Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@16:16:33 GMT

تجلیل از طلاب اصفهانی حافظ قرآن

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۹۹۹۴۶

تجلیل از طلاب اصفهانی حافظ قرآن

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان گفت: در مدرسه علمیه شهید طباطبایی نژاد، طلاب فقط به امرحفظ قرآن نمی‌پردازند، بلکه قرآن را با ادبیات عرب تطبیق می‌کنند و این وجه تمایز مدرسه در کشور است.

 شامگاه جمعه در همایش تجلیل از حافظان قرآن مدرسه علمیه تخصصی شهید طباطبایی نژاد اصفهان که در سالن حرم زینب بنت موسی بن جعفر (س) برگزار شد، گفت: تربیت قرآنی طلاب یکی از امور بسیار مهمی است که بحمدالله در اصفهان و به همت مسئولان رقم خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: تا جایی که ما اطلاع داریم، برای مدرسه علمیه شهید طباطبایی نژاد با این روش اجرا، مثل و مانندی در کشور نیست، چرا که طلاب در این مدرسه فقط به حفظ قرآن نمی‌پردازند، بلکه قرآن را با ادبیات عرب تطبیق می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه استان اصفهان با اشاره به اینکه چندی قبل در دیدار با معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور روش تطبیقی حفظ قرآن کریم با ادبیات عرب توضیح داده شد که مورد استقبال قرار گرفت، گفتد: ما در مدرسه علمیه تخصصی شهید طباطبایی نژاد از ابتدا تاکید داشتیم که طلاب در حین حفظ آیات قرآن، باید جایگاه واژگان را از منظر ادبیات عرب بدانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: هدف ما از اجرای این روش آن است که طلاب چنان به ادبیات عرب مسلط شوند که حتی اگر علامات آیات قرآن کریم برداشته شود، بازهم بتوانند آیات قرآن کریم را صحیح قرائت کنند.

وی گفت: معتقدم که هر طلبه، زمانی که به پایه ششم می‌رسد، حافظ قرآن کریم هم باشد که امید دارم روزی این امر در همه حوزه‌های علمیه کشور محقق شود.

امام‌جمعه اصفهان با اشاره به اینکه اتمام حفظ قرآن ۴۰ نفر از طلاب مدرسه علمیه شهید طباطبایی نژاد جای تقدیر از مسئولان و اساتید دارد، گفت: یکی از نکات بسیار مهم در امر حفظ قرآن کریم، حفاظت از محفوظات است، به این معنا که چنانچه یک حافظ قرآن، تمرین، ممارست و تکرار نداشته باشد، محفوظات به دست فراموشی سپرده می‌شود و، چون عدم حفظ است.

وی گفت: فلسفه حفظ قرآن کریم، مأنوس بودن دائمی با قرآن کریم است، بنابراین اگر این اُنس نباشد، محفوظات فراموش می‌شود، توصیه می‌کنم حافظان قرآن حتماً روزی یک جز از قرآن کریم را از حفظ بخوانند.

نماینده، ولی فقیه در استان اصفهان گفت: در روایت آمده که روز قیامت عده‌ای وارد می‌شوند که کاخ‌های زیبایی را می‌بینند و آرزوی داشتن آن را می‌کنند، ندا می‌آید اتفاقاً این کاخ متعلق به شما و مزد حفظ فلان سوره بود، ولی، چون آن سوره را فراموش کردید، کاخ از شما گرفته می‌شود.

آیت‌الله طباطبایی نژادگفت: قرآن کتابی است که حتی نگاه به آن هم ثواب دارد و عمل به آن که جایگاهی خاص دارد؛ امام علی (ع) در نهج‌البلاغه می‌فرماید «در روز قیامت حسرت و پشیمانی کسانی که قرآن را یاد گرفته‌اند و عمل‌نکرده اند از کسانی که جاهل بوده‌اند، بیشتر است»

مدیر حوزه علمیه اصفهان در پایان گفت: زندگی همه مؤمنین باید منطبق بر روش و منش قرآنی، با قرآن و برای عمل به قرآن باشد و جز این امر، زیبنده مؤمن نیست.


انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حافظ قرآن مدرسه علمیه شهید طباطبایی نژاد مدرسه علمیه ادبیات عرب قرآن کریم حفظ قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۹۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیفه ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی اسقف اعظم گریگور چیفتچیان، خلیفه کل ارامنه آذربایجان و شورای خلیفه‌گری کل ارامنه آذربایجان با صدور بیانیه‌ای اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد را محکوم کرد.

در متن این بیانیه آمده است: تکرار اقدام وقیحانه و توهین‌آمیز به ساحت مقدس قرآن کریم و هر کتاب مقدس دیگر، بی‌احترامی و اقدامی آشکارا و تحریک‌آمیز بوده و این اقدام غیرانسانی در سوئد با وجود حمایت برخی جنایتکاران جهانی مورد تایید هیچ انسان آزاده و هیچ کدام از جوامع و کشور‌های حامی صلح و امنیت جهانی نیست.

این بیانیه می‌افزاید: به یقین تکرار این اقدام و رفتار اسلام ستیزانه با سلطه رسانه‌ای رژیم صهیونیستی و در سایه حمایت‌های صهیونیزم جهانی صورت می‌گیرد که نه تنها هیچ خللی به اعتقاد به این کتاب آسمانی ایجاد نخواهد کرد، بلکه موجب همبستگی و وحدت پیروان ادیان آسمانی خواهد شد و همه ادیان آسمانی این عمل زشت را محکوم می‌کنند.

در بیانیه تاکید شده است: امید است ملل آزاده جهان با اطلاع و اشراف به نیات دشمنان که هدف همان انحراف اذهان عمومی از جنایت‌های رخ داده در غزه و جنبش دانشجویی و در راستای جریحه‌دار کردن احساسات پیروان ادیان الهی در کشور‌های غربی و به ویژه آمریکا می‌باشد، این حرکت وقیحانه را به شدت محکوم کنند تا جسارت توهین به ادیان و کتب الهی برای همیشه دفن شود.

خلیفه کل ارامنه آذربایجان و شورای خلیفه‌گری مراتب نفرت و انزجار خود را از این عمل شوم و شیطانی اعلام و آن را شدیدا محکوم می‌کند و از تمام نهاد‌های بین‌المللی می‌خواهد که با این گونه اقدامات به طور قاطع برخورد و از تکرار آن جلوگیری به عمل آید".

دیگر خبرها

  • ظرفیت استقبال از گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا بی نهایت است
  • ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی شرکت کردند
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهید علی قرلی + تصاویر
  • فضیلت‌های شهید مطهری باید در بین طلاب و روحانیون نهادینه شود
  • خلیفه ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • ۱۵ هزارکرمانی در طرح زندگی با آیه ها حافظ ۳۰ آیه‌ منتخب قرآن شدند
  • ‌چهارمین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» در شیراز برگزار می‌شود
  • اجرای برنامه همخوانی قرآن در بنا‌های تاریخی قزوین
  • تجلیل از معلمان پیشکسوت و فداکار اصفهانی در صحن علنی شورا