند تحول جهت تسریع خدمت‌رسانی به مردم است
  • چین دقیق‌ترین اطلس ماه را منتشر کرد
  • افتتاح ۲,۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌ رضوی
  • ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد
  • مطالعات  طرح جامع جنگل کاری نالشکینه بوکان
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
  • اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مارگون و بهمئی
  • حسابرسی داده‌محور و توسعه حسابرسی رایانه‌ای در اولویت است