Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@03:31:53 GMT

سهمیه فرزندان اعضای هیأت علمی چطور حذف نشد؟

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۹۹۹۷۳

سهمیه فرزندان اعضای هیأت علمی چطور حذف نشد؟

دبیر کارگروه آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور گفت: برخلاف حکم دیوان عدالت اداری، شورای عالی انقلاب فرهنگی مانع حذف سهمیه فرزندان اعضای هیأت علمی شد.

به گزارش مشرق، هامون سبطی، دبیر کارگروه آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور، اظهار کرد: قضات دیوان عدالت اداری بحث سهمیه‌ها از جمله سهمیه نقل و انتقال فرزندان اعضای هیأت علمی را بررسی کردند و آن را برخلاف قانون اساسی تشخیص دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتربخوانید: برگزاری جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور اعضای جدید

وی ادامه داد: اگر به واقع موضوعی بر خلاف قانون اساسی است، هیچ فرد و هیچ نهادی نمی‌تواند بگوید که می‌خواهم بر خلاف قانون اساسی رفتار کنم اما متأسفانه با وجود این حکم، شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرده است که همان روند امتیازدهی به فرزندان اعضای هیأت علمی را ادامه دهیم.

سبطی اضافه کرد: متأسفانه این امتیاز به دلیل اشکالات قانونی و آیین‌نامه‌ای، در سال های اخیر  مفسده‌های زیادی را به وجود آورده است، ولی علی رغم نظر دیوان عدالت اداری، امسال هم دستور اجرای آن ، دوباره به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

وی افزود: در این زمینه نامه‌نگاری میان احمد توکلی رئیس دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور و مراجع ذی‌صلاح انجام شده است و پیگیر هستیم.

به گزارش فارس، سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، مرداد ۱۴۰۰ در دیدار با رئیس قوه‌قضائیه، به مصوبه ۶۳۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی که وجه تنقیح مصوبات و اعتبار بخشی و عدم مداخله دیوان نسبت‌ به مصوبات شورا را مشخص می‌کند، اشاره کرد و گفت: «نسبت‌ به ورود دیوان عدالت اداری در لغو مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی مانند لغو مصوبه جابه‌جایی فرزندان هیأت علمی که اخیراً هیأت عمومی دیوان ورود پیدا کرد، انتقاداتی وجود دارد. هیچ جایگاهی نمی‌تواند مصوبات شورای عالی را لغو کند مگر خود شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا ولی امر مسلمین مقام معظم رهبری».

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت شورای عالی انقلاب فرهنگی دیوان عدالت اداری شورای عالی دیوان عدالت قانون اساسی مقام معظم رهبری قیمت های روز در یک نگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی فرزندان اعضای هیأت علمی دیوان عدالت اداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۹۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجزا برگزار شدن آزمون دانشگاه فرهنگیان از سال آینده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه بازدید یکی از حوزه‌های برگزاری آزمون سراسری در مازندران گفت: آزمون دانشگاه فرهنگیان، سال آینده در دفترچه و تاریخی مجزا از سایر آزمون‌های سراسری برگزار می‌شود.

سید جلال موسوی خطیر با بیان اینکه یکی از راهبرد‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی، جذب معلمان با استعداد معلمی است ، افزود: ظرفیت امسال دانشگاه فرهنگیان ۳۰ هزار نفر است.

وی با اشاره به اینکه آزمون دانشگاه فرهنگیان، امسال همزمان با آزمون سراسری و با ارائه دفترچه سوالات مجزا برگزار شد افزود:از پذیرفته شدگان آزمون دانشگاه فرهنگیان، مصاحبه و تست‌های شخصیتی و روان سنجی نیز به عمل می آید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، استقبال داوطلبان از آزمون دانشگاه فرهنگیان را چشمگیر دانست و خاطرنشان کرد: به همین منظور از سال آینده آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پارسانیا: باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی در سال ۱۴۰۳
  • کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود
  • مجزا برگزار شدن آزمون دانشگاه فرهنگیان از سال آینده
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است