Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@14:55:29 GMT

غرب عامل اصلی بحران آوارگی و مهاجرت در جهان

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۹۹۳۵۴

غرب عامل اصلی بحران آوارگی و مهاجرت در جهان

کسانی که برای پناهندگی در اروپا سفرهای خطرناکی را انجام می‌دهند، به دلیل جنگ آواره شده‎اند، که عمدتا غرب مقصر آن است.

به گزارش مشرق، مرگ دست‌کم ۲۷ نفر که در تلاش برای عبور از کانال «مانش» بودند، به سرعت تحت الشعاع درگیری دیپلماتیک انگلیس و فرانسه قرار گرفت.

به گزارش «میدل ایست آی»، در حالی که کشورهای اروپایی برای بستن مرزهای خود به روی پناهجویان تلاش می‌کنند، ۲ کشور درگیر جنگ لفظی بر سر اینکه چه کسی مسئول توقف تعداد فزاینده قایق‌های کوچکی است که برای رسیدن به سواحل انگلیس تلاش می‌کنند، هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انگلیس خواستار حق گشت زنی در آب‌های فرانسه و استقرار پلیس مرزی در خاک فرانسه شده است و می‎گوید که فرانسه از عهده این کار برنمی‌آید.

بیشتربخوانید: فرهنگ نژادپرستانه در مرکز بازداشت مهاجران در انگلیس

در همین حال، دولت فرانسه، انگلیس را به دلیل ایفای نقش آهنربا برای کارگران غیرقانونی و ناتوانی در تنظیم بازار کار خود مقصر دانسته است.

«امانوئل مکرون»، رئیس‌ جمهور فرانسه، اخیرا برای رسیدگی به بحران مهاجرت، برای یک نشست اضطراری با سران منطقه‌ای فراخوان داد، اگرچه «پریتی پاتل»، وزیر کشور انگلیس دعوت نشد.

انگلیس سیاست «محیط خصمانه» خود را در قبال پناهجویان تشدید کرده است.

بیشتربخوانید: انگلیس عرصه را بر پناهجویان تنگ‌تر می‌کند

این شامل برنامه‌هایی برای عقب راندن قایق‌های کوچکی است که از کانال «مانش» عبور می‌کنند؛ این اقدام برخلاف قوانین دریایی و بین‌المللی است.

قانون گذاران انگلیس نیز برای کمک به اخراج پناهندگان و پیگرد قانونی کسانی که به آن‌ها کمک می‌کنند، در حال تهیه پیش نویسی هستند که این موضوع نقض تعهدات این کشور تحت کنوانسیون پناهندگان ۱۹۵۱ است.

جای تعجب نیست که احزاب ضد مهاجرت در سراسر اروپا در حال افزایش هستند، زیرا دولت‌های اروپایی مشروعیت بیشتر کسانی را که وارد منطقه می‌شوند زیر سوال می‌برند و آن‌ها را به شکل‌های مختلف مهاجران غیرقانونی، متجاوزان و مهاجران اقتصادی می‌نامند.

این اصطلاح تنها به معنای غیرانسانی کردن افرادی نیست که به دنبال پناهندگی هستند؛ این اصطلاح همچنین برای پنهان کردن مسئولیت غرب برای ایجاد شرایطی طراحی شده است که این افراد را از خانه‌هایشان بیرون کرده و به سفری پرخطر به سوی یک زندگی جدید می‌برند.

در سال‌های اخیر، تخمین زده می‌شود که بیش از ۲۰ هزار پناهجو، از جمله حداقل هزار و ۳۰۰ نفر در سال جاری، هنگام عبور از دریای مدیترانه با قایق‌های کوچک برای رسیدن به اروپا جان خود را از دست داده‌اند.

تنها تعداد کمی از این مرگ‌ها رسانه‌ای شده‎اند که مهمترین آن‌ها کودک نوپای سوری است که جسدش در سال ۲۰۱۵ پس از غرق شدن او و سایر اعضای خانواده‌اش در قایق کوچکی که در تلاش برای رسیدن به اروپا بود، در سواحل ترکیه یافت شد.

تعداد افرادی که تلاش می‌کنند از طریق کانال «مانش» به انگلیس برسند و همچنین مرگ و میرها در حال افزایش هستند.

۲۷ نفری که به تازگی غرق شدند، بزرگترین تلفات جانی در گذرگاه کانال از زمانی بود که آژانس‌ها شروع به ثبت آمارها در ۷ سال پیش کردند.

موضوعی که رسانه‌ها به آن کم اشاره کردند این واقعیت بود که تنها ۲ بازمانده به طور جداگانه گفتند زمانی که قایق آن‌ها شروع به غرق شدن کرد، گارد ساحلی انگلیس و فرانسه تماس‌های تلفنی آن‌ها برای کمک را نادیده گرفتند.

اما به نظر نمی‌رسد که هیچ مقام ارشد اروپایی آماده رسیدگی به دلایل عمیق‌تر ورود موج پناهجویان به سواحل اروپا، یا نقش غرب در ایجاد بحران مهاجرت باشد.

طبق گزارش ها، ۱۷ مرد، ۷ زن، از جمله یک زن باردار و ۳ کودک جان باختند؛ دیگرانی که سعی در رسیدن به اروپا دارند عمدتاً از افغانستان، یمن و بخش‌هایی از شمال آفریقا هستند.

این موضوع تصادفی نیست؛ احتمالاً در هیچ کجا میراث مداخله غرب، به طور مستقیم و غیرمستقیم، به اندازه خاورمیانه غنی از منابع احساس نشده است.

ریشه‌های این امر را می‌توان به بیش از یک قرن پیش، زمانی که انگلیس، فرانسه و دیگر قدرت‌های اروپایی به عنوان بخشی از یک پروژه استعماری برای غنی‌سازی خود، به‌ ویژه کنترل نفت، بر منطقه، حکومت و غارت کردند، جست‎وجو کرد.

با این حال، حقیقت این است که اروپا هرگز منطقه را ترک نکرد و آمریکا سریعاً به او پیوست تا رقبا را از خود دور نگه دارد.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت انگلیس فرانسه حقوق بشر دولت فرانسه دریای مدیترانه ترکیه یمن افغانستان قانون گذاران انگلیس آمریکا قیمت های روز در یک نگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۹۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

المپیک با طعم سبزیجات

همشهری آنلاین - سیدسروش طباطبایی‌پور: تونی استانژه، رئیس کمیته برگزارکننده المپیک، در مراسم بدرقه مشعل، شعله آن را در فانوسی به کشتی سه دکله «بلم» حمل کرد و این یعنی در چشم بر هم زدنی، رقابت‌های ورزشکاران جهان، بدون در نظرگرفتن فرهنگ‌ها و ملیت‌ها، آغاز می‌شود و کلی هیجان و زیبایی برای جهانیان به ارمغان می‌آورند.

بیش‌تر بخوانید: برج ایفل بر سینه قهرمانان المپیک

اما برگزارکنندگان و حامیان المپیک امسال، رویکردی جدید را به جهان اعلام کرده‌اند که مورد توجه دوستداران محیط‌زیست قرار گرفت؛ آنها اعلام کرده‌اند که در تلاشند با ارائه غذاهای گیاهی بیشتر در طول ۱۷روز مسابقات، نقش مؤثری در کاهش گازهای گلخانه‌ای و تولید دی‌اکسید کربن داشته باشند.

یک سوم، سبزیجات!

فرانسه، کشور کافه‌های بی‌نظیر و رستوران‌های رنگارنگ، بیشترین مصرف گوشت گاو و گوساله را در اروپا دارد، اما حالا حامیان المپیک فرانسه، تصمیم گرفته‌اند منوی غذای ورزشکاران، داوران و تماشاگران را به ویترینی از غذاهای گیاهی تغییر دهند. برای اولین‌بار، یک شرکت طبخ غذاهای گیاهی، در گروه حامیان المپیک قرار گرفته و جورجینا گرنون، مدیرعامل آن اعلام کرده که می‌خواهد کلوچه تخم‌مرغی، فلافل نخود و چغندر، کرپ سبزیجات و دیگر غذاهای گیاهی را جایگزین استیک و پیتزای گوشت کند. او می‌گوید: «ما در فرانسه هستیم؛ پس غذا مهم است، اما راه‌های دیگری هم برای پختن غذا، حتی فست‌فودهای خوشمزه وجود دارد؛ فست‌فودهایی مثل فروش سوسیس و همبرگر گیاهی در ورزشگاه‌ها!»

برگزارکنندگان این رویداد تاریخی، تخمین می‌زنند که قرار است حدود ۱۳میلیون غذا در روزهای برگزاری بازی‌ها سرو شود و این یعنی، فرانسه در آن روزها، به بزرگ‌ترین رستوران ۲۴ساعته جهان تبدیل خواهد شد.

البته حدود ۱۵هزار ورزشکاری که در مسابقات شرکت می‌کنند، به گوشت، مرغ و ماهی هم دسترسی دارند، اما گرنون می‌گوید: بیش‌ از یک سوم غذاها، گیاهی پخته می‌شوند.

شارل ژیلوی هم، سرآشپز رستوران‌های دهکده المپیک است. او می‌گوید: قرار است به‌خاطر احترام به محیط‌زیست و برای اولین‌بار، به‌جای ظروف پلاستیکی یکبار مصرف، قاشق‌ها و بشقاب‌های قابل شست‌وشو در اختیار ورزشکاران قرار گیرد. او به ورزشکاران شرکت‌کننده در المپیک توصیه می‌کند حتما عدسی معروفش را در پیاله‌های قابل شست‌وشو امتحان کنند؛ غذایی خوشمزه و مقوی که با طرز پختی منحصربه‌فرد و با استفاده از دال عدس، سبزی‌های معطر و تازه فرانسوی، زعفران و همراه با یک تکه نان ذرت، سرو می‌شود.

میوه‌های محلی

اتفاق باشکوه دیگری که قرار است در المپیک امسال رخ دهد، این است که فرانسه در روزهای المپیک، قرار است به بزرگ‌ترین سالادبار میوه و سبزیجات جهان تبدیل شود؛ اما مسئولان این کشور، می‌خواهند میوه‌ها و سبزیجات مورد نیاز ورزشکاران را تا جایی که می‌توانند از کشاورزان داخلی تأمین کنند تا لازم نباشد برای حمل‌ونقل آنها، دست به دامن هواپیماهایی با سوخت‌های فسیلی شد.

کد خبر 848119 برچسب‌ها گوشت سبزی ویژه ورزشی غذا و گردشگری محیط زیست جهان المپیک ورزش فرانسه

دیگر خبرها

  • کابینه نتانیاهو هزینه زیادی را به ما تحمیل کرد/ طبقه متوسط در حال نابودی
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • المپیک با طعم سبزیجات
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • جدول کفش طلای 24-2023؛ همان همیشگی!
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسرائیلی تا مهمات منفجر نشده در غزه
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • جو کول پیش‌بینی می‌کند؛ از قهرمان لیگ قهرمانان اروپا تا قهرمان یورو و برنده توپ طلا