Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ فرمانده قرارگاه سیدالشهدا (ع) با بیان اینکه آمریکا با شهادت حاج قاسم تیر خلاص را به خود زد، گفت: همگان مشاهده کردند که آمریکا چگونه ذلیلانه از افغانستان گریخت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، به مناسبت گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، مراسم شب خاطره "روایت حبیب" با شعرخوانی، نقالی و پرده‌خوانی، موسیقی، تئاتر، رونمایی کتاب، افتتاح نمایشگاه عکس و خاطره‌گویی شامگاه جمعه 19 آذرماه در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم سردار محمدتقی اوصانلو فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهداء (ع) سپاه به بیان چند خاطره از این شهید بزرگوار پرداخت و با اشاره به اینکه حاج قاسم سرباز ولایت بود اظهار داشت: خداوند عنایتی به حاج قاسم کرد که او را از بزرگترین حادثه‌ها و عملیات‌های مختلف جنگ تحمیلی سالم بیرون آورد تا در جای دیگر که لازم است خرج کند.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهداء (ع) در خصوص حضور گسترده داعش در منطقه و همچنین اشغال مناطق گسترده کشور سوریه خاطرنشان کرد: بیش از 80 درصد خاک سوریه و همچنین قسمت‌‌هایی از خاک عراق توسط داعش اشغال شده بود که حتی نشست هواپیماها مقدور نبود اما حاج قاسم با شجاعت تمام با بالگرد به دل دشمنان رفت و شجاعانه جنگید.

وی همچنین در خصوص خاطرات خود در عراق که با هدایت و مدیریت سردار حاج قاسم سلیمانی همراه بود گفت: بنده در ملاقاتی که با مسعود بارزانی (رئیس اقلیم کردستان عراق) داشتم بارزانی گفت ما به شدت در محاصره داعش هستیم و با آمریکایی‌ها تماس گرفته‌ام که ما در محاصره داعش هستیم و ما را نجات دهید.

امام جمعه کرمان: شهید سلیمانی در عملیاتی کردن مکتب اسلام مرز و جغرافیا نمی‌شناختقزوه: تیر حسن طهرانی مقدم و شهید سلیمانی هنوز هم در حال حرکت است/ برگزیدگان کنگره شعر «سردار سربداران» معرفی شدنداولین کنگره ملی شعر شهید سلیمانی روی آنتنِ تلویزیون/ مهرداد ضیایی صدایِ رمان "سقوط" شدفرمانده سپاه استان کرمان: منش شهید سلیمانی برای ورزشکاران الگوسازی شود

این مسئول خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در پاسخ به بارزانی گفتند الان نمی‌توانیم؛ بنابراین بارزانی تصمیم گرفت که به مسئولان ایرانی زنگ‌ بزند و این حاج قاسم بود که توانست منطقه آنان را از وجود داعش پاک کند.

سردار اوصانلو گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی نه تنها برای شیعیان بلکه برای سنی‌ها و برای مستضعفان جهان می‌جنگید و حتی توانست ارتش‌های مسلمان جهان و ارتش 90 هزار نفری را در سوریه جمع و علیه داعش و آمریکا سازماندهی کند.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهداء (ع) گفت: آمریکایی‌ها با شهادت حاج قاسم سلیمانی در واقع تیر خلاص را به خودشان زدند که نمونه آن فرار ذلیلانه از افغانستان و اوضاع بد آن‌ها در عراق نشان از آن دارد و آمریکایی‌ها باید بدانند فرهنگ حاج قاسم به قوت خود باقی است و هر روز جهان اسلام را به سیطره خودش در می‌آورد.

وی به شخصیت حاج قاسم اشاره کرد و گفت: حاج قاسم از روزی که خودش را شناخت و تا روز شهادت سخت‌کوش‌ترین فرد بود و حتی یک ساعت نیز آرام و قرار نداشت؛ همه به خوبی می‌دانند حاج قاسم بسیار مهربان بود.

حاج قاسم علمدار رهبر بود

در این مراسم سردار جهانبخش کرمی فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: ندای شهید حاج قاسم سلیمانی همیشه زنده است و وی با شهادت خود دل میلیون‌ها آزادی‌خواه جهان را تسخیر کرد. در واقع حاج قاسم علمدار رهبر و امید مستضعفان جهان بود.

وی به نقش وحدت آفرین شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: در جنگ تمام عیار استکبار علیه ایران حاج قاسم علاوه بر حماسه و نجات مسلمانان جهان، جنگ را فرماندهی کرد و اقدامات ویژه‌ای را در بین مسلمانان نه تنها شیعیان بلکه در دفاع از مرزهای جهان اسلام انجام داد. وی توانست نیروهای مردمی را از دیگر کشورهای مسلمان سازماندهی کند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: هنر حاج قاسم این بود که شیعه و سنی را در یک سنگر علیه استکبار جهانی سازماندهی کند؛ وی با رهنمودهای مقام معظم رهبری پوزه دشمن را به خاک مالید.

وی افزود: حاج قاسم سرباز بود و همه پیروزی‌ها و وحدت مسلمانان به برکت رهنمودهای مقام معظم رهبری است که به گفته حاج قاسم یک درصد نقش ما بود که ایفا کردیم و 99 درصد نقش رهبری و هدایت ایشان بود.

وی با اشاره به شهادت حاج قاسم سلیمانی افزود: جبهه مقاومت قوی‌تر شده و دشمن کوله بارش را بسته و در حال فرار است و ما شاهد خرد شدن آمریکا و صهیونیست هستیم.

در ادامه زمردیان از همرزمان شهید سلیمانی و از مدافعان حرم نیز به بیان خاطرات خود از حاج قاسم سلیمانی پرداخت.

گفتنی است کاروان هنری روایت حبیب در دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی، در برخی از استان‌های کشور به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری می‌پردازد.

این رویداد فرهنگی و هنری که به همت بنیاد حفظ و نشر آثار شهید سپهبد قاسم سلیمانی (مکتب حاج قاسم) و با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، از 11 آذرماه 1400 به مدت یک ماه در حدود 10 استان مختلف اجرا خواهد شد.

طی این رویداد فرهنگی، برنامه‌های متنوعی چون شب خاطره، شعرخوانی، سرود و موسیقی، نمایش فیلم و انیمیشن، اجرای تئاتر، نقالی و پرده‌خوانی، حماسه‌خوانی، رونمایی کتاب و برپایی نمایشگاه عکس و آثار تجسمی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سردار قاسم سلیمانی سردار قاسم سلیمانی شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده قرارگاه شهید سلیمانی آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۰۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام به موقع پلیس جان ۲ نفر را در سنندج نجات داد

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: اقدام به موقع ماموران وظیفه‌شناس سنندج در خاموش کردن خودروی دچار آتش‌سوزی، موجب نجات جان دو نفر از شهروندان شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علی آزادی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: مأموران انتظامی سنندج در حین گشت زنی در محله شریف آباد، متوجه آتش گرفتن خودرویی در آن حوالی که یک راننده و یک سرنشین داخل خودرو هستند، می‌شوند.

وی افزود: مأموران وظیفه شناس بلافاصله با کپسول اطفا حریق داخل خودرو سازمانی با یک اقدام شجاعانه، پژو روا که از ناحیه موتور دچار آتش سوزی شده بود، خاموش می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه این حادثه تلفات جانی نداشته است، گفت: اقدام همراه با سرعت عمل مأموران موجب خوشحالی شهروندان شد.

سردار آزادی تصریح کرد: پلیس با تمام توان در راستایی ایجاد امنیت و آرامش شهروندان تلاش می‌کند و این را یک افتخار برای خود می‌داند.

کد خبر 749094

دیگر خبرها

  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • اقدام به موقع پلیس جان ۲ نفر را در سنندج نجات داد