Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@04:32:05 GMT

مطالبه‌گری دانشجویان با حضور نمایندگان تهران

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۰۰۷۰۲

مطالبه‌گری دانشجویان با حضور نمایندگان تهران

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران نشستی را با حضور مسئولان و ساکنین منطقه نفرآباد شهر ری برگزار کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، بسیج دانشجویی دانشگاه تهران، به منظور بررسی وضعیت ساکنین نفرآباد شهرری که به دلیل طرح توسعه دانشگاه تهران دچار مشکلاتی شدند نشستی را با حضور علی خضریان، سید نظام الدین موسوی و روح الله ایزدخواه از نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و  جعفر بندی شربیانی عضو شورای شهر تهران،  در این محله برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید نظام الدین موسوی، نماینده مردم تهران در مجلس، در این نشست با تقدیر از بسیج دانشجویی دانشگاه تهران برای دعوت از مسئولین جهت پیگیری مشکلات مردم محله نفرآباد اظهار داشت: دانشجویان باید تا حصول نتیجه مطالبات خود را در جهت حل مشکلات مردم پیگیری کنند. مطالبه‌گری وظیفه جنبش دانشجویی است و مسئولین نباید از مطالبه‌گری دانشجویان نگران شوند.

موسوی گفت: معتقدم محله نفرآباد از لحاظ مشکلات تفاوتی با سیستان و هرمزگان ندارد و این ظلمی است که در بیخ گوش شهر تهران شاهد آن هستیم. البته رفع این مشکلات نیز نیازمند یک عزم ملی است.

وی با تاکید بر اینکه همه ما در برابر مشکلات و شنیدن صدای مردم مسئول هستیم اظهار کرد: ما به عنوان نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی حتما مشکلات مردم محله نفرآباد را در میراث فرهنگی پیگیری خواهیم کرد.

موسوی با بیان اینکه امیدواریم طرح تفصیلی محله نفرآباد به نفع مردم این محله تغییر یابد، افزود: مسئولانی که 40 درصد از زمین‌های نفرآباد را خریداری کرده اند در این زمین‌ها طرح ایرانی اسلامی مورد نظر خود را اجرا کنند. تمام توان خود را در مجلس برای حل مشکلات نفرآباد به کار می‌گیریم.

وی گفت: مردم پای انقلاب هستندهر مانعی وجود دارد ما مسئولین خود ایجاد کرده ایم. مثلا در هرمزگان صیادان به بنده گفتند پدران ما هزار سال است که در اینجا به کار صید مشغول بودند، اما امروز به ما گفته شده برای صید باید مجوز بگیریم.

 علی خضریان، دیگر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: شورای شهر و شهرداری باید این قول را بدهند که طرح نوسازی محله نفرآباد را تا پایان سال 1400 تعیین تکلیف کنند.  ما به عنوان مجمع نمایندگان در مجلس شورای اسلامی از طریق شورای عالی شهرسازی پیگیری خواهیم کرد تا گره مشکلات محله نفرآباد را باز کنیم.

وی ادامه داد: شهرداری می‌تواند این زمین‌ها را برای شروع ساخت و ساز به تعاونی‌ها واگذار کند تا سرمایه‌گذاران هم برای حضور در این محله پا پیش بگذارند، چون سرمایه‌گذار وقتی می‌بیند شهرداری خودش پیش قدم شده برای سرمایه گذاری اقدام می‌کند.

خضریان گفت: ما همچنین از میراث فرهنگی دعوت می‌کنیم تا در مجلس به بررسی محدودیت‌های وضع شده برای ساخت و ساز در محله نفرآباد بپردازیم. همچنین از شهرداری می‌خواهیم تا برای استفاده از زمین‌هایی که در اختیار دارد تا سال 1401 برنامه‌ریزی کند.

نصر آزادانی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با بیان اینکه در حالی که امروز شاهد ساخت و ساز در ضلع شمالی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی هستیم، اما مردم نفرآباد با محدودیت ساخت و ساز مواجه هستند، افزود: مردم نفرآباد می‌ترسند که شب‌ها از خانه‌های خود خارج شوند با این وجود سوال این است چرا باید حاشیه شهر تهران به این وضع دچار شود؟ ما از تمام نمایندگان مجلس و مسئولانی که در این مراسم حضور یافته اند می‌خواهیم که به ما قول بدهند که برای رفع مشکلات محله نفرآباد اقدام می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه بسیج دانشجویی پیگیر حقوق مردم و تحقق آرمان‌های انقلاب است، افزود: امروز که دولت انقلابی روی کار آمده پس باید هر چه سریعتر مشکلات مردم را حل کند.

در پایان صورتجلسه قول‌های داده شده برای پیگیری و رفع مشکلات مردم محله نفرآباد از سوی نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و مسئولین شهری امضاء شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تشکلهای دانشجویی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران تشکلهای دانشجویی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران محله نفرآباد مشکلات مردم ساخت و ساز زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۰۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با طرح افزایش تعداد نمایندگان مخالفت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در نشست علنی امروز _یکشنبه ۹ اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها به مجلس شورای اسلامی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها در دستور کار صحن علنی قرار گرفت و نتوانست رای لازم را کسب کند.

کد خبر 748696

دیگر خبرها

  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • هشدار نمایندگان استان تهران به وزیر کشور
  • هم‌افزایی با دهیاران و شورای روستا راه‌حل غلبه بر مشکلات