Web Analytics Made Easy - Statcounter

روح اله امداد مدیر عامل تله کابین توچال در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اقدامات انجام شده ویژه در این پیست عنوان کرد: همانطور که در روز افتتاحیه پیست اسکی بین المللی توچال اعلام کردیم فرآیند نوسازی خطوط تله کابین توچال از شهریور ۱۴۰۰ آغاز شد و بعد از اینکه موفق شدیم منابع لازم را برای نوسازی خطوط تله کابین توچال پیدا کنیم کار را آغاز کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه از ایستگاه پنجم تا هفتم حدود ۴ کیلومتر و ۳۰۰ حفاری داشتیم که کابل مخابراتی کارگزاری شد که به سیستم کنترل ایمنی خط، سرعت و دقت بیشتری می بخشد. این کار در مراحل پایانی است.

وی افزود: چرخ‌ها و فلکه‌های هرزگرد همه ایستگاه‌های ما باید عوض شوند و ایستگاه هفتم را موفق شدیم نوسازی کنیم. این پروژه دو سال به طول می‌انجامد و تعویض تمام کابین‌ها در سال اول انجام می‌شود و تعویض کابل در مرحله بعدی است. البته این کابل هنوز ظرفیت استفاده را دارد و کاملاً استاندارد است اما به جهت اینکه ما این فرصت را داشتیم که بودجه را تأمین کنیم تصمیم گرفتیم تا یک کابل نو که از بهترین کارخانه‌های تولید کننده کابل فولادی در دنیا است خریداری کنیم که سفارش گذاری ها و پیش پرداخت‌ها انجام شده است. با این اقدام ظرفیت خط ما از ایستگاه اول تا هفتم افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مسافرینی که می‌خواهند به ایستگاه هفتم بروند باید در ایستگاه پنجم پیاده شوند ولی با این فرآیند تمام خطوطمان یکسره می‌شود مگر اینکه مسافران خودشان تمایل داشته باشند پیاده شوند وگرنه می‌توانند به صورت یکسره تا ایستگاه هفتم بروند و همین امکان جابه جایی مسافران بیشتری را خواهد داد.

مدیرعامل شرکت تله کابین توچال تصریح کرد: بازسازی ایستگاه‌ها دیگر اقدامی است که انجام می‌دهیم. ایستگاه اول با کف چوبی بود و الوارهای زیادی داشت. به علت چوب و الوار بالا به ویژه در ایستگاه اول ریسک بالایی وجود داشت که اگر خدای نکرده آتش سوزی به وجود می‌آمد کل ایستگاه از بین می‌رفت بنابراین تمام الوار جمع آوری شد و بتن ریزی هم پس از آن انجام شد.

وی افزود: بحث زیباسازی و معماری نمای داخل ایستگاه‌ها هم که از یکی دو ماه آینده وارد آن فاز هم می‌شویم و اول ایستگاه اول را شروع می‌کنیم و اتفاقی که دوست داشتیم زودتر رقم بخورد ایستگاه هفتم بود. ظرفیت این ایستگاه در حال حاضر ۴۰ نفر است که طبق طرحی که داریم این ظرفیت به ۵۰۰ نفر افزایش می‌یابد که این خودش در مدیریت بحران به ما کمک می‌کند چون ایستگاه هفتم ما محل تردد کوه نوزادان و اسکی بازان در ایامی که خدای نکرده شرایط جوی نامساعد شود خودش سالن مدیریت بحران است ضمن اینکه کافی شاپ و محل کمک‌های امداد و نجات و نمازخونه هم برایش دیده شده است. متأسفانه به علت سرمای زودهنگام امکان بتن ریزی در آن سرما وجود نداشت و عمر بتن پایین می‌آمد این پروژه به بعد فصل سرما موکول می‌شود که آن را هم بازسازی کنیم.

امداد اظهار کرد: نمای ایستگاه‌ها و کابین‌ها بسیار مهم است. با استفاده از توان داخل و با همکاری دانشگاه علم و صنعت و متخصصین دانشگاهی که در حوزه طراحی صنعتی فعالیت می‌کنند کابین‌هایی در حال طراحی است که بی صدا باشد یا حداقل صدا را داشته باشد و به لحاظ ظاهری هم خاص باشد. مانیتور در آنها نصب می‌شود و به صورت آنلاین شرایط ارسال سیستم هشدار یا پیام‌های آموزشی را دارد.

امداد بیان کرد: در این فصل برای اسکی بازان یک دستگاه تله اسکی نصب کردیم که به پیست آماتور تبدیل شد و شب‌ها هم با توجه به روشنایی پیست شب راه اندازی شد. پیست بشقابی دیگری که داریم و شیب خیلی خوبی هم دارد و مربوط به اسکی بازان حرفه‌ای می‌شود و گاهی تیم ملی هم در آنجا تمرین می‌کند تا چند روز آینده راه اندازی می‌شود. چند طرح دیگر در دست بررسی داریم که اضافه کردن یک تله اسکی بشقابی دیگر به مجموعه در مجاورت هتل یکی از آنهاست که کمک می‌کند یک پیست جدید دیگر به مجموعه پیست ما اضافه شود و پشت هتل نیز ظرفیت بسیار خوبی وجود دارد که مذاکراتی انجام شده است که با نصب دو دستگاه تله سیژ و چند دستگاه تله اسکی یک پیست طولانی‌تر با شیب مناسب در پشت هتل راه اندازی خواهیم کرد. تغییرات اساسی بعد از ۲۵ سال کاری بزرگ است که در خطوط تله کابین اتفاق می‌افتد و این افزایش ظرفیت باعث می‌شود ما بتوانیم راحت تر و سریع‌تر اسکی بازانمان را جابه جا کنیم و شأن آنها را حفظ کنیم.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: تله کابین اسکی اسکی پیست اسکی توچال تله کابین تله کابین توچال خطوط تله کابین ایستگاه هفتم ایستگاه اول ایستگاه ها انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۹۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاک آیون وی ؛ الگو طراحی این خودرو چینی یک دایناسور بوده است! (+تصاویر)

عصر ایران- گاک از نسل دوم خودرو آیون وی در نمایشگاه پکن رونمایی کرد. آیون نماینده محصولات گاک در بازارهای بین المللی است و این شاسی بلند جدید نیز رویای جهانی شدن را دارد.

در مقایسه با نسل قبلی شاهد افزایش ابعاد بدنه آیون وی هستیم. نسل اول در سال 2020 رونمایی شد و ایون وی جدید اکنون 4605 میلیمتر در طول و 2775 میلیمتر در فاصله بین محورها توسعه یافته است.

آیون وی همچنین اول محصول گاک است که در ساختار الکتریکی خود از سیستم خنک کننده مایع استفاده می کند.

طراحی خودرو نیز از یک دایناسور به نام تیرانوسوروس الهام گرفته شده که ارزیابی میزان موفقیت ایجاد شباهت برعهده بینندگان است.

درباره جزئیات کابین نیز باید به صندلی های ردیف اول با امکان تغییر حالت و تبدیل به تختخواب 2 متری اشاره کنیم. سیستم صوتی با 9 اسپیکر، یخچال کوچک، هوش مصنوعی، شارژر بی سیم و... از دیگر ویژگی های کابین هستند.

برد حرکتی گاک آیون وی 750 کیلومتر است و در تغییرات دمایی شدید به خوبی کیفیت عملکردی خود را حفظ می کند. مقامات گاک به بازه دمائی منفی 30 تا مثبت 55 درجه اشاره کرده اند.

آیون وی براساس معماری 400 ولت الکتریکی توسعه یافته که امکان ذخیره انرژی لازم برای پیمایش 370 کیلومتر در 15 دقیقه را فراهم می کند. گاک می گوید تغییرات اختصاصی در فناوری شارژ ایون وی ایجاد کرده که بازدهی سیستم را 60 درصد بهبود داده است.

همچنین گاک ادعا کرده کاربران ایون وی برای جستجو و یافتن ایستگاه شارژ به 5 دقیقه زمان در شهر و 10 دقیقه در راه های اصلی چین نیاز دارند که این مساله حکایت از پشتیبانی گسترده گاک از محصولات الکتریکی خود دارد.

اطلاعات بیشتر در رابطه با این محصول منتشر خواهد شد.

گاک آیون وی کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آیون ویی؛ کراس اوور چینی با کروز کنترل تطبیقی و نمایشگرهای دیجیتال در کابین (+عکس)

دیگر خبرها

  • پروژه تله کابین تاق بستان در وزارت میراث فرهنگی در حال بررسی است
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • انجام ۱۱۱۴ مصوبه در شورای شهر علی آباد کتول
  • رنگ خون چشمگیر است
  • منتظر تغییرات چشمگیر در IOS۱۸ باشید!
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در کاهش آلام سیل زدگان / امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر
  • برگزاری مسابقات موتورسواری و اتومبیلرانی با استقبال ویژه تماشاگران
  • گاک آیون وی ؛ الگو طراحی این خودرو چینی یک دایناسور بوده است! (+تصاویر)